عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 733
نویسنده : مهدی
مسجدی خبر داد؛
انجام اقدامات عملی برای تبدیل مراغه به منطقه ویژه اقتصادی/ نبود سرمایه گذار علت اصلی روکود تولید در شهرستان ها
تبریز- خبرگزاری مهر: مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی از انجام اقدامات عملی برای تبدیل شهرستان مراغه به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرخ مسجدی ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی با بیان این مطلب اظهار داشت: برای تبدیل شهرستان مراغه به منطقه ویژه اقتصادی اقدامات عملی صورت گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 775
نویسنده : مهدی

برترین های مسابقه قرآن دادگستری های جنوب آذربایجان شرقی معرفی شدند

مراغه - ایرنا - برترین های مسابقه قرآن ویژه کارکنان دادگستری شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی معرفی شدند.

 

به گزارش ایرنا، در این مسابقات هشت نفر اول و دوم رشته های مفاهیم، قرائت و ترتیل در گروه های خواهران و برادران از شهرستان های مراغه، بناب، ملکان و عجبشیر به مرحله استانی راه یافتند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 649
نویسنده : مهدی

فرمانده نیروی انتظامی: 19 توزیع و مصرف کننده مواد مخدر در مراغه دستگیر شدند

مراغه - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی مراغه گفت: 19 توزیع و مصرف کننده مواد مخدر در این شهرستان دستگیر شدند.

 

سرهنگ عیسی هاتفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در جریان اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر دستگیر شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 957
نویسنده : مهدی

شهردار مراغه: 27 میلیارد ریال برای بهسازی کانال انزاب هزینه می شود

مراغه – ایرنا – شهردار مراغه گفت: 27 میلیارد ریال برای بهسازی کانال انزاب این شهر هزینه می شود.

 

نادر ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این کانال از مسیل های فعال این شهر است، افزود: اجرای این طرح نیازمند تدوین طرحی جامع از نظر عمرانی و مدیریت خطر بوده و این مدیریت هم اکنون تمام این جوانب را بررسی و طرح را تدوین کرده است.

وی اظهار کرد: این طرح به طول 460 متر و به عرض 25 متر بوده که شهرداری برای اجرای صحیح آن حدود سه هزار و 200 متر مربع از املاک حاشیه این کانال را تملک می کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 905
نویسنده : مهدی
همان طور که میدانیم پس از اینکه مغول به ایران حمله کرد سلسله‌ایی که در ایران شکل گرفت به نام "ایلخانان" بود که از عقاب چنگیز خان بودند، حال این نوشتار هدفش بررسی نقش اسلام علی خصوص در زمان غازان و اولجایتو در آن برهه از زمان بررسی کند.

گروه تاریخ مشرق- تاریخ میانه ایران شاهد حضور اقوامی از ترکستان و ماورالنهر تاخت و تاز آنها در فلات ایران بوده است. غزنویان، سلجوقی و خوارزمشاهیان حکومت‌هایی بودند که از این طریق در ایران و یا قسمتی از آن حکومت رسیدند، اما هجوم و ورود مغول از نوع دیگری بود که گویی تاخت و تاز قبایل ترک مقدمه‌ای آن بود. این هجوم برای مدتی باعث انحطاط اقتصادی، نابودی مراکز علمی،ادبی و به خطر افتادن تمدن ایرانی و اسلام شد. تنها قدرت و قوت فرهنگی و اراده مردم بود که آنها را از نابودی نجات داد.

همان طور که میدانیم پس از اینکه مغول به ایران حمله کرد سلسله‌ایی که در ایران شکل گرفت به نام "ایلخانان" بود که از عقاب چنگیز خان بودند، حال این نوشتار هدفش بررسی نقش اسلام علی خصوص در زمان غازان و اولجایتو در آن برهه از زمان بررسی کند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 844
نویسنده : مهدی
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز از چین کاغذ وارد ایران شده ولی به دلایلی از تولید داخل استفاده نمی‌شود، گفت: جلوی واردات بی رویه کاغذ از چین باید گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حجت‌الاسلام احمد سالک در حاشیه بازدید از شرکت صنایع و چوب کاغذ مازندران، اظهار کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی مبتنی بر احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری بوده که مهم ترین آن مقابله با افزایش سن جمعیت در کشور است.

وی تقویت زیرساخت های فرهنگی را از برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: زیرساخت های سخت افزاری باید در موضوعات فرهنگی توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران باستان به عنوان دومین کشور در جهان ساخت کاغذ را انجام داده، ولی امروز میزان سرانه مصرف کاغذ ایران با کشورهای دیگر تفاوت زیادی دارد.

سالک گفت: امروز سرانه مصرف کاغذ کشور با دنیا فاصله زیادی دارد که باید این معضل مورد بررسی قرار گیرد.

