عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 763
نویسنده : مهدی

گزارش کامل تسنیم از جلسه علنی امروز مجلس

"پایتخت" سرگردان در بهارستان

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طرح انتقال پایتخت را پس از تغییر نام، دوباره به کمیسیون شوراهای مجلس عودت دادند.

کمیسیون مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌ ریاست علی لاریجانی با حضور 212 تن از وکلای ملت برگزار شد.

پیش از قرائت قرآن کریم محمدحسین فرهنگی منشی هیئت رئیسه دستور کار امروز مجلس را بدین شرح اعلام کرد: گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار ، گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتقال پایتخت، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد طرح بیمه اجتماعی فراگیر (همگانی)، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح آئین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل (85) قانون اساسی، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های‌اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 1110
نویسنده : مهدی

شهردار مراغه:

شهرداری مراغه پیشتاز در تحقق دولت الکترونیک است

خبرگزاری تسنیم: شهردار مراغه با بیان اینکه بایگانی بیش از ۶ میلیون برگ سند به صورت الکترونیکی گفت: هم اکنون بسیاری از اطلاعات و اقدامات خود درباره املاک و ارائه خدمات را تحت خدمات الکترونیکی انجام می‌دهد.

شهرداری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، نادر ابراهیمی پیش از ظهر امروز  در جلسه مدیران شهرداری با اشاره به اینکه نگاه به گذشته و تعیین هدف و برنامه برای آینده از جمله اقدامات لازم برای تحقق تحول اداری است،اظهار کرد: این مدیریت در این راستا در ساختار سازمانی و شرح وظایف خود بازنگری جدی داشته و وظایف تمام واحدها با شرح وظایف مشخص به آن ها ابلاغ شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 1187
نویسنده : مهدی

در تذکر شفاهی مطرح شد

اخراج ۸۰ جوان از وزارت صنعت توسط مدیر "گرین کارتی"

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مدیری که دارای گرین کارت کانادا است، ۷۰ تا ۸۰ نفر از جوانان را اخراج کرده است.

صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات اظهار داشت: شرکت مخابرات مکلف به استمرار بیمه‌های پیمانکاران روستایی است و حداقل حقوق این پیمانکاران 620 هزار تومان است درحالی که شرکت مخابرات با کارگزاران روستایی قرارداد 200 تا 300 هزار تومانی امضا می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دولتی باید حقوق کارگزاران را محفوظ بدارند. لذا به وزیر ارتباطات تذکر می‌دهم که پیش از مواجه شدن با واکنش مجلس اقدام به تأمین حقوق این افراد کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 966
نویسنده : مهدی
دواتگری در تذکر شفاهی:
 
وزارت ارتباطات نسبت به پرداخت حقوق معوق کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی اقدام کند
وزارت ارتباطات نسبت به پرداخت حقوق معوق کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی اقدام کند
سرویس: صحن
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به تضییع حقوق کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی به وزیر ارتباطات تذکر داد و از وی خواست پیش از واکنش دیگری از سوی نمایندگان مطالبات و حقوق آنها را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مطابق بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال جاری شرکت مخابرات ایران موظف است نسبت به استمرار بیمه و برآورد مستقیم با کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی طبق ضوابط و شرایط قانون کار اقدام کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 822
نویسنده : مهدی

رئیس دانشگاه مراغه:

سومین همایش علوم و فناوری نانو درمراغه برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه مراغه گفت: سومین همایش علوم و فناوری نانو به میزبانی دانشگاه مراغه ۳۰مهرماه امسال درمراغه برگزار می‌شود.

نانو

صالح شهابی‌وند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مراغه اظهار کرد: سومین همایش علوم و فناوری نانو با 5 محوراصلی با موضوع علوم و فناوری نانو و کاربرد آن به میزبانی دانشگاه سراسری مراغه برگزار می شود.

رئیس دانشگاه مراغه با اشاره به محورهای همایش افزود: همایش علوم و  فناوری نانو در محورهای نانو مواد،ساخت وشناسایی مواد های نانو، شبیه‌سازی نانو ساختارها،کاربردهای نانو درپزشکی و علوم زیستی و تاثیرات نانو در ساختار محیط زیست برگزار می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 1021
نویسنده : مهدی
مصیبی:
انتخابات هیئت رییسه اتاق اصناف شهرستان ویژه مراغه اواخر اردیبهشت برگزار می شود
مراغه - خبرگزاری مهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراغه گفت: انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان ویژه مراغه 31 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن  مصیبی صبح یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: مطابق ماده 36 قانون نظام صنفی ، مرحله ثبت نام از داوطلبین عضویت در هیئت رئیسه اتاق اصناف مراغه از ششم تا 13 اردیبهشت سالجاری برابر زمانبندی تعیین شده برگزار شد که در این مرحله 13 نفر از روسای اتحادیه های صنفی ثبت نام خود را نهائي کردند.

