عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
بازدید : 864
نویسنده : مهدی
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز از چین کاغذ وارد ایران شده ولی به دلایلی از تولید داخل استفاده نمی‌شود، گفت: جلوی واردات بی رویه کاغذ از چین باید گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حجت‌الاسلام احمد سالک در حاشیه بازدید از شرکت صنایع و چوب کاغذ مازندران، اظهار کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی مبتنی بر احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری بوده که مهم ترین آن مقابله با افزایش سن جمعیت در کشور است.

وی تقویت زیرساخت های فرهنگی را از برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: زیرساخت های سخت افزاری باید در موضوعات فرهنگی توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران باستان به عنوان دومین کشور در جهان ساخت کاغذ را انجام داده، ولی امروز میزان سرانه مصرف کاغذ ایران با کشورهای دیگر تفاوت زیادی دارد.

سالک گفت: امروز سرانه مصرف کاغذ کشور با دنیا فاصله زیادی دارد که باید این معضل مورد بررسی قرار گیرد.

وی به اهمیت کاغذ در حوزه چاپ و نشر کتاب و مطبوعات اشاره کرد و افزود: کاغذ از عناصر توسعه یافتگی فرهنگی کشور به شمار می رود و در گسترش فرهنگ اسلام و دین نقش افرینی می کند

سالک با بیان اینکه سرانه مصرف کاغذ در ایران 18 کیلوگرم است، افزود: هم اکنون 380 هزار تن کاغذ در کشور تولید می شود که جوابگوی نیاز داخلی نیست.

وی با بیان اینکه چهار کارخانه برزگ تولید کاغذ در کشور فعالیت می کنند، گفت: در حال حاضر کارخانه پارس با مشکلات مواجه بوده و کارون و مراغه تعطیل هستند که باید کارخانه چوب کاغذ کارون و مراغه را تقویت کنیم و توسعه شرکت های صنایع چوب و کاغذ در دستور کار قرار دهیم.

سالک گفت: نوسانات ارزی، تحریم‌ها و وجود فرصت طلبان بین‌المللی از عوامل افزایش قیمت کاغذ در کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت کاغذ عدم حمایت مسئولان مرتبط در دفاع از تولید داخل است، متاسفانه از کشور چین کاغذ خریداری می‌شود ولی به تولید داخل توجهی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، کمبود مواد اولیه را نیز از دیگر دلایل مشکلات تولید ککاغذ در کشور عنوان کرد و گفت: تفاله نیشکر در استان خوزستان به آتش کشیده می شود در حالی که می تواند بازیافت آن به صنعت کاغذ سازی اختصاص یابد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com