بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه فتوولتاییک شمال‌غرب ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393
بازدید : 747
نویسنده : مهدی

با حضور وزیر نیرو آغاز شد؛

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه فتوولتاییک شمال‌غرب ایران

خبرگزاری تسنیم: بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه فتوولتاییک شمال‌غرب ایران در تبریز دیروز (پنج‌شنبه) با حضور"حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو آغاز شد.

نیروگاه فتوولتاییک

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در آیین آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه، گفت: بهره‌برداری از نیروگاه فتوولتاییک شمال‌غرب، نخستین تجربه اتصال به شبکه سراسری برق کشور براساس مطالعه‌های علمی و جهت‌گیری مناسب است.

"یوسف سرافراز" با بیان اینکه نیروگاه دومنظوره خورشیدی به‌منظور تولید برق و پارکینگ خورشیدی احداث شده است، گفت: این پروژه ابتکاری با ظرفیت تولید 50.4 کیلووات ساعت می‌تواند بخشی از برق مصرفی کشور را تامین کند.
وی افزود: این سامانه که از حداکثر توان تولیدی 252 پنل 200 واتی به همراه سه دستگاه اینورتر برخوردار است، در مساحت‌های 135، 168 و 252 مترمربعی قادر است سالانه 80 مگاوات ساعت برق با بازده 87 درصد تولید کند.
سرافراز با بیان اینکه بهره‌برداری از نیروگاه فتوولتاییک شمال‌غرب، صیانت از ذخایر سوخت فسیلی کشور را به همراه دارد، گفت: ایجاد سایت تحقیقاتی، افزایش توانمندی ساخت داخل، فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی تجدیدپذیر از دیگر رهاوردهای این فناوری است.
در این آیین، از نیروگاه هیبریدی که شامل دو پنل خورشیدی و یک توربین بادی است و سالانه 1500 مگاوات ساعت برق تولید می‌کند، نیز رونمایی شد.
همزمان با سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان شرقی هفت روستا در اطراف شهرستان‌های اهر، مراغه، میانه، ورزقان و دو روستای شکردرق و شیرمردان از توابع سراب به شبکه برق سراسری پیوستند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: علمی و پزشکی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com