وي در ادامه اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی، انتخابات اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف در تاريخ  31 ارديبهشت ماه سال جاري بطور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 787
نویسنده : مهدی
اسامی میهمانان جلسه علنی امروز مجلس
سرویس: صحن
عضو هیات رئیسه مجلس اسامی میهمانان جلسه علنی امروز را قرائت کرد.
اسامی میهمانان جلسه علنی امروز مجلس

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شاهین محمدصادقی در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، اسامی میهمانان نهاد قانونگذاری را به شرح زیر قرائت کرد:

1. جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کاشان

2. جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه پردیس از شهر قم

3. جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی علامه مجلسی شهرستان مبارکه استان اصفهان

4. جمعی از دانشجویان رشته روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 13 تهران

5. جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه مراغه از استان آذربایجان شرقی



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 755
نویسنده : مهدی

توکلی: دولت رسما اعلام کرده که در طرح بیمه بیکاری توان تامین اعتبار ندارد

نماینده مردم تهران در تذکری اظهار کرد: دولت رسما اعلام کرده که برای طرح بیمه بیکاری توان تامین اعتبار ندارد لذا برای مجلس هم این موضوع می‌تواند منتفی باشد و نیاز به رای‌گیری نیست.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در جلسه علنی امروز مجلس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری اظهار کرد: در جریان رسیدگی به طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار (اعاده شده از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان) ماده مورد بحث هیچ ابهامی وجود ندارد زیرا درنظر مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر شده که براساس نظر شورای نگهبان عمل شود.

 

وی افزود: از آنجایی که ماده 11 این طرح شامل اصل 75 قانون اساسی شده و بارمالی دارد، گزارش طرح مذکور اینگونه به مجلس ارجاع شده که دولت و مجلس نسبت به تامین اعتبار آن اقدام کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اما در جلسه علنی امروز نماینده دولت رسما اعلام کرد که در این زمینه تفاهم نداریم و نمی‌تواند اعتبار لازم را تامین کند. بنابراین نیازی به رای‌گیری ندارد.

 

به گزارش ایسنا، لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان دو مورد ایراد گرفته بود که در بند یک ماده 11 با توجه به داشتن بارمالی ایراد به قوت خود باقی بوده که پس از بررسی در کمیسیون این ماده حذف شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 830
نویسنده : مهدی

رییس ارشاد: هنرمندان مراغه موفق به کسب جوایز جشنواره آیینه مطهر شدند

مراغه - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: دو هنرمند این شهرستان موفق به کسب جوایز دومین جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر شدند.

 

احمد دادرس فیاض روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لیلا اصلانی، عضو انجمن هنرهای تجسمی صدرا و بسیج هنرمندان مراغه، عنوان برگزیده این جشنواره را در رشته نقاشی و تکنیک رنگ روغن کسب کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 892
نویسنده : مهدی
دواتگری در اخطار قانون اساسی:
امروز ساعت ۰۹:۰۲
نباید اجازه داد به قانون اساسی تعرض شود
نباید اجازه داد به قانون اساسی تعرض شود
سرویس: صحن
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید به قانون اساسی تعرض شود گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق قانون می تواند در مورد اختلافات اظهارنظر قطعی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی، در اخطارقانون اساسی، گفت: وقتی که اصل 112 قانون اساسی را مرور می کنیم در می یابیم که وظیفه مجمع تشخیص مصلحت حل اختلاف است اما طبق اصل 67 قانون اساسی در اولین جلسه شروع مجلس ما مراسم تحلیف به جا می آوریم تا از قانون اساسی دفاع کنیم این در حالی است که طبق موضوعی که در حال حاضر بررسی می شود قانون اساسی مورد تعرض جدی قرار گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393
بازدید : 911
نویسنده : مهدی
سیاسی > مجلس
در صحن مجلس مطرح شد؛
اعتراض نمایندگان به نظر مجمع تشخیص مصلحت در مورد طرح بیمه بیکاری/ مجمع دعوت به تفاهم کرد
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح بیمه بیکاری اعتراض کردند، مجمع در خصوص این طرح اعلام کرده بود که دولت و مجلس باید در مورد بار مالی این طرح تفاهم کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ایرادات مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان به طرح بیمه بیکاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در این طرح مجمع تشخیص مصلحت به مجلس توصیه کرده است که با تفاهم با دولت منابع مالی طرح را تامین کند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به اظهارنظر مجمع در این خصوص اعتراض کرد و گفت: دولت هنوز هیچ تفاهمی با مجلس در این خصوص نکرده است. مجمع تشخیص مصلحت براساس قانون باید این طرح را یا رد می کرد یا قبول. نباید این اظهار نظر مطرح می شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 901
نویسنده : مهدی

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی:

بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی فردا رایگان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: فردا ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه‌، بازدید از موزه‌ها و محوطه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی آذربایجان شرقی رایگان است.

