فرهنگ و هنر پایه و اساس توسعه زیربنایی هر جامعه است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 1 تير 1393
بازدید : 719
نویسنده : مهدی
معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : فرهنگ و هنر پایه و اساس توسعه زیربنایی هر جامعه است و برای انتقال فرهنگ باید از تمام ابزارهای فرهنگی از جمله فیلم ، ادبیات ، موسیقی ، نمایش و ...بهره برد.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز کاراندیش درنشست مشترک با مسئولان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مراغه ضمن اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات و فرصتها افزود: باید برای انتقال فرهنگ و مفاهیم آن ، از توجه به یک بعد و غفلت از سایر ابعاد فرهنگی پرهیز نمائیم و از تمام ظرفیتها و ابزارهای فرهنگی بهره جوئیم .

کاراندیش با اشاره به وضعیت فعالیتهای فرهنگی هنری در کشور افزود: با توجه به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر اصل فرهنگ ، سعی دولت تدبیر و امید بر این است که وضعیت فرهنگی کشور سر و سامان یابد .

وی افزود: از بودجه کشور، 65 درصد به بخش فرهنگی و اجتماعی تخصیص می یابد که از این میزان 4.5 درصد مربوط به بخش فرهنگ، هنر و رسانه بوده که از آن نیز 15 درصد سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: این وزارتخانه باید با این اعتبار علاوه بر جوابگویی به نیازهای جاری، زیرساختها و برنامه های فرهنگی کشور را در راستای ارتقای فرهنگ و هنر اجرا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه با این اعتبارات محدود توان تامین حداقل نیازها و زیرساخت ها برای اصحاب فرهنگ و هنر را دارد، بنابراین برای جبران آن باید مردم و بخش خصوصی وارد صحنه شوند.

کاراندیش افزود: فرهنگ و هنر پایه و اساس توسعه زیربنایی هر جامعه بوده و باید خود مردم با همکاری مسوولان زمینه گسترش و تعالی آن را فراهم آورند.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه ، عجبشیر و سراجو در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ، اظهار داشت: رشد و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در گرو فعالیتهای فرهنگیِ تاثیر گذار است و این فعالیتها با ایجاد بستر لازم و افزایش توان هنرمندان و ایجاد روحیه مضاعف آنان محقق خواهد شد .

وی در این جلسه از تجهیز آمفی تئاتر عبدالقادر مراغی به سامانه سینمای دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره سراسری تئاتر تدبیر، جشنواره ملی ادبیات آیینی و دومین همایش بین المللی عبدالقادر مراغی در این شهرستان برگزار می شود.

مهدی دواتگری با اشاره به اینکه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت خود را برای اجرای این طرح ها اعلام کرده است، افزود: تئاتر شهر مراغه از قدمت چهار دهه ای برخوردار بوده و به منظور استفاده بهینه از فضای موجود شهر برای فعالیت هنرمندان تئاتر با بازسازی مجدد سالن تئاتر شهر در نگارخانه افرازه موافقت شده است.

وی اظهار کرد: این معاونت همچنین با چاپ مقالات کنگره بین المللی اوحدی و ترجمه و تفسیر مثنوی معنوی شرح الانوار و نهج البلاغه حیدر عباسی با هزینه این وزارتخانه، تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد، مساعدت ویژه برای انجمن های هفتگانه ادبی و هنری و هنرمندان این شهرستان موافقت کرده است.

محمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این نشست گفت: بدون شک مسئولان فرهنگی دولت تدبیر و امید با مشکلات هنرمندان و دغدغه های آنان در این حوزه آشنا هستند و تمام تلاش خود را جهت حل و فصل این مشکلات به کار خواهند بست .

وی افزود : اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط یکی از الزامات حوزه فرهنگی است که هم باید از سوی هنرمندان و هم از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد .

علی اکیر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به همراه معاونین این اداره کل در این نشست حضور داشت نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه جوامع گفت : یکی از شاخصهای بسیار مهم در توسعه جوامع کنونی ، توسعه فرهنگی آن است .

وی افزود : توجه به داشته های فرهنگی و استفاده حداکثری از این ظرفیتها و انسجام بخشی به فعالیتهای فرهنگی هنری میتواند ما را در رسیدن به وضعیت مطلوب یاری دهد .

بررسی مشکلات و اتخاذ تصمیم در خصوص مسائل مربوط به بهسازی تالار صوفی ، مساعدت به کانونها و انجمنهای فرهنگی هنری منطقه ، تجهیز نگارخانه و رفع مشکل نیروی انسانی عجبشیر ، چاپ تالیفات هنرمندان شهرستان ، حمایت از هنرمندان محروم منطقه و راه اندازی سینمای دیجیتال در مجتمع فرهنگی هنری مراغه و عجبشیر از جمله موارد مهم طرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است در این نشست ، محمودی معاون سیاسی فرمانداری مراغه ، اسکندری بخشدار بخش مرکزی ، فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ، تعدادی از اعضا شورای اسلامی شهر ، تعدادی از روسا و معاونین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی مراغه نیز حضور داشتند .




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com