دادستان آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اجرای ماده 16 مواد مخدر شدند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 1 تير 1393
بازدید : 732
نویسنده : مهدی

10دادستان آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اجرای ماده 16 مواد مخدر شدند

تبریز - ایرنا - 10 دادستان شهرستان های استان آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اجرای ماده 16 مواد مخدر شدند.

 

به گزارش ایرنا، این مطلب روز یکشنبه در کمیسیون حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سخنگوی تشکیلات قضایی و دادستان های تبریز، میانه، مراغه، بناب، عجبشیر، هریس، ورزقان، چاراویماق، هشترود و مراغه و رییس پلیس مواد مخدر ناحیه انتظامی استان در سالن دادگستری در تبریز تشکیل شد، اعلام گردید.

حاضرین در این جلسه بر لزوم مقابله و مبارزه قاطع و برخورد با سوداگران مرگ بویژه مواد صنعتی و شیمیایی و روانگردان، ایجاد مرکز اقامتی ماده 16 حرفه آموزی و درمان معتادین مواد مواد مخدر، نظارت بر امور خدماتی و درمانی مراکز اقامتی ماده 15، آگاه سازی افراد و خانواده ها از مضرات اعتیاد و مواد مخدر توسط رسانه ملی و روش های دیگر تاکید کرده و خواستار تکمیل و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر و کنترل هر چه بیشتر مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و روان گردان های صنعتی و شیمیایی به کشور شدند.

در ادامه این جلسه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز با اشاره به جمع آوری معتادین در جامعه گفت: دادستانی تبریز در یک برنامه ارزشمند و در ایام نوروز کلیه معتادین را جمع آوری کرد که نتیجه آن کاهش 15 درصدی سرقت ها بوده است.

موسی خلیل الهی افزود: بخشی از جرایم جامعه ناشی از مواد مخدر و اعتیاد است، اما نبود مرکز اقامتی ماده 16 موجب تداخل در انجام وظایف با ماده 15 و اصلاح و بهبود معتادین می شود و انتظار است در اجرای ماده 16 مبارزه با مواد مخدر مستقل و ریشه ای عمل شود.

وی از سوی حاضرین خواستار ابلاغ دستورالعمل همکاری و شناسایی اموال قاچاقچیان از سوی دادسراها، دادستان ها شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز با ارایه گزارشی از اقدامات و عملکرد ماده 15 و 16 مبارزه با مواد مخدر گفت: با احداث مجتمع حرفه ای ـ آموزشی و درمانی معتادین در مرکز استان ماده 16 مبارزه با مواد مخدر کامل تر اجرا و از بهبود یافتگان حمایت اشتغالی خواهد شد.

محمدعلی نصرتی با عنوان اینکه مواد مخدر بویژه، روانگردان های صنعتی و شیمیایی اصلی ترین معضل جامعه شده و 92 درصد مردم از آن سخت نگران هستند.

وی بر لزوم آگاه سازی آحاد مردم از مضرات و آثار اجتماعی و روحی و روانی مواد مخدر تأکید کرد و یادآوری نمود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مصمم است وضعیت 26 مراکز اقامتی در امور بهبودی، تندرستی، درمان و حرفه آموزی معتادین را مورد رسیدگی قرار داده و ساماندهی کند.

وی همچنین خواستار توجه دادستان های شهرستان های استان به شناسایی شبکه های سوداگران مرگ شد و گفت: انتظار است دادستان ها در شناسایی و توقیف اموال نامشروع قاچاقچیان و معرفی آنها به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تلاش کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خواستار همسویی وهماهنگی دستگاه های عضو این شورا شد و گفت: باید همه دغدغه دستگاه های عضو شورا بهبود و اصلاح معتادین باشد.

در ادامه جلسه رییس پلیس مواد مخدر استان با ارایه گزارشی از جمع آوری معتادین و کشفیات مواد مخدر گفت: طی 3 روز از 25 الی 28 خرداد ماه سه هزار و 107 نفر معتاد در سطح استان جمع آوری و به مراکز اقامتی تحویل داده شده اند.

سرهنگ حمید علی باغبان افزود: براساس دستورالعمل جدید هر کسی که بازداشت می شود، سوابق آنها استعلام و در همین رابطه طی سال گذشته 572 نفر که متخلف یا فراری بودند به مراجع ذیصلاح و مراکز قضایی معرفی و فقط 20نفر از آنان از سارقین مهم بوده و در سرقت مسلحانه دست داشتند.

وی از دادستان های حاضر در جلسه درخواست کرد معتادین بازداشت شده در ماده 16 را به مرکز اقامتی تی ـ سی مرند و شبستر معرفی نمایند تا معتادین طی 6 ماه بتوانند اصلاح و بهبود یابند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 803
بازدید ماه : 6773
بازدید کل : 206372
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com