عبور سبزپوشان از چراغ قرمز بهارستان پس از ۵ ماه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393
بازدید : 730
نویسنده : مهدی

گزارش کامل تسنیم از جلسه علنی امروز مجلس؛

عبور سبزپوشان از چراغ قرمز بهارستان پس از ۵ ماه

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساندند.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دویست و شانزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به‌ ریاست علی لاریجانی با حضور 194 تن از وکلای ملت برگزار شد.

پیش از قرائت قرآن کریم، محمدحسین فرهنگی منشی هیئت رئیسه دستور کار امروز مجلس را بدین شرح اعلام کرد: گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جامع کاداستر کشور و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1336 و اصلاحات بعدی آن.

**لاریجانی: انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها و تحجر را نابود می‌کند

در ادامه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و ترجمه آن، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت نیمه شعبان نطقی را ایراد کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت بر ملت ایران و نمایندگان مجلس، به قرائت چند بیت از غزل معروف حافظ پرداخت و گفت:

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی           دل بی‌تو به جان آمد وقت است که بازآیی

در آرزوی رویت بنشسته به هر راهی        صد زاهد و صد عابد سرگشته سودایی

ای درد توام درمان در بستر ناکامی          یاد توام مونس در گوشه تنهایی

در دایره فرمان ما نقطه تسلیمیم               لطف آنچه تو اندیشی حکم آنچه تو فرمایی

وی ادامه داد: امروز در عالم اسلام به‌خصوص در جامعه ایران انتظار فرج بر قلب‌ها موج می‌زند چرا که مکر زمانه در پناه مدرنیته به اوج خود رسیده و اسباب و لوازم استعمار و استثمار با ویترین غلط‌انداز حقوق بشر بیش از همه اعصار فراهم گردیده است و ظلم و ستم و گسترش فساد هوای تنفسی زندگی مبتنی بر فطرت سالم را تنگ کرده است. اینجاست که کلام پیامبر(ص) بهتر درک می‌شود که فرمود انتظار فرج است که راه تکامل بشر و خوش‌بینی بشر را فراهم می‌کند و دلهای افسرده عصر جدید را حیات مجدد می‌بخشد.

رئیس مجلس افزود: از امام صادق(ع) سؤال شد: چرا ما در این زمان آرزو کنیم از یاران امام در دوران آشکاری حق باشیم و حال آنکه ما در این روزگار که در دوران امامت و پیروی از شما به سر می‌بریم و کارهای‌مان افضل از اعمال یاران دولت حق است؟ امام (ع) فرمود: «آیا دوست ندارید که خدای بزرگ حق و عدالت را در آبادی‌ها آشکار سازد و حال عموم مردم را بهبود بخشد و وحدت کلمه پدید آورد و افکار ناسازگار را سازگار کند و در زمین معصیت خداوند رخ ندهد و حدود الهی میان مردم اجرا شود و خداوند حق را به اهلش بازگرداند و ایشان آن را آشکار کند تا اینکه هیچ‌چیز از حق برای بیم از هیچ‌یک از مردمان پنهان نگهداشته نشود».

لاریجانی گفت: اینها گوشه‌ای از نتایج انقلاب تکاملی مهدوی است که در کلام نورانی امام صادق(ع) آمده است؛ کسانی که می‌خواهند درک درستی از مدرسه مهدوی پیدا کنند باید در پله نخست به این سخن امام زمان(عج) توجه کنند که فرمود:« از تردید گروهی از شما در دین‌باوری و شک و سرگردانی در مسئله ولایت و امامت آگاه شدم. این موضوع مرا غمگین ساخت. به خاطر شما نه به خاطر خود ما و متأثر شدیم برای شما نه برای خود».