وی به اهمیت کاغذ در حوزه چاپ و نشر کتاب و مطبوعات اشاره کرد و افزود: کاغذ از عناصر توسعه یافتگی فرهنگی کشور به شمار می رود و در گسترش فرهنگ اسلام و دین نقش افرینی می کند



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 798
نویسنده : مهدی
  بررسي هاي گفت
  از سياحت نامه ابراهيم بيگ تا حسنک وزير 
ماني در روز دوم «همايش تاريخ وعلوم سياسي»
 
 

احمد بستاني، استاديار گروه علوم سياسي دانشگاه خوارزمي گفت: انديشه سياسي امري است تاريخ‌مند و جزئي، که تنها در بستر تاريخ قابل مطالعه نيست. از همين رو توجه به تاريخ‌نگاري انديشه سياسي مي‌تواند شرايط را براي همکاري ميان گروه‌هاي علوم سياسي و فلسفه فراهم آورد.
نشست دوم همايش «تاريخ و علوم سياسي» به رياست حسينعلي نوذري با حضور اهالي قلم در پژوهشکده تاريخ اسلام برگزار شد. در اين نشست زهير صياميان، استاديار گروه تاريخ دانشگاه شهيد بهشتي، ابوذر فتاحي‌زاده، دانشجوي دکتراي روابط بين‌الملل دانشگاه تهران و جلال فرزانه‌دهکردي، عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق(ع) مقاله‌هاي خود را ارايه دادند.«سياست خاطره و جنگ در عصر مشروطه: تحليل گفتماني سياحتنامه ابراهيم بيگ» عنوان مقاله ابوذر فتاحي‌زاده، دانشجوي دکتراي روابط بين الملل دانشگاه تهران بود. وي مقاله خود را با اين مقدمه شروع کرد: جنگ بين‌المللي، در لايه‌هاي مختلف اجتماعي دولت، زنجيره‌اي از تغييرات را پديد مي‌آورد و اقشار و طبقات اجتماعي بر اساس تمايزات تفهمي که بين آن‌ها وجود دارد، هر يک اين پديده بين‌المللي را در زيست جهاني خود به گونه‌اي خاص فهم مي‌کنند.فتاحي‌زاده در اين رابطه ادامه داد: بنابراين منطق، در جامعه ايراني پس از جنگ‌هاي ايران و روس نيز بايد فهم‌هاي متفاوتي درباره اين درگيري بين‌المللي وجود داشته باشد که در متون سياسي اين دوره بتوان آن‌ها را مشاهده کرد؛ فهم‌هايي که در نهايت به کنش‌هاي سياسي خاصي جهت مي‌داد و سياست خاطره منحصر به فردي را ايجاب مي‌کرد. کتاب «سياحت نامه ابراهيم بيک به قلم سيد زين العابدين مراغه‌اي از جمه متون سياسي مهمي است که در شکل‌گيري گفتمان و جنبش مشروطه نقش ويژه‌اي داشته است. اين کتاب نيز بنا به منطق ذکر شده از جهت‌گيري نسبت به جنگ يادشده برکنار نمانده است. وي ادامه داد: در واقع، در اين مقاله به دنبال پاسخ اين پرسش‌ هستيم که شکست در جنگ با روس‌ها در سياحتنامه به چه صورت بازنمايي شده است و اين بازنمايي، چه نقشي در گفتمان سياست خارجي مد نظر مشروطه‌خواهان داشته است؟ فتاحي‌زاده در پاسخ به اين پرسش در اين مقاله، نخست مباحثي پيرامون چيستي سياست خاطره را مطرح مي‌کند و پس از آن خوانشي گفتماني از فضاي استعماري ايجاد شده در پي جنگ‌هاي ايران و روس در سياحتنامه ارايه مي‌کند. سپس بازنمايي اين جنگ در سياستنامه را رصد و در جمع‌بندي اين بررسي از روش تحليل گفتمان «لاکلاو» و «موفه» استفاده مي‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 676
نویسنده : مهدی
 

برگزاری کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌ فرسوده آذربایجان‌شرقی

کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده استان به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی و اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین منافی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی در این کارگاه با تاکید بر اهمیت بهسازی بافت‌های فرسوده استان اظهارکرد: موضوع احیای بافت‌های فرسوده با توجه به فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی موجود در این بافت‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به موازات رشد و توسعه شهرها و نیز افزایش جمعیت، توجه جدی به احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده نشده و این غفلت موجب شده تا حجم بالایی از فضاهای شهری کشور جزو آسیب‌پذیرترین مناطق شهری باشد.

 

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان با توجه ظرفیت‌های کم‌نظیر آموزشی این آمادگی را دارد که در کنار اداره کل راه و شهرسازی به ارائه خدمات آموزشی در این امر مهم بپردازد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 795
نویسنده : مهدی

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن در دست ساخت میانه - تبریز بازدید کرد

تبریز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه و زیرساخت از پروژه در دست اجرای راه آهن میانه - تبریز بازدید کرد.