فرزین حق پرست

فرزین حق‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی استان فردا برای علاقه‌مندان و بازدید کنندگان رایگان خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: فرهنگی هنری ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 1012
نویسنده : مهدی

اداره منابع‌طبیعی هشترود نظارت دقیقی بر اراضی ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود گفت: به علت گسترده بودن اراضی و مراتع هشترود و با توجه به کمبود نیروی انسانی و نبود امکانات کافی اداره منابع طبیعی نمی‌تواند نظارت دقیقی بر اراضی داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا جداری در ستاد مدیریت بحران هشترود اظهارکرد: اداره منابع طبیعی باید سازمان یافته عمل کند و با مشخص کردن مراتع و شناسایی دامداران نسبت به ظرفیت دامشان پروانه چراگاهی صادر کند و با ریشه‌ای عمل کردن مشکلات را مرتفع سازد.

 

وی افزود: دو مشکل اصلی هشترود در مورد منابع طبیعی کمبود امکانات کافی و به روز نبودن وسایل مورد نیاز برای رصد اراضی و دیگری مشاعی بودن اراضی و بی‌توجهی اجاره‌دهندگان به حقوق شرکا و توجه نداشتن مستاجرها به زمین‌های اجاره‌ای که به چه اندازه است، می‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 1375
نویسنده : مهدی
دبیر فدارسیون تیراندازی با کمان گفت: مسابقات قهرمانی تیراندازی با کمان کشور و انتخابی تیم ملی مرداد ماه در مراغه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، احمد صائبی در بازدید از زیرساختهای شهر مراغه برای برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کشور با بیان اینکه مسابقات مراغه انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی سیچوان کره جنوبی برگزار میشود، افزود: این مسابقات با شرکت 30 تیم از استانهای کشور برگزار و نفرات برتر به مسابقات آسیایی اعزام میشوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ورزشی ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 908
نویسنده : مهدی
 
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سرعت دهی در اجرای پایاب سد قلعه چای عجب شیر، گفت: امسال 67 میلیارد ریال اعتبار برای پایاب این سد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، دواتگری در کارگروه آب و کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: وجود هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان در پایاب این سد و برنامه ریزی برای تبدیل دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم به آبی، فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه فراهم می کند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، اعتبار جذب شده تا سال 92 برای این طرح را سه میلیارد و 200 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: 11 کیلومتر از شبکه پایاب این سد لوله گذاری شده و مسئولان باید تلاش کنند تا پایان فصل کاری سالجاری، کشاورزان دو روستای دیزج حسن بیگ و مهماندار از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد بهره مند شوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 883
نویسنده : مهدی
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای ارتقای نظام سلامت کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، مهدی دواتگری در مراسم جشن بهار سلامت اظهار کرد: در طرح نظام سلامت مردم با هزینه کم خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری 520 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است، اظهار کرد: یک پنجم این اعتبار در بخش بهداشت و درمان و برای طرح ارتقای نظام سلامت هزینه می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 974
نویسنده : مهدی

شیب تغییرات در وزارت علوم ملایم‌تر از دولت قبل است

 

در طول هفت ماه آخر سال 1392 از مجموع 101 دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم تنها 38 رئیس دانشگاه یعنی کمی کمتر از 38درصد از دانشگاه‌ها دچار تغییر مدیریتی شده‌اند، حال آن‌که در مدت مشابه در دولت نهم یعنی در هفت ماهه آخر سال 84 از مجموع 64 دانشگاه کشور 34 دانشگاه، یعنی بیش از 53درصد از آن‌ها دچار تغییر مدیریتی شده‌اند

 