وی با اشاره از حدیث دیگری از امام موسی بن جعفر(ع) ادامه داد: از امام موسی بن جعفر(ع) در تفسیر آیه قرآن سوال شد امام فرمود:« خداوند با ولایت حضرت ولی عصر(عج) نور خود را به کمال و تمام می‌رساند؛ اگر چه منکران ولایت علی(ع) آن را خوش ندارند». سوال کردند آیا این تنزیل است؟ امام (ع) فرمود:« آنچه را گفتم تنزیل است و اما غیر او تأویل است».

رئیس مجلس اظهار داشت: این بیان اهمیت تمسک به ولایت را در درک حقیقت انتظار می‌رساند که بدون آن حقیقت ولایت ظاهر زندگی آراستگی می‌یابد، اما حرکت تکاملی در روح حاصل نمی‌شود و این نکته‌ای است که کربن فیلسوف و شرق شناس فرانسوی آن را فهم نمود که گفت مذهب تشیع به دلیل وجود مهدی موعود تنها مذهبی است که رابطه میان خدا و خلق را برای همیشه نگه داشته است و به طور مستمر و پیوسته ولایت را زنده و پابرجا نگه می‌دارد.

لاریجانی ادامه داد: از این جهت است که ولایت فقیه در زندگی اجتماعی منتظران واقعی نقش رکنی دارد، چرا که امام زمان(عج) فرمود: «در دوران غیبت به روات احادیث ما رجوع کنید» نکته دیگر در مدرسه مهدوی پیراستن حقایق دینی از خرافات، التقاط و کج‌روی‌ها است؛ به طوری که امام صادق(ع) فرمود:«آنگاه که قائم قیام کند مسائلی را مطرح می‌کند که در گذشته نبوده است» و در روایت دیگری در مورد راه و روش حضرت مهدی(عج) از امام صادق(ع) سوال شد و ایشان فرمود:« راه و روش او چون پیامبر است، یعنی هرچه را پیش از او باشد ویران می‌کند چنانچه پیامبر(ص) نظام جاهلیت را روشن ساخت و او اسلام را از نو می‌سازد امام زمان(عج) مأمور به احیای آیین است از پیرایه‌ها.

وی افزود: امام علی(ع) فرمود:« امام زمان(عج) عدالت و دادگری را به شما می‌نمایاند و قوانین مرده قرآن و سنت را دگر بار زنده می‌کند» ابن عربی در فتوحات مکیه می‌گوید «بدان که برای خداوند خلیفه‌ای است که در آینده خروج می‌کند درحالی که زمین پر از ظلم و جور شده است. او زمین را پر از عدل و برابری خواهد کرد. حتی اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا این خلیفه ظهور کند؛ او از عترت و خانواده رسول الله(ص) و از فرزندان فاطمه(س) و هم نام پیامبر اکرم(ص) است. او در اسلام روح تازه می‌دمد و آن را زنده می‌کند بعد از آنکه مرده بود؛ ادیان ناخالص را از روی زمین جمع می‌کند و جز دین حقیقی بر زمین نمی‌ماند. خداشناسان واقعی با او بیعت می‌کنند و مسیح از آسمان نازل می‌شود.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز افکار فضاحت آور افراطیون تکفیری از یک طرف و روشنفکرزدگی  التقاطی اسلامی که حقایق علوی اسلام را زمینی کرده‌اند، از طرف دیگر همان چیزی است که امام مأمور به مبارزه با آن و ویران کردن آن است. نکته سوم در مسلک منتظران واقعی، تکامل معنوی و اخلاقی است. تا وقتی دگرگونی و سلوک معنوی حاصل نشود با شعار مهدی بیا حتی گام در اولین کلاس مدرسه مهدوی نهاده نشده است.