 

به گزارش ایرنا، علی نورزاد ظهر امروز/پنجشنبه/ به همراه معاون عمرانی استاندار اذربایجان شرقی و مدیر کل راه و شهرسازی استان از این پروژه بازدید و در جریان مراحل پیشرفت آن قرار گرفت.

عملیات اجرایی این طرح در سال 80 آغاز شد، ولی تا پایان سال 84 از 5 هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار برآورده

شده برای اتمام این طرح، فقط 430 میلیارد ریال در چهار سال برای اجرای آن تخصیص یافت که همین عامل سبب تأخیر در روند کار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 854
نویسنده : مهدی
حجت الاسالم سرلک:
سرانه مصرف کاغذ کشور با جهان فاصله دارد/ لزوم احیای کارخانجات کاغذ
ساری – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه مصرف کاغذ در ایران نشان می دهد که از نرم جهانی فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سرلک ظهر پنجشنبه در نشست صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: کاغذ یک کالای استراتژیک است و مصرف آن یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود.

وی عنوان کرد: کاغذ در حوزه کتابهای درسی و غیردرسی نقش آفرین است و در اروپا سرانه مصرف کاغذ 150 کیلوگرم، در فنلاند 300 کیلوگرم ودر ایران 18 کیلوگرم است که این بیانگر ضعف مطالعاتی کشور است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 751
نویسنده : مهدی

عضو مجلس خبرگان رهبری: قرآن برای هدایت توده مردم نازل شده است

مراغه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن از سوی خداوند برای هدایت توده مردم نازل شده است.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در آیین آغاز مسابقات قرآن کارکنان دادگستری شهرستان های جنوب استان افزود: این کتاب آسمانی پیش نیاز هدایت انسان ها به سمت خداوند متعال است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 827
نویسنده : مهدی

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس :

دلالی در واردات کاغذ به کشور نگران کننده است

ساری - ایرنا -رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای سلامی گفت : به علت نوسانات نرخ ارز و بی توجهی به تولیدات داخلی ، دلالی در واردات و توزیع کاغذ شکل گرفته که این روند همچنان ادامه دارد و نگران کننده است.

 

حجت الاسلام ˈ احمد سالک ˈ روز پنجشنبه پس از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از صنایع چوب و کاغذ مازندران در ساری در نشستی با مسوولان این شرکت افزود : افزایش قیمت کاغذ که به علت تحریم و نوسانات نرخ ارز در سال های اخیر به وجود آمده است ، باعث شد تا فرصت طلبان بین المللی نیز در واردات کاغذ به ایران از هر شکل ممکن سو استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 769
نویسنده : مهدی

برگزاري کارگاه آموزشي جو در مراغه

کارگاه آموزشی جو با حضور محققان مراکز تحقیقاتی ، مدیران زراعت و کارشناسان جهاد کشاورزی و مروجان بخش کشاورزی استانهای دیم خیز کشور امروز در مراغه برگزار شد .
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در این نشست آموزشی گفت : نیاز کشور به جو 5.4 (پنج ممیز چهار ) میلیون تن است که هم اکنون 5.3 میلیون تن آن در داخل تولید می شود .



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 836
نویسنده : مهدی
رئیس حفاظت محیط زیست مراغه خبر داد
دستگیری 2 شکارچی متخلف در مراغه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل شکار و صید در دامنه‌های سهند موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری 2 شکارچی متخلف در مراغه
  •  

میکائیل نقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل شکار و صید در دامنه‌های کوه 3 هزار و 710 متری سهند موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 828
نویسنده : مهدی

رییس حفاظت محیط زیست مراغه: دو شکارچی متخلف دستگیر شدند

مراغه - ایرنا - رییس اداره حفاظت از محیط زیست مراغه گفت: دو شکارچی متخلف در دامنه های سهند این شهرستان دستگیر شدند.

 

میکاییل نقوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو نفر در هنگام گشت، کنترل شکار و صید در دامنه های سهند توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به دام افتادند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 741
نویسنده : مهدی
 داوري اردکاني در رونمايي از کتاب «الموسيقي الکبير»؛
 فيلسوف سياسي‌کار نيست اما به سياست فکر مي‌کند 
 

