خاک ورزي حفاظتي عاملی برای 30 درصد از مواد آلی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 764
نویسنده : مهدی
مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: كاربرد روش هاي خاك ورزي حفاظتي موجب ٥٠ درصد كاهش هزينه و انرژي، ١٠ درصد افزايش عملكرد، ٣٠ درصد افزايش مواد آلي و امكان كشت به موقع برخي محصولات استراتژيک شده است.

احمد بایبوردی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در دیمزارهای هشترود، چاراُیماق و مراغه و اراضی آبی خداآفرین، مرند و بناب خاک ورزی حفاظتی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: شخم زنی مکرر موجب تخریب ساختمان خاک شده و در پی آن لایه ای سخت در عمق و خاک زیرین ایجاد می شود.

بایبوردی خاطرنشان کرد: کشاورزان باید کاهش تردد ادوات خاک ورزی در سطح مزرعه و صدمه کمترساختمان خاک را از مزایای مهم خاک ورزی حفاظتی بدانند.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تشریح کرد: كشاورزان خاک ورزي را به منظورهاي مختلفي چون تهيه بستر بذر، افزايش نفوذپذيري آب و هوا در خاک، مدفون كردن بقاياي گياهي در زير خاک، مخلوط كردن انواع كودها با خاک، ازبين بردن علف هاي هرز، كنترل و كاهش جمعيت آفات و بيماري ها، شكستن سِله خاک، شكستن لايه هاي محدودكننده رشد ريشه، حفظ رطوبت خاک و ...انجام می دهند.

بایبوردی ادامه داد: سرعت تراكتور بايد بيش از 5 كيلومتر بر ساعت باشد تا زمين را با تاثير بيشتري شخم كُنَد و پشته سازي مطلوبي حاصل شود.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در خاک ورزی حفاظتی بقاياي گياهي موجود در سطح خاک باقي مي ماند.

وی اظهار داشت: حداقل خاک ورزی و بدون خاک ورزی از روش های این شیوه از خاک ورزی است.

بایبوردی تاکید کرد: کارشناسان تغذيه بهينه و افزایش توليد را با این شیوه از خاک ورزی امکانپذیر می دانند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com