وزیر نیرو: 848 طرح عمرانی در بخش آب در کشور در حال اجراست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 24 خرداد 1393
بازدید : 825
نویسنده : مهدی

وزیر نیرو: 848 طرح عمرانی در بخش آب در کشور در حال اجراست

مراغه - ایرنا - وزیر نیرو گفت: 848 طرح عمرانی در بخش آب در کشور در حال اجرا بوده و عملیات اجرای آن ها همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان روز شنبه در بازدید از سد علویان مراغه با اشاره به اینکه تکمیل این طرح ها با توجه به قیمت فعلی نیازمند حدود یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: با روند فعلی بودجه، سالانه حدود 300 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف های مالی برای این طرح ها تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه با این روند تخصیص اعتبارها، حدود 40 سال وقت برای اتمام این طرح ها نیاز است، اظهار کرد: به همین علت، وزارت نیرو تا اطلاع ثانوی از اجرای طرح های جدید در این بخش خودداری می کند.

وزیر نیرو ادامه داد: شروع طرح جدیدی در این بخش موجب تعویق و طولانی شدن زمان بهره برداری طرح ها می شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه هر طرحی که به منظور تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در دستور کار قرار گیرد از این امر مستثنی است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو آماده همکاری در زمینه اجرایی طرح هایی است که اعتبار آن ها از سوی منابع استانی تامین می شود.

وی با اشاره به طرح های پیشنهادی مسوولان مراغه در بخش آب گفت: تمام طرح های پیشنهادی بسیار خوب و قابل اجرا بوده اما آغاز و پیشنهاد ایجاد ردیف جدید برای آن ها در زمان کنونی به ضرر کشور است.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر میزان ورودی آب آشامیدنی به شبکه انتقال این شهر جوابگو نباشد، با ارتقای میزان آن می توان این نیاز را برآورده و مشکل را مرتفع کرد.

چیت چیان از بلامانع بودن حفر 10 حلقه چاه در منطقه بهنق مراغه در صورت کافی نبودن آب آشامیدنی مناطق روستایی این منطقه و بخشی از آب شهری خبر داد و گفت: اجرای شبکه جدید خطوط فاضلاب این شهر و تبدیل خطوط سنتی به مدرن با افزایش اعتبارات با سرعت بیشتری انجام می شود.

وی یادآوری کرد: ادامه روند احداث مجتمع آبرسانی سراجوی این شهرستان در اولویت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است تا مردم روستاهای زیر پوشش از آب بهداشتی بهره مند شوند.

وزیر نیرو همچنین از اعمال ماده 46 قانون برای پیمانکار پایاب سد قلعه چای عجبشیر خبر داد و گفت: تمام مراحل تغییر پیمانکار این طرح انجام می شود.

چیت چیان اظهار کرد: در مورد استفاده از گاز طبیعی بجای مازوت در نیروگاه بناب نیز وزارت نیرو و مسوولان این شهرستان اقدام می کنند تا با همکاری وزارت نفت این روند سرعت یابد.

وی از تامین برق صنعتی مورد نیاز عجبشیر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سرعت دهی در اجرای خط انتقال برق صنایع مراغه و رفع معارض آن در دست بررسی است.

در این آیین وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استان و منطقه ای از سد علویان مراغه بازدید کردند.

سد علویان در سه کیلومتری شمال شهر مراغه و در نزدیکی روستای علویان بر روی رودخانه صوفی چای احداث شده و آب آشامیدنی شهرستان های مراغه، میاندوآب، بناب، عجب شیر و ملکان را تامین می کند.

این سد از نوع خاکی است که هسته آن رسی بوده و عملیات احداث آن از سال 69 آغاز شده و در سال 74 به بهره برداری رسیده است.

طول تاج سد علویان ۹۳۵ متر و عرض آن ۱۰ متر بوده و ظرفیت گنجایش آن ۶۰ میلیون مترمکعب است.

در سال زراعی جاری حدود 31 میلیون مترمکعب از این سد آبگیری شده که این میزان حدود 50 درصد از ظرفیت این سد بوده و ورودی آب ان در سال زراعی جاری حدود 44 درصد حد نرمان آن است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 819
بازدید ماه : 6789
بازدید کل : 206388
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com