رئيس فرهنگستان علوم گفت: با وجود اينکه بسياري از شرق‌شناسان فلسفه اسلامي را مستقل نمي‌دانند، من ادعا مي‌کنم که مؤسس فلسفه اسلامي «فارابي» است، چرا که بر آن تأمل و تحقيق کردم.
آيين رونمايي کتاب «الموسيقي الکبير» ابونصر فارابي با ترجمه مرحوم مهدي برکشلي روز گذشته با حضور رضا داوري اردکاني رئيس فرهنگستان علوم ايران، سيد عبدالله انوار نويسنده، پژوهشگر و نسخه‌شناس، مهدي فضائلي مديرعامل انتشارات سروش و عده‌اي از علاقه‌مندان به حوزه موسيقي در سالن اجتماعات انتشارات سروش برگزار شد.در ابتداي اين مراسم مهدي فضائلي مديرعامل انتشارات سروش با اشاره به اينکه کتاب موسيقي کبير فارابي از سه جهت حائز اهميت است، توضيح داد: نخست پديد آورنده کتاب شخصيتي چون فارابي مشهور معلم ثاني و عالم، دانشمندان فنون و علوم مختلف از جمله هيأت و کيميا، الهيات و موسيقي است. شخصيتي که امروز براي مصادره او تلاش زياد به ويژه از سوي اعراب، قزاق ها و ترک ها شده است.وي با اشاره به اينکه فارابي در عين توانمندي‌هاي بسيار قناعت پيشه، زاهد و اخلاقي بوده است، اظهار داشت: بعد ديگر اهميت اين کتاب، مترجم آن است که مرحوم برکشلي اتفاقاً صاحب دانش‌هاي بسيار در زمينه موسيقي تا فيزيک و رياضيات بودند و به جهات اخلاقي فرهيخته‌اي و مشهور به فارابي ثاني است.فضائلي ديگر جنبه اهميت اين اثر را موضوع آن که همان موسيقي است، بر شمرد و افزود: موسيقي هنري است که از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي مختلف برخوردار است، بنابراين نمي‌توان چشم از آن بست و يا آن را دست نااهل سپرد. همين که شخصيتي چون فارابي در کنار همه دانش‌ها و علوم براي نگارش چنين اثري وقت مي‌گذارد، نشان از اهميت اين هنر دارد.وي درباره تاريخچه نگارش اين اثر توسط فارابي گفت: در مقدمه اين اثر آمده که اين کتاب به درخواست دولت وقت عباسي تهيه شده و فارابي اشاره کرده که از من خواستيد اين کتاب را بنويسم؛ من هم آثار و کتاب‌هاي پيش از اين را خواندم و قدري درنگ کردم تا به اين نتيجه رسيدم که اين اثر را تأليف کنم.مديرعامل انتشارات سروش بيان داشت: اگر يک نويسنده‌اي اثري ارائه کند که همان آثار پيشينيانش باشد به دو علت زياده‌خواهي يا جوياي نام بودن است، در صورتي که نويسنده اثر بايد کاستي را از بين ببرد، اهتمام شخصيت‌هايي چون فارابي باعث شده که در دوره‌اي ما به توليد علم برسيم و چهره‌هاي زياد علمي و فلسفي در کشور پرورش دهيم



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 745
نویسنده : مهدی

رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشور: شرکت های زیان ده و کم بازده بازبینی و مهندسی مجدد می شود

مراغه - ایرنا - رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشور گفت: شرکت های زیان ده و کم بازده زیر پوشش این صندوق از سوی هیات مدیره مورد بررسی، بازبینی و مهندسی مجدد می شود.

 

به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت کارخانه کاغذ سازی مراغه افزود: هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشور به عنوان یکی از ارکان مهم این صندوق در راستای سیاست گذاری خود از مجموعه های زیر پوشش این صندوق بازدید بعمل می آورد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 846
نویسنده : مهدی

دوره آموزشی شوراها و شهرداران جنوب آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز - ایرنا- چهارمین دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران مناطق جنوبی آذربایجان شرقی در شهرستان ملکان برگزار شد.

 

در این دوره آموزشی که اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای مراغه، بناب، عجب شیر، لیلان، مبارک شهر، قلعه چای و ملکان حضور داشتند، شرکت کنندگان با آخرین قوانین و نحوه تهیه و تدوین مصوبه های قانونی آشنا شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 785
نویسنده : مهدی
دواتگری مطرح کرد:
امروز ساعت ۱۶:۵۱
ضرورت ورود هر چه سریع‌تر شورای امنیت سازمان ملل برای سرکوب داعش
ضرورت ورود هر چه سریع‌تر شورای امنیت سازمان ملل برای سرکوب داعش
سرویس: دیگر رسانه‌ها
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه "در آشوب خاورمیانه ، اسرائیل برنده است"گفت:شورای امنیت سازمان ملل باید با تشکیل جلسه فوری مسئله داعش و ضرورت برخورد با این گروه تروریستی را بررسی و مجوزهای لازم را به دیوان بین المللی لاهه برای ورود به موضوع صادر کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 674
نویسنده : مهدی
مساعدت یک میلیاردی نیکوکاران مراغه ای به نیازمندان/ یک قطعه زمین به مددجوی کمیته امداد چارایماق اهدا شد
تبریز – خبرگزاری مهر: کمک یک میلیارد و 197 میلیون ریالی نیکوکاران مراغه ای به 452 خانوار نیازمند این شهرستان و اهدای قطعه زمینی با ارزش 504 میلیون ریال به مددجوی کمیته امداد چارایماق توسط یک خیر از اقدامات ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) در آذربایجان شرقی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مرکز نیکوکاری امام مهدی (عج) مسجد شریعت آباد شهرستان مراغه در سال گذشته یک میلیارد و 197 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان و محرومان مساعدت کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 833
نویسنده : مهدی
غفاری اعلام کرد:
معرفی هشت محصول دیم جدید در مؤسسه تحقیقات دیم مراغه/ انجام 197 طرح تحقیقاتی در سراسر کشور
مراغه – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور از رونمایی هشت رقم محصول جدید دیم در شهرستان مراغه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، عبدالعلی غفاری چهارشنبه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این موسسه هشت رقم محصول جدید برای استفاده در اراضی دیم کشور رونمایی و آماده ارایه به کشاورزان دیم کار است که از این میان سه مورد از این ارقام جدید در بخش گندم ، یک رقم  در بخش جو، دو رقم نخود ، یک رقم علوفه و یک رقم جدید دانه های روغنی معرفی خواهند شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 904
نویسنده : مهدی

