روستاي آهق مراغه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 28 فروردين 1393
بازدید : 6475
نویسنده : مهدی

روستاي آهق مراغه
 
آهق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه واقع شده‌است.و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1390، جمعیت آن 1136 نفر ودارای  361خانوار بوده‌است.
روستاي آهق مراغه در قسمت شمال غربي شهر مراغه قرار گرفته است جاده ارتباطي آن ازانتهاي خيابان پاسداران بعد از گذشتن از روستاي طالبخان به سمت راست پيچيده وبعداز رد شدن از روستاي خرمازد به روستاي آهق ميرسيم اهالي اين روستا مردمي خونگرم وميهمان نواز ميباشند.در فصل باردهی درختان میوه اگر از کنار باغی گذر کنی دعوت به استراحت و نوش جان کردن میوه ،مهمنان نوازی وخونگرم بودن اهالی این روستا را نشان میدهد، اهالی روستا اعتقاد عمیقی به ائمه بخصوص به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل دارند که مراسم های گوناگون در ماه رمضان و ماه محرم نشان از این اعتقاد است . مسجد بزرگ و تازه احداث جامع آهق چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند که با معماری زیبا در حال اتمام میباشد. اين روستا هرساله عده ي زيادي گردشگررا كه جهت تفريح به اطراف هفت چشمه سرازير ميشوند پذيرا ميشود.علاوه بر زيبائيهاي طبيعي وهفت چشمه كه يكي از مناظر ديدني اين روستا ميباشد امامزاده اي نيز در 2 كیلومتری روستای آهق واقع گرديده است و نزد اهالی به زیارتگاه (بوهلی بابا) معروف است احتمال دارد  بیوك بابا بوده وبه مرور زمان به بوهلي بابا تغييرنام يافته است اما هر كسي هم كه باشد در نزد اهالی اين روستا از احترام خاصی بر خوردار است.
 









 
 
منبع:http://farabiasl.com



:: موضوعات مرتبط: روستا های مراغه , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
احسان خانبابای اهق در تاریخ : 1394/12/26/nuga - - گفته است :
سلام بر مردم شریف اهق


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 860
بازدید ماه : 6830
بازدید کل : 206429
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com