آخرین وضعیت از بلاتکلیفی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
بازدید : 1797
نویسنده : مهدی

در گفت‌وگو با تسنیم عنوان شد

آخرین وضعیت از بلاتکلیفی "سایه" دانش‌آموز ایرانی در فرانکفورت

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مراغه در رابطه با آخرین وضعیت دانش‌آموز سایه مقدسی که با دستور رئیس‌جمهور برای درمان سرطان خون به آلمان رفته بود، گفت:‌ با وجود عدم همکاری کنسولگری ایران در آلمان، مشکلات به وجود آمده برای این دانش‌آموز حل شد.

سایه

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سایه مقدسی دانش‌آموز مراغه‌ای به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون با دستور ‌حسن روحانی رئیس‌جمهور‌ زمستان سال 92 برای مداوا به آلمان اعزام شد.

اما چندی پیش خبرهایی مبنی بر آوارگی این دختر دانش‌آموزان در شهر آلمان به گوش رسید به گونه‌ای که او به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم و عدم همکاری کنسولگری برای ادامه درمان دچار مشکل شد و کار به جایی رسید که مهدی دواتگری، عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی شنبه 24 اسفند 92 مجلس در بخشی از تذکری شفاهی به وزیر امور خارجه، خطاب به رییس‌جمهور درباره هزینه درمان "سایه مقدسی"، گفته بود: این دانش‌آموز نخبه با دستور رییس‌جمهور به کشور آلمان اعزام شده است اما در معرض آسیب‌های جسمی و سیاسی قرار دارد، از این رو انتظار می‌رود از طریق وزارت خارجه نسبت به تضمین هزینه‌های درمان ایشان اقدام عاجل معمول شود.

برای پیگیری آخرین وضعیت این دانش‌آموز با مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو نشستیم.

دواتگری عنوان کرد: در اوایل مهر ‌سال 92 در صدا و سیما تبریز خبری از دانش‌آموزی به نام "سایه مقدسی" پخش شد که از ابتلای وی به بیماری سرطان خون و نیازش به پیوند سریع مغز استخوان حکایت داشت. بنده پس از تماس با خانواده این دانش‌آموز از پدرش خواستم تا درخواست خود برای اعزام فرزندش به آلمان و ادامه درمان در این کشور را به صورت مکتوب ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نامه‌ای که پدر سایه مقدسی برای بنده نوشت اعلام شده بود که یکی از بستگان آن‌ها در کشور آلمان ساکن است که به محض ورود آن‌ها به این کشور بیمه این دانش‌آموز پیگیری شده و سایه به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهد گرفت و از آن‌جا که پروسه درمان یک سال زمان می‌برد نیاز است تا خانواده این دانش‌آموز در مدرسه ایرانی ساکن شوند.

وی ادامه داد:‌ با وجود این‌که اعزام به مدارس خارج از کشور کاری دشوار است اما بنده با علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دیدار داشته و در این دیدار خانواده مقدسی نیز همراه من بودند که پس از این  دیدار وزیر آموزش و پرورش دستور اعزام خانواده سایه به مدرسه ایرانی در شهر فرانکفورت آلمان را صادر کرد و از آن‌جا که این خانواده برای سکونت نیز مشکل داشتند مقرر شد تا در طبقه فوقانی مدرسه ایرانی در فرانکفورت مستقر شوند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث ویزا نیز از طریق وزارت امور خارجه پیگیری شد و در نهایت ویزا نیز صادر شد و خانواده مقدسی بعد از ورود به آلمان در شهر فرانکفورت مستقر شدند اما از بدو ورود به این کشور، سرکنسول جمهوری اسلامی در فرانکفورت مانع حضور آن‌ها در مدرسه ایرانی شد و دلیل آن‌ها نیز این بود که چرا با آن‌ها هماهنگ نشده است. از سوی دیگر خانواده این دانش‌آموز بعد از ورود به آلمان به جای این‌که وضعیت بیمه سایه را پیگیری کنند مستقیم برای بستری وی به بیمارستان مراجعه کردند.

دوات‌گری افزود:‌بعد از بستری در بیمارستان و انجام بخشی از روند درمانی، از آن‌جا که این دانش‌آموز بیمه نبود بیمارستان تقاضای 400 هزار یورو هزینه می‌کند که خانواده سایه توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشتند بنابراین از کنسولگری خواسته می‌شود تا برای پرداخت این هزینه تضمین دهد که کنسولگری ایران از این موضوع امتناع کرده و آن را منوط به اعلام وزارت آموزش و پرورش می‌کند. وزارت آموزش و پرورش و امور خارجه نیز از وجود چنین اعتباری برای تأمین هزینه‌های درمان اعلام ناتوانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با ادامه پیگیری‌ها برای حل مشکل این دانش‌آموز نماینده‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش به آلمان می‌رود و مشکل حل می‌شود و سایه مقدسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد بنابراین هم‌اکنون مشکلی از جهت بستری در بیمارستان ندارد و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد. اما بنده عدم همکاری کنسولگری ایران در آلمان برای درمان این دانش‌آموز را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهم کرد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com