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

کمبود مسافر در ایستگاه های تازه تاسیس قطار در مهاباد و نقده

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار آذربایجان غربی از کمبود مسافر در ایستگاه های قطار در مهاباد و نقده خبر داد و حل این مشکل را نیازمند بهره برداری از ایستگاه ارومیه دانست.

قطاری

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هادی بهادری در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن مهاباد اظهار کرد: سوت قطار در سال 94 در ارومیه به صدا درمی آید و این شهر و مرکز این استان به خط راه آهن سراسری متصل می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 846
نویسنده : مهدی
رییس دانشگاه تبریز گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ، مهد پرورش علمای بزرگ بوده و اگر به هر گوشه از تاریخ، تمدن، علم و هنر این دیار نظر بیافکنیم نمونه هایی کاملی از فقاهت، شجاعت و رادمردی را می توان پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،پور محمدی در کنگره ملی "شیخ سلار دیلمی" در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشخصه های اصلی آذربایجان و تبربز مرکزیت علمی آن و عالم خیز بودنش می باشد، افزود:  به باور بزرگان، این دیار از این حیث، در عالم اسلام کم نظیر می باشد و شیخ سلار یکی از همین عالمان است.

به گفته وی، دانشگاه و حوزه، گاهی در دل هم و زمانی دوشادوش یکدیگر به عنوان دو بال پرواز و پیشرفت در این منطقه بوده اند.

رییس دانشگاه تبریز افزود: بزرگترین دانشگاه جهان اسلام یعنی ربع رشیدی در دوره رکود علمی اروپائیان با اکثر رشته های علمی آن زمان در تبریز بنا شد و چون شهری همه نیازهای عالمان را که از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در آن گرد آمده بودند، برآورده می کرده است و همچنین بزرگترین رصدخانه آن دوره در مراغه بنا شد که در کتابخانه آن، حدود 300 هزار جلد کتاب وجود داشت و اکثر علوم مربوط به نجوم و فضا نیز در آن تدریس می شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 746
نویسنده : مهدی
مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: كاربرد روش هاي خاك ورزي حفاظتي موجب ٥٠ درصد كاهش هزينه و انرژي، ١٠ درصد افزايش عملكرد، ٣٠ درصد افزايش مواد آلي و امكان كشت به موقع برخي محصولات استراتژيک شده است.

احمد بایبوردی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در دیمزارهای هشترود، چاراُیماق و مراغه و اراضی آبی خداآفرین، مرند و بناب خاک ورزی حفاظتی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: شخم زنی مکرر موجب تخریب ساختمان خاک شده و در پی آن لایه ای سخت در عمق و خاک زیرین ایجاد می شود.

بایبوردی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید کاهش تردد ادوات خاک ورزی در سطح مزرعه و صدمه کمترساختمان خاک را از مزایای مهم خاک ورزی حفاظتی بدانند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 956
نویسنده : مهدی

گذری بر زندگی نامه شهید حیدر علی مظاهری از خمین

خمین - ایرنا - نخستین ساعات اول فروردین 1335 در خانه ای خشت و گلی در روستای قورچی باشی از توابع شهرستان خمین کودکی به دنیا آمد و نوری شد برای دیدگان پدرش مشهدی شعبان.

 

با آمدنش عیدانه ای بزرگ برای خانواده بود و از همان سال های نخست زندگی تفاوتش با دیگر کودکان محسوس بود و در کنار شیطنت های کودکانه با آغوشی باز قصه های زیبای قرآنی را استقبال می کرد و همپای والدین بر سجاده عشق پیشانی می گذاشت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 874
نویسنده : مهدی
رییس دانشگاه تبریز در کنگره شیخ سلار دیلمی:

