شهید ابراهیمی: انقلاب و ولایت نیازمند نثار خون من و فرزندم است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 خرداد 1393
بازدید : 828
نویسنده : مهدی

شهید ابراهیمی: انقلاب و ولایت نیازمند نثار خون من و فرزندم است

مراغه - ایرنا - شهید یونس ابراهیمی در وصیت نامه خود نوشته است: امروز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نیازمند نثار خون من و فرزندم در جبهه های نبرد است.

 

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی در اوایل انقلاب اسلامی زمانی شروع شد که هنوز این انقلاب نهالی نوپا بود و اوضاع داخلی کشور در کشمکش دشمنان به ظاهر دوست چهره ای ناآرام داشت.

در آن زمان ارتش بعثی عراق با تحریک غرب به مرزهای جمهوری اسلامی ایران یورش برد و اقدام به اشغال بخشی از خاک این مرز و بوم کرد.

مردم با شنیدن این خبر طبق فرمان رهبر کبیر انقلاب بسیج شدند تا در کنار ارتش و در قالب بسیج مردمی از مرز و بوم خود دفاع کنند.

در جای جای ایران اسلامی جامعه بسیج تشکیل شد و حضور مردانی بی ادعا با گروه سنی متفاوت و شغل های مختلف برای اعزام به جبهه های حق علیه باطل ثبت نام کردند تا سهم خود را در دفاع از انقلاب ادا کنند و برای این حضور از هم دیگر سبقت می گرفتند.

در سال 1361 رادمردی 15 ساله از مراغه در این پایگاه ها ثبت نام و به جبهه اعزام شد اما به دلیل کوچک بودن سنش او را از خط مقدم به شهر خود باز گرداندند.

پدر این رزمنده جوان که خود تربیت دهنده وی بود، بعد از این اتفاق در همان پایگاه ثبت نام و به جبهه های حق علیه باطل شتافت تا خود نیت فرزندش را عملی کند.

شهید بسیجی یونس ابراهیمی متولد سال 1314 به عنوان مقنی مشغول کار بود که با شنیدن ندای حق از کار خود دست کشید و برای جهاد به جبهه های نبرد اعزام شد.

فرزند این رزمنده نیز موفق به اعزام به جبهه به همراه پدر و شرکت در جهاد در راه اسلام علیه دشمنان شد.

شهید یونس ابراهیمی، بیش از یک سال در جبهه های حق علیه باطل همراه برادران خود با دشمنان انقلاب اسلامی مشتاقانه و در عملیات های مختلف شرکت و پس از هر بار شرکت در عملیات شوق او به لقا الله بیشتر می شد.

عشق شهادت در وی آنچنان موج می زد که هنگام متولد شدن پسران دوقلوی خود، پسر بزرگش را برای سرپرستی خانواده به مراغه فرستاد و خود همچنان در جبهه ها حضوری فعال داشت.

این روحیه شهادت طلبی در سرتاسر وجود او موج می زد که سرانجام در ششمین روز از اسفند سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمد و برحسب مصلحت الهی، وی مفقود الاثر شد.

فرزند این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: پدرم به خاطر این ماموریت دینی و شرعی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و حمایت از رهبری و ولایت فقیه از مهمترین تاکیدهای وی علاوه بر وصیت نامه اش هنگام صحبت با خانواده بود.

یعقوب ابراهیمی افزود: پدرم در وصیت نامه خود تاکید کرده، امروز دو جبهه الهی و شیطانی جدا شده و همه آحاد مردم باید به فرمایش امام (ره) لبیک گفته و طبق لوای رهبری و ولایت فقیه بدون در نظر گرفتن قومیت و محل جنگ به جبهه های حق علیه باطل بشتابند.

وی با بیان اینکه پدرم در وصیت نامه خود نوشته که امروز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نیازمند نثار خون من و فرزندم در جبهه های نبرد است، اظهار کرد: وی همچنین در وصیت نامه خود بر تبعیت از اهل بیت (ع) سفارش کرده و بر تربیت فرزندان خود با الگوهای امام و ولایت تاکید کرده است.

فرزند شهید یونس ابراهیمی ادامه داد: پدرم خادم امام حسین (ع) بود و همیشه هنگامی که به جبهه اعزام می شد، آموزه های این امام (ع) را مدنظر قرار می داد و می گفت که خون من و خانواده ام از خون امام حسین(ع) رنگین نبوده و با توجه به اینکه من شیعه علی (ع) هستم وظیفه ام ایجاب می کند که جبهه ها را خالی نگذارم.

ابراهیمی با تاکید بر مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن در زمان کنونی یادآوری کرد: درصورتی که با این موارد مقابله نشود احساس می کنم که فرهنگ شهدا و ایثارگران نادیده گرفته شده است.

وی گفت: با ادامه این روند نه تنها آرمان های شهدا تحقق نمی یابد بلکه موجب بروز برخی بد فرهنگی ها نیز در جامعه می شود.

فرزند شهید یونس ابراهیمی با اشاره به آخرین خاطره از اعزام پدرش به جبهه ادامه داد: پدرم در این روز گفت: اگر من یا فرزندم مفقود الاثر شدم ناراحت نباشید چراکه این خواسته قلبی من از خداوند متعال است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بعد از 13 سال پیکر پدرم هنگام عملیات تفحص همراه 15 شهید دیگر مراغه پیدا شد و به این شهرستان انتقال یافت.

شهرستان مراغه در جنگ تحمیلی یک هزار و 427 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com