مبارزه با آفت سن گندم در 1600 هکتار از مزارع مراغه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393
بازدید : 929
نویسنده : مهدی

مبارزه با آفت سن گندم در 1600 هکتار از مزارع مراغه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح مبارزه با آفت سن‌گندم در مرحله مادری در سطح 1600 هکتار از مزارع این شهرستان اجرا شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، محمد نریمانی با اعلام این مطلب افزود: این طرح از دهه اول اردیبهشت امسال با ریزش سن مادری در مزارع آغاز شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با این آفت اظهارکرد: در صورتی که محصول گندم در اثر این آفت بیش از دو درصد آسیب ببیند، از سوی شرکت و مراکز خرید خریدار گندم، خریداری نمی‌شود.

 

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از کشاورزان گندم کار خواست در صورت مشاهده پوره سن گندم در مزارع خود با هماهنگی کارشناسان مربوطه، با اقدام به موقع نسبت به مبارزه اصولی با کانون‌های آلوده، از خسارت کیفی به محصول جلوگیری کنند.

 

نریمانی خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه اصولی با آفت سن‌گندم علاوه بر تشکیل کلاس‌ها، کارگاه‌ها، برگزاری همایش مبارزه همگانی با سن‌غلات و جلسات متعدد ستاد مبارزه با آفات، از دستگاه‌های سمپاش توربولاینر و دستگاه‌های سمپاش پشت تراکتوری استفاده شده است.

 

وی با بیان اینکه این آفت خسارت کمی و کیفی به محصول وارد می‌کند، از کشاورزان منطقه خواست، اقدامات کنترلی مانند تناوب کشت گندم، جو و حبوبات، پرهیز از کاشت زود هنگام گندم و استفاده مناسب از کودهای شیمیایی را هر سال در برنامه خود قرار دهند.

 

نریمانی ادامه‌داد: کنترل علف‌های هرز، برداشت سریع محصول، جلوگیری از کشت گندم در اراضی کم بازده، شیب‌های تند و مبارزه سالانه با این آفت ضروری است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com