آذربایجان در طول تاریخ مهد پرورش علمای بزرگ بوده است

آذربایجان در طول تاریخ مهد پرورش علمای بزرگ بوده است

رییس دانشگاه تبریز گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ، مهد پرورش علمای بزرگ بوده و اگر به هر گوشه از تاریخ، تمدن، علم و هنر این دیار نظر بیافکنیم نمونه هایی کاملی از فقاهت، شجاعت و رادمردی را می توان پیدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، دکتر محمد رضا پور محمدی در کنگره ملی "شیخ سلار دیلمی" در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشخصه های اصلی آذربایجان و تبربز مرکزیت علمی آن و عالم خیز بودنش می باشد، افزود:  به باور بزرگان، این دیار از این حیث، در عالم اسلام کم نظیر می باشد و شیخ سلار یکی از همین عالمان است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 837
نویسنده : مهدی
دختر 15 ساله‌ای که از 12 سالگی معتاد شده است:

خانواده‌ام به‌ جای دارو به من مواد مخدر می‌دادند

خانواده‌ام به‌ جای دارو به من مواد مخدر می‌دادند

از 41 هزار معتادی که در استان وجود دارد 52.73 درصد شاغل و بقیه بیکارند و میانگین سنی معتادان در مردان 19 تا 21 سال و در بیش از 50 درصد زنان 15 تا 19 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، مادر و زن ستون خانواده است. اگر مادران تضعیف شوند خانواده فرو می‌ریزد. مادران و زنانی که خواسته و یا ناخواسته معتاد می‌شوند زمینه وقوع جرم و انحراف را برای دیگر اعضای خانواده فراهم کرده و بدین ترتیب شالوده خانواده از هم می‌پاشد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 805
نویسنده : مهدی
فرهنگ و ادب > ادیبات ایران
ارسال 4269 كتاب به دفاتر انجمن سینمای جوان
انجمن سينمای جوان با همکاری حوزه هنری، تعداد 4269 جلد كتاب با موضوعات سينمايی، فرهنگی، روانشناسی و دفاع مقدس به دفاتر انجمن در سراسر كشور ارسال كرده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 1057
نویسنده : مهدی

معاون استاندار آذربایجان غربی: سال 94 سوت قطار در ارومیه به صدا درمی آید

مهاباد - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سوت قطار در سال 94 در ارومیه به صدا درمی آید و این شهر و مرکز این استان به خط راه آهن سراسری متصل می شود.

 

به گزارش ایرنا، هادی بهادری روز چهارشنبه در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن مهاباد افزود: راه آهن مراغه - ارومیه تاکنون در قطعات مراغه - میاندوآب و میاندوآب - مهاباد به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود قطعه مهاباد - نقده نیز تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 726
نویسنده : مهدی
ثبت جهانی نابغه موسیقی به نام ایران
محمد رضا درویشی که طی چند سال اخیر، فعالیت‌های زیادی را برای معرفی و بازسازی آثار عبدالقادر مراغه‌ای انجام داد، در نهایت موفق شد عنوان عبدالقادر مراغه‌ای را در سازمان جهانی یونسکو به نام ایران به ثبت برساند.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، محمدرضا درویشی که طی چند سال اخیر، فعالیت‌های زیادی را برای معرفی و بازسازی آثار عبدالقادر مراغه‌ای انجام داد، در نهایت موفق شد عنوان عبدالقادر مراغه‌ای را در سازمان جهانی یونسکو به نام ایران به ثبت برساند و این سازمان نیز سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را به عنوان سال عبدالقادر مراغه‌ای نامگذاری کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 892
نویسنده : مهدی
«معمای شاه» به کاخ سفید می‌رود/ آلبوم تصاویر سریال زندگی پهلوی دوم
عوامل سریال «معمای شاه» برای ضبط سکانس‌های مربوط به اتاق رییس جمهور اسبق آمریکا در کاخ سفید به شهرک غزالی رفته‌اند و تا بیش از 6 ماه آینده در این شهرک خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، عوامل ساخت سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی این روزها به تازگی وارد شهرک سینمایی غزالی شده‌اند و تصویربرداری تا حدود هفت - هشت ماه در این لوکیشن ادامه دارد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 940
نویسنده : مهدی

معرفي رقم جديد گندم نان در مراغه

محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ، رقم جدید گندم نان بهار را با نام قابوس معرفی کردند .
قابوس با شرایط آب و هوایی استانهای کهکیلویه و بویر احمد ، گلستان ، کرمانشاه و اردبیل سازگار است .
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه گفت : این محصول جدید 3 هزار و 514 کیلوگرم در هکتار گندم تولید می کند .



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 738
نویسنده : مهدی

معاون فرماندار مراغه: تغییر شیوه زندگی تاثیر مستقیمی بر افزایش سلامت جامعه دارد

مراغه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: تغییر شیوه زندگی تاثیر مستقیمی بر افزایش سلامت و ارتقای فرهنگ جامعه دارد.

 

به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه چهار جانبه همکاری دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی این شهرستان با اشاره به اینکه ریشه سلامت و فرهنگ به جوامع ابتدایی انسانی برمی گردد، افزود: تامین سلامت و ارتقای فرهنگ این شهر از مهمترین نکات مورد توجه در این تفاهم نامه است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 808
نویسنده : مهدی

شهید ابراهیمی: انقلاب و ولایت نیازمند نثار خون من و فرزندم است

مراغه - ایرنا - شهید یونس ابراهیمی در وصیت نامه خود نوشته است: امروز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نیازمند نثار خون من و فرزندم در جبهه های نبرد است.

