تصویب هشت طرح برای روان سازی بار ترافیکی در آذربایجان شرقی/ نصب پارکینگهای 12 طبقه در مسیرهای پرتردد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 9 تير 1393
بازدید : 779
نویسنده : مهدی
تصویب هشت طرح برای روان سازی بار ترافیکی در آذربایجان شرقی/ نصب پارکینگهای 12 طبقه در مسیرهای پرتردد
تبریز- خبرگزاری مهر: در جلسه شورای ترافیک استان برای روان سازی بار ترافیکی در خیابان های شهر هشت طرح با اکثریت رای اعضا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به کوتاهی طول خیابان های  اکثر شهرهای آذربایجان شرقی لزوم ایجاد پارکینگهای مکانیزه برای کاهش بار ترافیکی در خیابان ها ضروری است، موضوعی که امروز (شنبه) در جلسه شورای ترافیک استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

چنین پارکینگ هایی تاکنون در شهرهای تهران و شیراز نصب شده و با ورود این تکنولوژی به استان می توان امیدوار به کاهش بار ترافیکی و دسترسی آسان به محل توقف اتومبیل بود، پارکینگ هایی که قرار است در 12 طبقه و در فضایی 30 متری در خیابان های پر تردد، واحدهای مسکونی و تجاری نصب شوند.

پارکینگ های 12 طبقه در مسیرهای پرتردد استان نصب می شود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ظهر شنبه در حاشیه سومین جلسه شورای ترافیک آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در این جلسه مشکلات ترافیکی شهرهای تبریز، اهر، مرند، هادی شهر و مراغه مطرح و مقرر شد که دستگاه های اجرایی مربوطه برای کاهش بار ترافیکی در شهرهای مختلف استان به تعهدات خود عمل کنند.

محمد صادق پور مهدی همچنین با اعلام این خبر افزود: نبود پارکینگ در محلات، واحدهای مسکونی و خیابان های پرتردد یکی از مشکلاتی است که باعث ایجاد ترافیک در محدوده های اصلی شهر می شود و برای حل این مشکل تکنولوژی پیشرفته پارکینگ های طبقاتی با اعتبار اولیه سه میلیارد و 500 میلیون ریال و در فضای سی متری در 12 طبقه در محل هایی که بار ترافیکی بالایی دارد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بعضی از مناطق و محلات و همچنین واحدهای مسکونی پارکینگ خودرو وجود ندارد، افراد برای پارک خودروهای خود هزینه های زیادی را متحمل می شوند که این امر می تواند باعث کاهش هزینه پارکینگ صاحبان خودرو در مناطق باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب مصوبه این پارکینگ ها در جلسه شورای ترافیک استان افزود: در این جلسه تمام اعضای این جلسه از نصب پارکینگ 12 طبقه ای پیشرفته استقبال کردند و اجرای این طرح در این جلسه مصوب شد.

پور مهدی با اشاره به زمان مورد نیاز برای نصب این پارکینگ ها افزود: این پارکینگ به دو صورت پوشیده و باز در محل های پر تردد و حداکثر در 30 روز نصب می شود.

وی در ادامه مشارکت و همکاری بخش خصوصی را برای اجرای این امر ضروری دانست و اضافه کرد: بخش خصوصی برای اجرای این طرح می تواند با تامین سرمایه اولیه به سود قابل توجهی از طریق اجاره این پارکینگ ها دست یابند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ادامه با بیان این مطلب افزود: این طرح برای روان سازی ترافیک در برخی شهرهای کشور چون تهران و شیراز اجرا شده است.

پورمهدی خاطرنشان کرد: در شهر تبریز به علت کم بودن طول خیابان ها، اجرای این طرح دسترسی به پارکینگ را در حداقل زمان ممکن خواهد کرد و این امر در روان سازی ترافیک نیز نقش زیادی خواهد داشت.  

وی از بازگشایی مسیر 17 شهریور به طرف خیابان باغشمال تبریز نیز خبر داد و افزود: با دو طرفه کردن این مسیر بار ترافیکی منطقه به حد قابل توجهی کاهش یافته است.

