راز کشف شهر مدینه الزهرا در اسپانیا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 815
نویسنده : مهدی

کوتاه از صدا و سیما

راز کشف شهر مدینه الزهرا در اسپانیا

تهران-ایرنا-مجموعه جدید گونیا ساخته علیرضا حسینی با هدف به تصویر کشیدن مشترکات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، ترکیه و اسپانیا در شبکه مستند سیما تولید شد و جمعه ها به روی آنتن می رود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مجموعه 15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و همچنین در مواردی به فناوری های دوران اسلامی در کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران پرداخته است.

هفت قسمت از این مجموعه در شهرهای تولدو، گرانادا، سویا، کوردوبا و منطقه اندلس اسپانیا تصویربرداری و لوکیشن های متعددی از جمله کاخ موزه الحمرا، کاخ موزه الکازار، شهر تاریخی مدینه الزهرا، موزه کوردوبا، مسجد کوردوبا، خانه اندلسی با سبک ایرانی، بازار سنتی و موزه تولدو، موزه علم گرانادا و...تصویربرداری شده است.

همچنین دو قسمت از برنامه به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهر و استان یزد از جمله معرفی موزه آب سعد آباد در این استان اختصاص دارد و یک قسمت به معرفی و مقایسه پنج پل تاریخی در اصفهان و اسپانیا که با همکاری بابک بهداد تصویربرداری و ساخته شده است.

قسمت دیگری از این برنامه به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهر مراغه اختصاص یافته و یک قسمت نیز با همکاری مسعود جعفری به معرفی لنج سازی در جزیزه قشم می پردازد.

ضمن این که با همکاری مرکز فرهنگی ترکیه (ارسیکا) و رایزنی فرهنگی کشورمان در استانبول، دو قسمت از این برنامه به معرفی مسجد حمیدیه و سلطان احمد و کاخ موزه توپکاپی و ایاصوفیا در شهر استانبول اختصاص یافته است.

مجموعه مستند گونیا در 15 قسمت سی دقیقه ای جمعه ها ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن بامداد یکشنبه ها ۳:۳۰ و ۱۱:۳۰ صبح از شبکه مستند سیما پخش می شود.



**توپ، شوت، شیشه از شبکه آموزش سیما

شبکه آموزش سیما جمعه 13 تیرماه با فیلم سینمایی توپ،شوت، شیشه به کارگردانی بهمن شهروان مهمان خانه های ایرانی می باشد.



** ساخت اکشن شکار قهرمان در ترکیه

پدرام بهرامی فر در تدارک ساخت فیلم سینمایی شکار قهرمان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

وی در این باره گفت: فیلم سینمایی شکار قهرمان درباره ۲ کودک قهرمان جهان است که توسط گروهی تروریست ربوده می شوند؛ این فیلم از صحنه های اکشنی برخوردار است و قصد داریم در آن از تمامی ورزشکاران به نام کشورمان در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرحل پیش تولید و انعقاد قرارداد با بازیگران را سپری می کنیم و فیلم بعد از ماه رمضان در کشور ترکیه کلید می خورد.

بهرامی فر درباره ساخت فیلم اکشن و سختی های آن نیز توضیح داد: متاسفانه در ایران به دلیل کمبود امکانات فیلم های اکشن بسیار کم ساخته می شوند و یا اگر ساخته می شوند، از کیفیت بالایی برخوردار نیست.



** پشت پرده میوه ممنوعه

پشت صحنه ساخت مجموعه رمضانی میوه ممنوعه ساخته حسن فتحی که در سال 1386 از شبکه دو سیما پخش شد ، در برنامه پشت ماه از شبکه مستند پخش می شود.

پشت ماه به تهیه کنندگی محمد هوشمند با هدف به تصویر کشیدن پشت پرده بهترین سریال های رمضانی سال های اخیر سیما در شبکه مستند تولید شده است و در ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می شود.

در این قسمت از این برنامه که پنجشنبه ، 12 تیرماه ، ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود ، پشت صحنه سریال میوه ممنوعه به تصویر کشیده می شود و اسماعیل عفیفه تهیه کننده ، حسن فتحی کارگردان این مجموعه علیرضا نادری نویسنده و بازیگران این سریال همچون علی نصیریان و... از خاطرات ساخت این مجموعه خواهند گفت.

میوه ممنوعه با بازی علی نصیریان، امیر جعفری، گوهر خیراندیش، طناز طباطبایی و… داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی اش پیش می آید که او را درگیر ماجراهایی می کند.

شبکه مستند، با انتخاب 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال های اخیر در گفتگو با تهیه کننده، کارگردان و بازیگران آنها سراغ پشت پرده این آثار در برنامه پشت ماه رفته است.

صاحب دلان، اغما، ملکوت، او یک فرشته بود، خانه به دوش و مثل هیچکس از جمله این 25 سریال هستند و قرار است پشت صحنه سریال های رمضان امسال نیز در قالب این برنامه پخش شود.



** دریادار سیاری میهمان سلام ایران می شود

برنامه سلام ایران که کاری از گروه جامعه رادیو ایران است، همزمان با فرا رسیدن این روز، فرمانده نیروی دریایی را به روی خط می آورد و با او این در این حادثه به گفتگو می نشیند.



**جاده چالوس از نیمه گذشت

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی جاده چالوس گفت: تصویر برداری این سریال از مرز 60 درصد گذشت و ادامه تصویر علیرضا داوری با بیان اینکه تصویر برداری این مجموعه از مرز 60 درصد گذشت ، ادامه داد: گروه تولید مجموعه تلویزیونی جاده چالوس در لوکیشن این سریال رستوران اصلی در اطراف تهران مشغول ضبط و تصویر برداری سکانس های مختلف این مجموعه هستند.

فراهنگ (1)** 9187** 1601**




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com