 

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی در اوایل انقلاب اسلامی زمانی شروع شد که هنوز این انقلاب نهالی نوپا بود و اوضاع داخلی کشور در کشمکش دشمنان به ظاهر دوست چهره ای ناآرام داشت.

در آن زمان ارتش بعثی عراق با تحریک غرب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران یورش برد و اقدام به اشغال بخشی از خاک این مرز و بوم کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 632
نویسنده : مهدی
 ارتباط شعرِ فارسي و نقاشيِ ايراني دهه چهل شمسي با رويکرد جامعه‌شناسانه در گفت‌وگو با محمدرضا اصلانيهنرمنداني موفق مي‌شوند که جهان را تکان دهندنقاشي دهه چهل ايران از شعر جلوتر بود 
 
نويسنده : اميد نقويان*

هيچ هنري را نمي‌توان جداي از هنرهاي ديگر در نظر گرفت، هيچ هنري به تنهايي قابل رجوع نيست، في‌نفسه وجود ندارد؛ با نگاهي حتي اجمالي در تاريخ هنر و ادبيات به يک ارتباط تنگاتنگِ چند سويه مي‌رسيم که همه‌شان چون حلقه‌هاي زنجير درهم تنيده شده‌اند، اگرچه حلقه‌ها جنس‌شان تفاوت دارد ولي به هم بسته‌اند. در شرقِ باستان همه هنرها چون کنشي آييني و با‌ هاله‌اي معنوي همراه بوده است و در رمز و اشارت، نهان. در غربِ جغرافيا و دنياي باستان اگرچه هنرها درآميخته رموز عرفاني بوده يا از اين سمت به آنجا نفوذ کرده وليکن در شکل نمايشگرانه خود، بسامدي مردمي‌تر داشته يا دست‌ کم در دسترسي بيشتري بوده است.

در اين سلسله مصاحبه‌هاي پيش‌رو با هنرمندان و صاحبنظران دهه چهل و پنجاه شمسي به گفت‌وگو نشسته‌ام تا جويا شوم اين نقاط اتصال و اشتراک را در هنر مدرنِ ايران با تاکيد بر شعر به عنوان نماينده اصلي هنرهاي زباني و نقاشي چون هنرِ مهم و اصليِ بصري در دهه‌اي که به گفته بسياري از صاحبنظرانِ هنر و فرهنگ، دورانِ طلايي هنرِ مدرنِ ايراني بوده است.

محمدرضا اصلاني، به دنياآمده 1322 از ديارِ رشتِ پُرتاريخ و دانش‌اموخته نقاشي از دانشکده هنرهاي تزييني است. ايشان ابعاد متفاوتي در هنرِ مدرنِ فارسي دارد؛ با مجموعه «شب‌هاي نيمکتي، روزهاي باد» در 1343 از مناديانِ اصلي موج نو و «شعرِ ديگر» و مُبَيّنِ تيوري‌هاي آن نيز مي‌باشد،او همه فن حريف است، چنانکه به قولِ اسماعيل نوري‌علا [در جزوه شعر، شهريور 1345 و بعدترها در صور و اسباب در شعر امروز ايرانِ نوري علا،1348] «دستش با بوم و رنگ و گل و فيلم آشناست». اولين فيلمِ داستانيِ محمدرضا اصلاني، فيلم تحسين شده «شطرنج باد» را در 1345 با بازي «فخري خوروش»، «شهره آغداشلو»، «محمدعلي کشاورز» و «اکبر زنجان‌پور» و آخرين‌شان، فيلم متفاوتِ «آتش سبز» است که با بازي «عزت‌الله انتظامي» و «مهتاب کرامتي» و «پگاه آهنگراني» و موسيقي «محمدرضا درويشي» و آواز «همايون شجريان» همراه است .در مستندِ داستاني، سينماي مولف دارد؛ آخرين کارِ مستند داستاني او به نام ِ «تهران، هنر مفهومي» با صدا و شعرهاي «محمدعلي سپانلو»، شکل تازه‌اي از فيلمسازي در قالبِ سمفوني شهريِ تهران به سينماي ايران پيشنهاد مي‌کند. نشر نقره در سال‌هاي 1362 تا 1372 را به همراه سودابه فضايلي تاسيس مي‌کند که کتاب «شعر به دقيقه اکنون»‌، «انقلاب فرانسه و رژيم پيش از آن» از آلکسي دو توکويل‌،«هزار پله به دريا مانده‌است» از احمدرضا احمدي از جمله چاپ‌هاي آن نشر بوده است. در اين نيم قرنِ اخير، محمدرضا اصلاني مقالات متعدد و تاثيرگذاري در نشريات و مجلات معتبر مختلف به چاپ رسانده و در کار تدريس سينما نيز سينماگرانِ مستعدِ زيادي تربيت کرده است و مجموعه شعرِ اخيرِ او با عنوان« بنفش تر از خود با خيابان‌هاي خاموش» در زمستان 1391 در انتشارات مرواريد به چاپ رسيده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 728
نویسنده : مهدی

یک نویسنده و محقق: فارابی پایه گذار موسیقی علمی در شرق است

تهران - ایرنا - سید عبدالله انوار نویسنده و محقق، فارابی را یک دانشمند بزرگ تاریخ ایران برشمرد و گفت: وی پایه گذار موسیقی علمی در شرق محسوب می شود .

