زندگی 30 شخصیت برجسته در مستند داستانی شبکه سحر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393
بازدید : 931
نویسنده : مهدی

زندگی 30 شخصیت برجسته در مستد داستانی شبکه سحر

مجموعه مستند داستانی "ترنم باران" به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی مهدی پریزاد برای سیمای آذری شبکه سحر در مرحله تولید به سر می‌برد.

 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مستند داستانی 30 قسمتی "ترنم باران" به بررسی زندگی 30 شخصیت برجسته و شاخص در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری ، ورزشی و.... می پردازد و درصدد است در هر قسمت، قصه زندگی یک شخصیت را از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار دهد.

 

خالدی تهیه کننده این مستند به مراحل تولید آن اشاره کرد و گفت: این مجموعه مستند به زبان آذری و در مناطق آذری نشین در شهرهای اردبیل، خلخال، تبریز، مراغه، ارومیه، زنجان و... در حال تولید و تصویربرداری است و در فاز اول کار، تصویربرداری در استان اردبیل و شهر تبریز پایان پذیرفته است.

 

وی افزود: خوشبختانه موفق به ضبط برنامه در مورد تعدادی از شخصیت های آذری زبان کشورمان شده ایم که اولین بار دوربین سحر به سراغ آنها رفته است؛ شخصیت هایی همچون دکتر محمدحسین مبین که به پدر جذامیان ایران مشهور است. مبین نویسنده شاعر و پزشک توانای معاصر آذربایجان که 87 سال سن دارد و هنوز با توجه به کهولت سن کار طبابت را کنار نگذاشته، موسس بیمارستان باباغی است. اکنون بیمارستان جذامی باباباغی تبریز در سایه تلاش خستگی ناپذیر وی پیشرفت قابل توجهی در بعد کمی و کیفی یافته و عزلتگاه متروک جذامیان به مرکز فعال تحقیق و بررسی جذام و درمان نگهداری جذامیان تبدیل شده است. در بررسی زندگی مبین دوربین سعی کرده تمامی زوایای زندگی و فعالیت روزمره و تواضع و وارستگی این انسان برجسته را که جزو ده پزشک برتر ایران است ، با نگاهی عمیق به تصویر بکشد.

 

تهیه کننده مستند " ترنم باران " اضافه کرد: همچنین از دیگر شخصیت های مورد مصاحبه در این مستند، مجید فرزین قهرمان پارالمپیک را می توان نام برد که با توجه به ناتوانی جسمی دارای شخصیتی نمونه بوده و با توکل به خدا و تلاش، همچنان پله های ترقی را در وزنه برداری طی می کند. استاد محمدباقر تمدن از پیشکسوتان مداحی آذری زبان، استاد عسگرشاهی، بهزاد هژبری حافظ بین المللی قرآن، پرفسور عجبشیری زاده دکترای نجوم و اختر فیزیک از چهره های ماندگار علمی، خانم دکتر داوران از زنان نخبه جهان اسلام در حوزه شیمی و ... دیگر افرادی هستند که در این مجموعه به زندگی، شخصیت و دستاوردهای آنها پرداخته شده است.

 

خالدی در پایان گفت: تیم تولید مجموعه مستند " ترنم باران " از هیچ تلاشی جهت جذابیت کار دریغ نکرده است. مهدی پریزاد (کارگردان )، مهدی آزادی (تصویربردار)، محمدمهدی آزادی (دستیار تصویر)، فرید نوایی (صدابردار)، ناصر فردی، فرشید سلامت و احد یگانه (مدیران تولید)، امیر اشکخونی (دستیار تهیه) و ... عواملی هستند که در تولید این مستند همکاری دارند.

 

این مجموعه مستند از سیمای آذری برای مخاطبان آذری زبان غیر ایرانی شبکه سحر یعنی مردم جمهوری آذربایجان پخش خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com