معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن در دست ساخت میانه - تبریز بازدید کرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393
بازدید : 815
نویسنده : مهدی

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن در دست ساخت میانه - تبریز بازدید کرد

تبریز - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه و زیرساخت از پروژه در دست اجرای راه آهن میانه - تبریز بازدید کرد.

 

به گزارش ایرنا، علی نورزاد ظهر امروز/پنجشنبه/ به همراه معاون عمرانی استاندار اذربایجان شرقی و مدیر کل راه و شهرسازی استان از این پروژه بازدید و در جریان مراحل پیشرفت آن قرار گرفت.

عملیات اجرایی این طرح در سال 80 آغاز شد، ولی تا پایان سال 84 از 5 هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار برآورده

شده برای اتمام این طرح، فقط 430 میلیارد ریال در چهار سال برای اجرای آن تخصیص یافت که همین عامل سبب تأخیر در روند کار شد.

این طرح ریلی که به شکل دو خطه با 183 کیلومتر طول طراحی شده است، علاوه بر اتصال خط راه آهن سراسری کشور به مسیر ترانزیت ریلی اروپا، باعث کوتاهی مسیر ریلی تهران - تبریز و به تبع آن افزایش حجم مسافران ریلی خواهد شد.

راه آهن موجود تهران - تبریز با 736 کیلومتر طول، فقط 16 درصد از حجم سفرهای انجام شده در مسیر تهران - تبریز را به خود اختصاص می دهد و 77 درصد از حجم ترانزیت مسافر و کالا در این مسیر از طریق جاده ها و 7 درصد نیز از طریق خطوط هوایی انجام می شود.

طرح راه آهن میانه - تبریز فاصله فعلی 297 کیلومتری بین میانه - مراغه - تبریز را به طول 114 کیلومتر کاهش می دهد و پنج ساعت زمان سفر از تهران به تبریز را کم می کند.

از سوی دیگر طی مسیر میانه - تبریز از مسیر جاده دو ساعت است، در حالی که زمان یک و نیم ساعت برای حرکت قطار از میانه - تبریز برنامه ریزی شده است و این خود سبب انتقال بار سفرهای جاده ای به حوزه راه آهن می شود.

طرح راه آهن میانه - تبریز از سال 85 سرعت گرفته به گونه ای که فقط در سال 90 یک هزار و500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ان تخصیص یافت و این رشد اعتبار خود نشانگر اهتمام برای تسریع در اتمام این طرح ملی است.

در بودجه سال جاری پروژه راه آهن میانه - تبریز دو هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 783
بازدید ماه : 6753
بازدید کل : 206352
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com