در طول هفت ماه آخر سال 1392 از مجموع 101 دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم تنها 38 رئیس دانشگاه یعنی کمی کمتر از 38درصد از دانشگاه‌ها دچار تغییر مدیریتی شده‌اند، حال آن‌که در مدت مشابه در دولت نهم یعنی در هفت ماهه آخر سال 84 از مجموع 64 دانشگاه کشور 34 دانشگاه، یعنی بیش از 53درصد از آن‌ها دچار تغییر مدیریتی شده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، "سونامی تغییرات، داس اعتدال، تغییرات بولدوزری و...." گوشه‌ای از انبوه تعابیری است که برخی رسانه‌ها طی ماه‌های اخیر در قبال بعضی از عزل و نصب‌ها در سطح مدیران وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌ها به کار برده‌اند در حالی که پس از استقرار دولت یازدهم با توجه به مطالبه‌های دانشگاهیان و حجم بالای شکایت‌های واصله به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ‌منظور فراهم آوردن زمینه پاسخگویی منطقی به مطالبه‌ها و پرهیز از تصمیم‌های شتابزده، هیئت‌های نظارت و ارزیابی عملکرد از سوی وزارت علوم به 52 دانشگاه کشور اعزام شدند و با بررسی گزارش‌های نظارتی واصله از هیئت‌های اعزامی، تغییری تدریجی در مدیریت دانشگاه‌هایی که اعضای هیئت، چنین تغییری را در آن‌ها لازم شمرده بودند آغاز شد. این در شرایطی بود که برای نخستین بار در آموزش عالی کشور سیاست وزارتخانه پایبندی به احکام قبلی رؤسای دانشگاه‌ها بود، مگر در مواردی که ضروریات دیگری سبب تغییر شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 955
نویسنده : مهدی

مدیر عامل انجمن ام.اس آذربایجان شرقی:همایش انجمن های ام.اس کشور در تبریز برگزار می شود

تبریز - ایرنا - مدیر عامل انجمن ام.اس آذربایجان شرقی گفت: همایش انجمن های ام.اس کشور اول خرداد ماه سالجاری در تبریز برگزار می شود.

 

علی هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش به مناسبت روز جهانی ام.اس با حضور پزشکان متخصص این بیماری و انجمن های کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.
 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 892
نویسنده : مهدی

افزایش میزان بهره‌وری در باغ‌ها با کشت متراکم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشت متراکم درختان پیوند شده روی پایه‌های رویشی افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش میزان بهره‌وری در باغ را به دنبال داشته و می‌تواند روشی مناسب در استفاده بهینه از منابع تولید تلقی شود.

 

سعداله اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: احداث این‌گونه باغات با ارتفاع کم درختانش و استاندارد بودن اندازه‌هایش امکان هرس و برداشت میوه به صورت مکانیزه را نیز فراهم می‌آورد.

 

وی تشریح کرد: به کمک پایه‌های رویشی می‌توان درختانی ایجاد کرد که ارتفاع کمی داشته باشد و به جای تولید اندام‌های رویشی مثل شاخ و برگ، انرژی خود را صرف تولید اندام‌های زایشی مثل میوه ‌کنند.

 

اسکندری ضمن بازگوکردن سطح زیرکشت پایه‌های رویشی در آذربایجان‌شرقی ادامه‌داد: سطح زیرکشت پایه‌های رویشی در آذربایجان شرقی 500 هکتار بود و شهرستان‌های اهر، بُستان‌آباد، میانه و مراغه به ترتیب با 330، 105، 50 و 18 هکتار بیشترین سطح زیرکشت پایه‌های رویشی را دارند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 818
نویسنده : مهدی

فرماندار مراغه خبر داد

خسارت ۵۷۵ میلیارد ریالی سرمای دیررس بهاره به باغ‌های مراغه

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان ویژه مراغه خواستار ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک میوه های سردسیری، راه اندازی مجدد مرکز خدمات کشاوری بخش مرکزی، ایجاد صندوق بخش کشاورزی و انجام مطالعات تعمیر سد گل تپه در این شهرستان شد.

تگرگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه،  صفر محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ویژه مراغه بر توجه ویژه مسئولان این شهرستان برای توسعه سطح پوشش انهار سد علویان، حل مشکل جوی شهر، تبدیل باغ های‌سنتی به باغ های مدرن و اقتصادی، توسعه و اصلاح باغات و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی تاکید کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,
تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393
بازدید : 719
نویسنده : مهدی

رییس راه و شهرسازی: آسفالت ریزی 25 کیلومتر راه روستایی مراغه آغاز شده است

مراغه - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: آسفالت ریزی 25 کیلومتر از راه های روستایی این شهرستان آغاز شده است.

 

ناصر حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آسفالت ریزی در محورهای روستایی علمدار، آشان به یارشهری و مسیر ساروقیه به کهجوق انجام می شود.

