پایین بودن سطح دانش کشاورزان، علت اصلی نقصان بهره‌وری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 9 تير 1393
بازدید : 604
نویسنده : مهدی

پایین بودن سطح دانش کشاورزان، علت اصلی نقصان بهره‌ور

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سریع‌ترین راه ممکن برای حرکت به سمت خودکفایی، ارتقای بهره‌وری و در نتیجه افزایش میزان عملکرد در واحد سطح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، علی‌اکبر نژادرضا در کارگاه آموزشی جو در ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم مراغه گفت: استقلال کشور در گرو استقلال اقتصادی به ویژه خودکفایی و تأمین امنیت غذایی است.

وی اظهار کرد: نگاهی به عرصه تولیدات کشاورزی در کشور نشان می‌دهد میزان تولید در واحد سطح تولیدکنندگان نه تنها نسبت به کشورهای پیشرو بلکه نسبت به کشاورزان نمونه داخلی نیز اختلاف چشم گیری دارد.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد علت اصلی نقصان بهره‌وری در کشاورزی، پایین بودن سطح دانش و آگاهی فنی کشاورزان و عدم اطلاع و در نتیجه عدم استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی محققین بخش است.

وی افزود: استخراج و تدوین نکات علمی و تحقیقاتی و تجاربی که موجب افزایش بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح می‌شود و انتقال آن به جمع کشاورزان می‌تواند تحول جدی در بخش کشاورزی پدید آورد، به همین جهت این مدیریت را بر آن وامی‌دارد که نیروی انسانی شاغل در بخش را مورد توجه جدی قرار دهد.

وی ادامه داد: توجه به نیروی انسانی شاغل در بخش از نظر فنی و محتوائی در افزایش انگیزش آنان می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

نژادرضا به موضوع این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم نتایج تحقیقاتی مربوط به جو را به کشاورزان انتقال دهیم بایستی نسبت به پروژه‌های تحقیقی- تطبیقی و تحقیقی- ترویجی در مزارع نمایشی توجه جدی داشته باشیم تا کشاورزان نسبت به کاشت جو در مناطق کم آبیاری و خاک‌های نسبتاً کم بازده که در آنها امکان برداشت محصول گندم پائین است کاشت جو را جایگزین نمایند.

وی با بیان این‌که تعداد پروژه‌های تحقیقی- تطبیقی و تحقیقی- ترویجی نسبت به نیاز استان خیلی کم و محدود است، افزود: باید برای سال‌جاری و سال‌های آینده برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم و در هر حال ما به نوبه خود آمادگی کاملی جهت همکاری با مؤسسه دیم را داشته و اعلام می‌نمائیم و تلاش خواهیم کرد این همکاری منشاء آثار و برکاتی برای تولید استان داشته است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com