پورمهدی از شهروندان خواست تا با همکاری دستگاه های مربوطه در نصب پارکینگ طبقاتی در مسیرهای پر تردد و واحدهای مسکونی همکاری کنند چرا که هزینه هر طبقه این پارکینگ برای یک صاحب خودرو معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود که این امر می تواند هزینه پارکینگ آنها در طول سال را کاهش دهد و با خرید هر یک از واحدهای این پارکینگ شخص مالک یک طبقه از پارکینگ خواهد بود که می تواند به صورت اجاره ای نیز در اختیار دیگران قرار دهد.

مساعدت شهروندان تا زمان فعالیت دائمی قطار شهری تبریز ضروری است

دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان های آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این جلسه با بیان این مطلب اظهار داشت: در سومین جلسه شورای ترافیک استان پرونده های ترافیکی شهرستان های جلفا، مراغه، مرند و اهر مطرح شد که به تناسب بحث طراحی میدان ها و اصلاحات مربوطه به پروژه ها که قابلیت اجرایی دارند، بررسی و قرار شد برای کاهش بار ترافیکی، شهرداری بتواند واحدهای مسکونی احداثی را تملک و مسیرگشایی کند.

کریم باقری ادامه داد: در این جلسه پرونده های ترافیکی مناطق مختلف شهرستان تبریز نیز مطرح شد که هشت طرح به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: طرح های ترافیکی احداث ایستگاه های A و  B خط دو قطار شهری یکی از مصوبات این جلسه بود که مقرر شد برای کاهش بار ترافیکی و سهولت تردد شهروندان، طرح های موقتی مصوب شود تا پس از فعالیت قطار شهری طرح های دائمی در آن مناطق اجرا شود.

دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان های آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه قطار شهری یکی از اولویت های حمل و نقل عمومی تبریز است، ضرورت دارد که تمام شهروندان تا زمان فعالیت دائمی مترو مساعدت لازم را در این خصوص داشته باشند.

باقری خاطرنشان کرد: حذف تقاطع غیر هم سطح کرکج و احداث جایگاه دو منظوره شهرک اندیشه نیز از مصوبات شورای ترافیک استان بود.

وی همچنین با اشاره به دیگر مصوبات جلسه شورای ترافیک استان گفت: جابجایی خط پروژه خیابان عارف به علت تداخل دو خیابان با یکدیگر و احداث واحدهای مسکونی در منطقه از جمله این مصوبات بود که بر اساس آن شهرداری می تواند  واحدهای احداثی آن منطقه را برای اجرای این طرح تملک کند.

دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان های آذربایجان شرقی همچنین در ادامه گفت: طرح اصلاح هندسی تقاطع خیابان جدیری و پاستور جدید در این جلسه مطرح شد که با نظر اکثر اعضا به  تصویب رسید.

باقری ایجاد پیاده رو در جنب بازارچه شهرک امام تبریز را یکی دیگر از مصوبات این جلسه دانست و افزود: ایجاد پیاده رو در جنب بازارچه شهرک امام یکی دیگر از طرح های تصویب شده جلسه شورای ترافیک امروز استان بود که این امر به منظور آرام سازی در محلات مسکونی و کاهش بار ترافیکی، در اولویت شورای ترافیک استان قرار دارد.

وی همچنین در ادامه گفت: این طرح به صورت موقتی در شورای ترافیک استان به تصویب رسید که قرار است در صورت استقبال و همکاری ساکنان این منطقه به منظور اجرایی شدن به تصویب نهایی برسد.  

دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان های آذربایجان شرقی افزود: اتصال خیابان ششگلان به مقبره الشعرا با هدف تسهیل دسترسی گردشگران داخلی و خارجی به این مکان یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود.

باقری خاطرنشان کرد: دسترسی خیابان 15 خرداد به کمربندی میانه نیز در این جلسه مطرح شد چرا که با توجه طراحی غیر فنی و اختلاف سطح این تقاطع در طرح تفضیلی، اجرای آن با مشکلاتی مواجه شده بود و بر همین اساس مقرر شد مسیر جدیدی جایگزین این مسیر قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  اجرای خطوط ویژه در محدوده خیابان قرآغاج و کوچه باغ نیز از جمله موضوعات مصوب شده در این جلسه بودند.

.............................

گزارش از زهرا ناصران




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 860
بازدید ماه : 6830
بازدید کل : 206429
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com