وی اظهارکرد: هم اکنون زیرسازی و شن ریزی این محورها به پایان رسیده و آسفالت ریزی آن با 34 میلیارد ریال اعتبار انجام می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی مراغه ادامه داد: پس از اتمام این طرح، اصلاح قوس کرج آباد، احداث، زیرسازی و آسفالت ریزی شش محور روستایی دیگر نیز در دستور کار است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 912
نویسنده : مهدی

عضو مجلس خبرگان رهبری: مخالفان و موافقان مذاکرات هسته ای نباید ساده اندیشانه رفتار کنند

مراغه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: مخالفان و موافقان مذاکره های هسته ای نباید ساده اندیشانه اظهار نظر و رفتار کنند.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری مذاکره های هسته ای بین تیم ایرانی و 5+1 افزود: انرژی صلح آمیز هسته ای برای ایران مساله ای حیاتی و مهم است.

وی اظهار کرد: تمام افرادی که در داخل کشور با انجام این مذاکره ها موافق یا مخالف هستند، باید در اظهار نظرهای خود کاملا آرمان های انقلاب اسلامی و نظرهای رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده و آب به آسیاب دشمن نریزند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 787
نویسنده : مهدی

با حضور سردار شاکری/

یادواره زخم‌های ارغوانی در مراغه برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین یادواره شهداء با عنوان، یادواره زخم‌های ارغوانی، باحضور سردار یوسف شاکری و خانواده‌های معظم شهداء در مراغه برگزار شد.

نمایشگاه یادواره شهدای آماد و پشتیبانی یزد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، صبح امروز نخستین یادواره شهداء هشت سال دفاع مقدس با عنوان یاد و راه زخم‌های  ارغوانی، با حضور جمعی از خانواده های معظم شهداء، بسیجیان وعموم مردم شهید پرور در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 1068
نویسنده : مهدی

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه خبر داد

مراغه، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت:مسابقات انتخابی تیم ملی تیزاندازی با کمان باحضور ۳۰استان کشور به میزبانی مراغه برگزار می شود.

تیراندازی با کمان

کریم رزقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مراغه، از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی با حضورتیم های 30استان کشور به میزبانی مراغه خبر داد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ورزشی ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 763
نویسنده : مهدی
نیایش فرصتی است برای پیوند با بی‌کرانه‌ها، زمانی است برای یافتن خویشتنِ خویش، عرصه‌ای است برای عرضۀ مخلوق به خالق. هر شب قطعه‌ای از تلاش برای این پیوند را پیشکش چشمان شما کاربران عزیز می کنیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
راه گم كردم، چه باشد گر به راه آری مرا؟
رحمتی بر من كنی واندر پناه آری مرا؟
می‌نهد هر ساعتی بر خاطرم باری چو كوه
خوف آن ساعت كه با روی چو كاه آری مرا
راه باریك است و شب تاریك، پیش خود مگر
با فروغ نور آن روی چوماه آری مرا
رحمتی داری كه بر ذرّات عالم تافته‌است



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 987
نویسنده : مهدی

دبیر فدراسیون:مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی باکمان در مراغه برگزار می شود

مراغه - ایرنا - دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در مراغه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی خبر داد.

 

احمد صائبی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری این مسابقات در اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: با توجه به تجربه برگزاری مسابقات ملی و وجود زیرساخت های لازم در مراغه، برنامه ریزی مسابقات نهایی انتخابی تیم ملی با حضور 30 استان کشور در این شهرستان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات مرداد یا شهریور سال جاری برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه فدراسیون در این شهرستان علاوه بر انتخابی تیم ملی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بوده که باید مسوولان منطقه نیز برای رفع سریع برخی مشکلات این رشته اقدام لازم را انجام دهند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ورزشی ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 822
نویسنده : مهدی
برای اعزام به مسابقات آسیایی سی‌چوان کره جنوبی
مسابقات تیراندازی ‌انتخابی تیم ملی ‌در مراغه برگزار می‌شود

دبیر فدارسیون تیراندازی با کمان گفت: مسابقات قهرمانی تیراندازی با کمان کشور و انتخابی تیم ملی مرداد ماه در مراغه برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسابقات تیراندازی ‌انتخابی تیم ملی ‌در مراغه برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، احمد صائبی بعد از ظهر امروز در بازدید از زیرساخت‌های شهر مراغه برای برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کشور با بیان این‌که مسابقات مراغه انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی سی‌چوان کره ‌جنوبی برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات با شرکت 30 تیم از استان‌های کشور برگزار و نفرات برتر به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ورزشی ,
تاریخ : جمعه 26 ارديبهشت 1393
بازدید : 865
نویسنده : مهدی
نماینده مردم مراغه در مجلس خبر داد
اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای ارتقای نظام سلامت کشور

