رتبه دوم تبریز با 5800 هکتار بافت فرسوده در کشور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 1 تير 1393
بازدید : 678
نویسنده : مهدی
رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در کل کشور بالغ بر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که وسعتی حدود 5 هزار و 800 هکتار از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدزاده، در حاشیه کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در کل کشور بالغ بر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که وسعتی حدود 5 هزار و 800 هکتار از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد.

وی ادامه داد: 44 درصد این آمار مربوط به شهر تبریز است به طوریکه این شهر پس از تهران بیشترین وسعت بافت فرسوده را دارد.

رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پروژه‌ توسعه‌ میدان شهید بهشتی گفت: این پروژه که از آن به عنوان یکی از میادین مدرن شهری در کشور یاد می‌شود در 7 هزار هکتار مداخله شده است و نماد قالب این میدان فرش است.

محمدزاده با بیان اینکه هدف از ورود و مداخله‌ ساماندهی صاحب‌الامر، احیای اصالت بازار بزرگ تبریز است، افزود: در سال 1345 با احداث خیابان دارایی جدید بخش شمال و جنوب بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان عملاً قطع شد و به تدریج اهمیت کارکردی و ساختاری بخش شمالی بازار و به تبع آن میدان صاحب‌الامر کم‌رنگ شد.

وی شمار شهرهایی با طرح مطالعات بافت‌های فرسوده را در استان 3 شهر تبریز، میانه و مراغه با بیش از 53 درصد مساحت موجود بافت‌های فرسوده‌ استان برشمرد.

رئیس اداره‌ بافت فرسوده‌ شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌های امسال، شهر بناب جزو بافت هدف مطالعات بافت‌های فرسوده است و بازنگری مطالعات بافت فرسوده‌ کلان‌شهر تبریز هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

محمدزاده شناسایی محدوده‌هایی با بافت‌های فرسوده، انتخاب حوزه‌های مداخله و تعریف پروژه‌های پیش‌تاز به منظور مداخله را از اهم وظایف اداره‌ بافت‌های فرسوده شهری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی دانست.

براساس این گزارش، کارگاه آموزشی بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده‌ی استان به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌شرقی و اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com