رییس اداره میراث فرهنگی: مرمت خانه تاریخی ˈشهابیانˈ مراغه آغاز شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2615
نویسنده : مهدی

رییس اداره میراث فرهنگی: مرمت خانه تاریخی ˈشهابیانˈ مراغه آغاز شد

تبریز - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه از آغاز طرح مرمت خانه تاریخی ˈشهابیانˈ این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی خانه شهابیان را متعلق به دوره پهلوی اعلام و اضافه کرد: مرمت این خانه تاریخی شامل آسیب شناسی و استحکام بخشی، از محل اعتبارات اضطراری آغاز شده است.

وی ادامه داد: این خانه تاریخی دارای پلانی مستطیل شکل و ایوانی در وسط با دو ستون چوبی و گچبری و آجر کاری بسیار زیبا و پرکار در بدنه و بالای پنجره و در ها است و از آثار شاخص معماری دوره پهلوی به شمار می رود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: این اداره در حال تملک خانه تاریخی محمدی با قدمت اواخر دوره قاجار در حریم گنبد کبود این شهرستان است.

طالبی ادامه داد: این خانه یکی از عناصر طرح توسعه آزادسازی گنبد کبود است و به زودی در تملک میراث فرهنگی قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: بنای یاد شده در دو طبقه دارای حیاط و یخچال، شیروانی و دو ستون مقابل خانه است که با نمای آجری خشتی و تزیینات آجری منطبق بر دوره قاجار دارای ویژگی های قابل توجه معماری است.

طالبی با بیان اینکه پرونده ثبتی شش خانه تاریخی مراغه تهیه شده است، گفت: با توجه به اینکه امکان تملک تمام این بناها وجود ندارد، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با مشارکت و همکاری مدیریت شهری، برای ثبت ملی این خانه ها تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه پرونده این خانه ها در حال تکمیل است و پس از کسب رضایت مالکان در فهرست میراث ملی به ثبت می رسند، یادآوری کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی خانه تاریخی در شهرستان مراغه وجود دارد، شناسایی این بناها یکی از برنامه های اصلی این اداره به شمار می رود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت: ثبت ملی خانه های تاریخی امکان نگهداری و حفاظت از این آثار را آسان می کند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com