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای ارتقای نظام سلامت کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 100 هزار میلیارد ریال برای ارتقای نظام سلامت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مهدی دواتگری بعد از ظهر امروز در مراسم جشن بهار سلامت اظهار کرد: در طرح نظام سلامت مردم با هزینه کم خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری 520 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است، اظهار کرد: یک پنجم این اعتبار در بخش بهداشت و درمان و برای طرح ارتقای نظام سلامت هزینه می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 1351
نویسنده : مهدی

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه: هدف از نزول قرآن سعادت بشر است

مراغه - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: مهمترین هدف از نزول قرآن تامین سعادت بشر بوده است.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی امیری روز پنجشنبه درمحفل انس با قرآن جامعه شاهد و ایثارگران این شهرستان افزود: قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن خداوند متعال به صورت کامل راهکارهای سعادت دنیوی و اخروی انسان ها را بیان کرده است.

وی اظهارکرد: بشر به عنوان موجودی زنده و متفکر در حال رشد و تعالی بوده و مسیر سعادت و شقاوت خود را بر اساس برنامه به سمت پیشرفت طراحی می کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه ادامه داد: مسلمانان که اعتقاد کامل و راسخ به مبانی و آیات قرآن دارند، آموزه های آن را در زندگی خود به کار می گیرند تا با تمسک بر آیات الهی سعادت دنیوی و اخروی خود را تامین کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 902
نویسنده : مهدی
 بازخواني قيام مردم به رهبري ميرزاي شيرازي در واقعه رژي
 قيامي‌که مقدمه مشروطه بود 
 
نويسنده : محمدحسين روانبخش

 بيست‌و‌چهارم ارديبهشت 1270 هجري شمسي در پي صدور فتواي تحريم تنباکو از سوي آيت‌الله ميرزاي‌ شيرازي مرجع بلندپايه تشيع (1230- 1312ق)، امتياز توتون و تنباکو که به صورت انحصاري در اختيار شرکت بريتانيايي رژي بود، لغو شد. اين اتفاق در طول تاريخ از جهات مختلف ماندگار و مهم تلقي شده است‌. به عبارت بهتر قيام تنباکو در تاريخ ايران‌، رويدادي بي‌سابقه بود زيرا مردم براي اولين بار به شورشي مسالمت‌آميز با هدفي روشن و خواسته‌اي مشخص برخاسته بودند و حکومت استبدادي هم براي اولين بار به جاي سرکوب شورش تسليم خواست مردم شده بود. در عموم کتاب‌ها و نوشته‌هاي تحليلي پيرامون مشروطه، اين واقعه به عنوان يکي از اصلي‌ترين علل بيداري مردم و شکل گيري جنبش مشروطه دانسته شده است.

براي بررسي دقيقتر چرايي وقوع اين قيام و اهميت آن بايد نگاهي داشت به وضعيت اجتماعي دوره پنجاه ساله سلطنت ناصرالدين شاه‌، که در واقع يکي از برهه‌هاي خاص ايران بود‌. در اين دوره به جز سال‌هاي صدارت امير کبير، جز تباهي و فساد گسترده و استقراض و درماندگي در مقابل استعمار خارجي‌، چيزي عايد ايران و مردمان آن دوره نشد اما گسترش ارتباط ايرانيان با دنياي غرب، در آن روزگار باعث آشنايي روزافزون ايرانيان با تمدن غرب مي‌شد و مقايسه آن با وضعيت فلاکت بار کشور‌، حتي شخص شاه را نسبت به بحران آگاه کرد اما وضعيت حاکميت کشور و روحيه رجال آن بالاخص شخص شاه، آماده قبول هيچ نوع تحولي نبود.