 

انوار عصر سه شنبه در مراسم رونمایی کتاب موسیقی کبیر فارابی در فرهنگستان علوم افزود: این دانشمند یک فیلسوف توانا وعالم زمانه خود بود که در زمره مفاخر سرزمین ایران قرار می گیرد .

وی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب علم درایران و تاثیر آن بعد از قرن سوم هجری گفت: در این زمان در تاریخ ایران علم یکی از ارکان اصلی فلسفه و نگرش به زندگی به شمار می رود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 758
نویسنده : مهدی

رئیس دانشگاه تبریز:

تبریز مهد تمدن علم و پایتخت اسلام و تشیع لقب گرفته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشخصه های اصلی آذربایجان و تبریز مرکزیت علمی آن و عالم خیز بودنش است،گفت: با وجود علامه‌های معروف آذربایجان است که شهر تبریز به مهد تمدن علم و پایتخت اسلام و تشیع لقب گرفته است.

رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پور محمدی ظهر امروز در کنگره ملی شیخ سلار دیلمی در دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه یکی از مشخصه های اصلی آذربایجان و تبریز مرکزیت علمی آن و عالم خیز بودنش است، افزود:  به باور بزرگان، این دیار از این حیث، در عالم اسلام کم نظیر می باشد و شیخ سلار یکی از همین عالمان است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 909
نویسنده : مهدی

مبارزه با آفت سن گندم در 1600 هکتار از مزارع مراغه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح مبارزه با آفت سن‌گندم در مرحله مادری در سطح 1600 هکتار از مزارع این شهرستان اجرا شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، محمد نریمانی با اعلام این مطلب افزود: این طرح از دهه اول اردیبهشت امسال با ریزش سن مادری در مزارع آغاز شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با این آفت اظهارکرد: در صورتی که محصول گندم در اثر این آفت بیش از دو درصد آسیب ببیند، از سوی شرکت و مراکز خرید خریدار گندم، خریداری نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 1694
نویسنده : مهدی
 
ارگ تبریز (علی‌شاه) نام یک بنای تاریخی در تبریز است. سبک معماری این بنا به شیوه آذری و معمار آن استاد فلکی تبریزی ذکر شده‌است.
 

 

 
 
 


برترین ها: ارگ تبریز (علی‌شاه) نام یک بنای تاریخی در تبریز است. سبک معماری این بنا به شیوه آذری و معمار آن استاد فلکی تبریزی ذکر شده‌است.

این ارگ یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی کشور و نماد شهر تبریز است. این ارگ در مرکز شهر تبریز، در ضلع جنوبی تقاطع خیابان امام خمینی و فردوسی قرار دارد و امروزه فضای پیرامون آن برای برگزاری نماز جمعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصلای بزرگ تبریز در این مکان احداث شده‌است.

معماری ایرانی: ارگ تبریز


ارگ تبریز توسط خواجه تاج‌الدین علی‌شاه بنا شده‌است. این بنا براثر زمین‌لرزه و گذر زمان تا حدودی تخریب شده‌است. در محوطه ارگ، آثار تاریخی ارزشمندی همچون «مدرسهٔ نجات» که به‌عنوان یکی از نخستین مدارس ایران به‌شمار می‌رفت و نیز «سالن تئاتر شیر و خورشید» قرار داشت که پس از شروع برنامهٔ تخریب و تبدیل ارگ تبریز به مصلای بزرگ تبریز از سال ۱۳۶۰ و در زمان امامت جمعهٔ آیت‌الله ملکوتی، بخش اعظمی از ارگ توسط جهاد سازندگی با بولدوزر و مواد منفجره ویران شده‌است.



:: موضوعات مرتبط: جاذبه های گردشگری مراغه , اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 935
نویسنده : مهدی

معاون اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: 86 درصد دانش آموزان استان زیر پوشش برنامه های پرورشی هستند

مراغه - ایرنا - معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 86 درصد از دانش آموزان این استان زیر پوشش برنامه های پرورشی و فرهنگی هستند.

 

به گزارش ایرنا، طاهر علمی روز سه شنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر جشنواره فرهنگی و هنری مراغه افزود: آموزش و پرورش بدنبال تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان در برنامه های پرورشی است تا زمینه تحقق سیاست مدرسه محوری دولت یازدهم را فراهم کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 86
بازدید ماه : 2022
بازدید کل : 201621
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com