به اين ترتيب اگر چه در مقاطعي، شاه مي‌گفت که آرزو دارد حکومتي بر پايه قانون بنا کند و تجدد خواهاني چون ميرزا ملکم خان، اين مجال را يافتند که به طرح ايده‌هاي اصلاحي بپردازند و به واسطه پيشنهاد و دخالت ملکم خان،دستور تشکيل مجلس مصلحت خانه در سال 1288 قمري، توسط شاه صادر شد و همچنين انجمني به نام «فراموش خانه »بر اساس لژهاي فراماسوني اروپايي و با اطلاع شاه تشکيل گرديد، اما نهايتا چيزي از استبداد مطلق سلطنت کاسته نشد: مجلس مصلحت خانه در مدت حيات خود هيچ استقلالي نيافت .مثلا اعضاي آن در پاسخ شاه که از آنها خواسته بود او را راهنمايي کنند تا چنان عمل کند که مردم راضي باشند و حکومت به خوبي اداره شود، به اتفاق آرا،عنوان کردند که شاه از همه داناتر است و هر تغييري به عهده اراده ملوکانه خواهد بود! فراموش خانه هم منحل شد و ملکم خان محترمانه تبعيد شد تا پس از آن با انتشار نشريه اي به نام «قانون» در خارج از کشور به مخالفت علني با شاه بپردازد و نقشي موثرتر در گسترش مطالبات سياسي در سطح جامعه داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 944
نویسنده : مهدی
غفوریان خبر داد:
برگزاری کارگاه آموزشی تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور بناب
بناب - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کارگاه آموزشی یکروزه این دانشگاه تبیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غفوریان پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کارگاه یکروزه بدلیل ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با توجه به اهمیت وظایف اساتید و دانشگاهیان درخصوص حضور فعال در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی و با هدف آشنایی اساتید با روشهای مختلف و استفاده از فرصت های موجود برگزار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 707
نویسنده : مهدی
هاشم پور:
جوانان هدف اصلی برنامه های ضد ایرانی ۱۶۰شبکه ماهواره ای/ مدیریت جهادی یعنی خدمت به مردم
تبریز - خبرگزاری مهر: مسوول سیاسی سپاه عاشورا گفت: هدفگیری برنامه های ۱۶۰ شبکه ماهواری علیه جوانان جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسین هاشم  پور پنجشنبه در جمع پایوران سپاه مراغه اظهار داشت: دشمنان با همه توان برای مقابله و متوقف کردن حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده اند که پخش گسترده برنامه های ماهواره ای ضد ایرانی بیانگر همین موضوع است و بر همین اساس جوانان باید آمادگی مقابله با تهدیدات نرم دشمنان را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان ایرانی هیچگاه  اجازه جولان دادن به  دشمنان  را نمی دهند، افزود: استکبار جهانی به این خاطر متوسل به جنگ نرم و ابزارهای نوینی چون ماهواره و اینترنت شده که در جبهه جنگ سخت با ایران اسلامی شکست خورد و آلوده کردن به مواد مخدر، رواج ناهنجاری اخلاقی و مصرف مشروبات الکلی سه نسخه اصلی هستند که دشمن در این جبهه برای انحراف جوانان ایرانی پیچیده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 703
نویسنده : مهدی

نماینده مجلس: 100 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت تخصیص یافته است

مراغه - ایرنا - نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین سلامت مردم در حوزه سلامت کشور تخصیص یافته است.

 

به گزارش ایرنا، مهدی دواتگری روز پنجشنبه در جشن بهار سلامت در تالار شهید بهشتی مراغه با اشاره به آغاز اجرای طرح سلامت افزود: این میزان اعتبار از محل درآمدهای دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه تخصیص یافته که علاوه بر اجرای طرح نظام سلامت مطالبه های جامعه بهداشت و درمان نیز تامین می شود.

وی اظهار کرد: قوه مجریه و مقننه برای تامین سهم تولید و سلامت از محل مرحله دوم هدفمندی یارانه ها توجه ویژه ای داشته و در این خصوص 520 هزار میلیارد ریال برای بخش سلامت و تولید کشور تخصیص یافته است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح افقی روشن برای جامعه و بیماران گشوده و آینده سلامت و درمان کشور را تضمین می کند.

دواتگری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح گام نخست دولت برای عملی کردن سیاست های کلی سلامت بوده و بدون شک نتایج ارزشمندی به دنبال دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 894
نویسنده : مهدی

 

 

تصادف اتوبوس با پراید و سمند 4قربانی گرفت/ 13کشته و 28مجروح در 13تصادف

جامعه > حوادث - در 13 تصادف که طی 24 ساعت گذشته در جاده های ایران رخ داد، 13 نفر کشته و 28 نفر دیگر مصدوم شدند.
ردیف خودروهای تصادفی زمان مکان تعداد کشته‌ها تعداد مجروحان شرح ماجرا علت
1 اتوبوس با پراید و سمند سه شنبه شب 23 اردیبهشت استان فارس، محور گچساران- شیراز   4 نفر 2 نفر

اتوبوس با پراید و سمند در محور گچساران به شیراز تصادف کرد که بر اثر آن چهار نفر از سرنشینان پراید جان باختند و 2 نفر دیگر از سرنشینان این خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند

انحراف به چپ اتوبوس


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار حوادث ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 1052
نویسنده : مهدی

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه:

۱۸ قهوه‌خانه فاقد پروانه در شهرستان مراغه پلمب شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: تعداد قهوه‌انه‌ها در این شهرستان روز به روز افزایش بوده و ۱۸ قهوه‌خانه فاقد پروانه در مراغه پلمب شد.

قلیان

عیسی هاتفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مراغه، از اجرای طرح رسدیگی ونظارت به قهوه خانه های فاقد پروانه در مراغه خبر داد و اظهار کرد:تعداد قهوه‌خانه‌های این شهرستان هر روز رو به افزایش بوده و نیازمند نظارت و ساماندهی است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح نظارت بر قهوه‌خانه‌های این شهرستان با تلاش ماموران انتظامی بیش از 18واحد قهوه خانه در مراغه شناسایی و پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه عامل اصلی رونق و افزایش تعداد قهوه‌خانه‌ها را در این شهرستان استفاده و استقبال بیشتر افراد اعلام کرد.

هاتفی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در آگاه‌سازی جوانان خود در خصوص آسیب‌های استفاده از قلیان در مراکز قهوه خانه تلاش کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393
بازدید : 962
نویسنده : مهدی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه:

۵۰ درصد معتکفان شهرستان مراغه را جوانان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: بیش از ۵۰درصد از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف جوانان بوده و این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

اعتکاف قم

حجت الاسلام علی امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مراغه، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور مراسم با شکوه و معنوی اعتکاف با حضور 650 نفر درمساجد مراغه درحال برگزاری است.

وی با اشاره به این که در مراسم اعتکاف امسال با حضور بیش از 650 نفر در سه مسجد جامع، امام خمینی(ره) و مسجد جامع پهرآباد مراغه در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده‌اند، افزود:  از 650نفر شرکت کننده در آیین معنوی اعتکاف 150 نفر از برادران و 500 نفر دیگر را خواهران تشکیل می‌دهند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 1080
نویسنده : مهدی

دو رقم جدید گندم و جو معرفی شد

مراغه - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: این موسسه دو رقم جدید گندم دیم و جو را برای افزایش میزان تولید به کشاورزان داخلی و کشورهای منطقه معرفی کرده است.

 

عبدالعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارقام شامل گندم دیم به نام باران و جو دیم به نام انصار است.

وی با اشاره به اینکه این ارقام در مناطق مختلف دیم کشور مورد آزمایش قرار گرفته ، اظهار کرد: این ارقام پرمحصول و مقاوم در برابر بلایای طبیعی است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: مقاومت به سرما، خشکی، تحمل بیماری ها و برتری نسبت به ارقام بومی از ویژگی های رقم های جدید است.

غفاری یادآوری کرد: رقم گندم دیم باران از سوی مظفر روستایی و جوی دیم انصار از سوی یوسف انصاری پس از سال ها تحقیق و پژوهش بدست آمده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 963
نویسنده : مهدی

فرمانده انتظامی هشترود:

تخلف رانندگی در هشترود ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

تصادف دبی

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی هشترود گفت: به علت سبقت غیر مجاز سواری پژو پارس و برخورد با یک دستگاه خودرو روآ سه کشته و دو مجروح برجای گذاشت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 1003
نویسنده : مهدی

رییس اداره ورزش: دو مربی تیم ملی از مراغه انتخاب شدند

مراغه - ایرنا - رییس اداره ورزش و امور جوانان مراغه گفت: مربیان تیم ملی در رشته های ژیمناستیک و کبدی بانوان از این شهرستان انتخاب شدند.

 

کریم رزقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حسین مهرداد، رییس هیات ژیمناستیک این شهرستان به عنوان مربی تیم ملی ژیمناستیک دانش آموزی ایران انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: این مربی در مسابقات جهانی ترکیه این تیم را همراهی، مدیریت و راهنمایی می کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ورزشی ,
تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 1071
نویسنده : مهدی

560نفر در مساجد مراغه معتکف شدند

مراغه - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: 650 نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند.

 

حجت الاسلام علی امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد معتکف شامل 150 برادر در مسجد جامع و 500 معتکف خواهر در مسجد امام خمینی (ره) و مسجد جامع پهرآباد هستند.

وی اظهار کرد: حضور مبلغان در مساجد، برگزاری مراسم شهادت حضرت زینب (س)، پخش بروشورهای ویژه اعتکاف و اجرای اعمال ویژه اعتکاف بخشی از برنامه های تدوین شده برای معتکفان این شهرستان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با اشاره به اینکه در ایام برگزاری اعتکاف سلسله جلسات گفتمان دینی در این مساجد برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری مراسم انس با قرآن و حضور قاریان در مساجد از دیگر برنامه های این اداره برای معتکفان است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 314
بازدید دیروز : 115
بازدید هفته : 811
بازدید ماه : 2310
بازدید کل : 199797
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com