لاریجانی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: از امام باقر(ع) نقل است که فرمود:« هنگامی که قائم رستاخیز کند، خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز دهد و اخلاق آنها را تکامل بخشد» تکامل معنوی طی طریق می‌خواهد و جامعه ای که در آن دروغ، افترا و هتک حرمت و دشمنی زرنگی تلقی شود راه مهدوی را نیافته است. مدرسه مهدوی کانون دوستی مومنان است آن هم در اعلا درجه آن. در روایت امام باقر(ع) توجه کنید که فرمود:« برخی از شیعیان از وی سوال کردند و گفتند ما در کوفه گروه بسیاری هستیم و اگر تو فرمان دهی همه فرمان برند و پشت سرتو می‌آیند؛ امام (ع) فرمود:« آیا چنین هست که یکی از این گروه بیاید و آنچه را که نیاز دارد از جیب دیگری بردارد گفتند نه، امام فرمود پس این گروه که برای دادن مال به یکدیگر بخل می‌ورزند، برای دادن خون خویش در راه اصلاح جامعه و احقاق حق دیگران بخیل‌تر خواهند بود».

وی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمود:« مردم هم اکنون آسوده‌اند که در حال توقف حرکت تربیتی اسلام به سر می‌برند؛ از مردم همسر می‌گیریم و به آنها همسر می‌دهیم؛ از یکدیگر ارث می‌بریم و حدود را اقامه می‌کنیم و امانت را بازمی‌گردانیم، اما به هنگام رستاخیز قائم آنچه هست دوستی و یگانگی است تا آنجا که هرکس هرچه نیاز دارد از جیب دیگری برمی‌دارد بدون هیچ ممانعتی.

رئیس مجلس تأکید کرد: انقلاب مهدوی کج‌روی‌ها، التقاط و تحجر را ویران می‌کند، دشمن ظالمان و ستمکاران است نه تخریب و توهین به مومنان همانگونه که امام علی(ع) فرمود:«چون قائم من قیام کند کینه‌ها از دل بیرون رود» و امام صادق(ع) فرمود:« به درستی که برای ما اهل بیت دولتی است که خداوند تعالی آن را خواهد آورد» و می‌فرماید «هرکس که منتظر است با ورع رفتار می‌کند و با حسن خلق سلوک می‌نماید».

لاریجانی اظهار داشت: نکته دیگر رشد علم و دانایی است؛ جامعه منتظر نمی‌تواند با کسالت علمی پوینده حقیقی راه باشد. امام باقر (ع) فرمود: « قائم ما به هنگام رستاخیز خویش نیروهای عقلانی توده‌ها را تمرکز می‌دهد و خردها و دریافت‌های خلق را به کمال می‌رساند و به تعبیری در همگان فرزانگی پدید می‌آورد» و باز از امام باقر(ع) نقل است که فرمود:« در زمان امام مهدی(عج) او به همه مردم حکمت و علم بیاموزد تا آنجا که زنان در خانه‌ها با کتاب و سنت پیامبر (ص) قضاوت کنند».

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) فرمود:« نهمین امام از فرزندان حسین(ع) قائم است و خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند و از عدل می‌آکند پس از دوران ظلم و علم و دانایی را فراگیر می‌سازد پس از دوران جهل و نادانی». جامعه منتظر جامعه‌ای است که توسعه علمی در آن اولویت دارد؛ جامعه مهدوی بازار پررونق فرزانگی است نه بازار زرق و برق ظاهری تجدد؛ تسلط بر فناوری است نه مصرف محصولات صنعتی.

رئیس مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اولویت علم و دانش گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم و قشرهای مختلف بارها و بارها اولویت علم و دانش را گوشزد می‌کنند، نه صرفا به جهت پیشبرد اقتصاد است که مسیر تکامل جامعه به سوی غایات مهدویت از طریق فرزانگی علمی حاضر می‌شود و به تعبیر شهید مطهری بلوغ بشریت منتظر به خردمندی و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایض حیوانی میسر است.

لاریجانی گفت: مطلب دیگر حرکت مجاهدانه در‌آبادانی، توسعه و هدایت است که از محورهای مهم انقلاب مهدوی است به طوری که در روایتی امام حسن عسگری(ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان امام زمان(عج) می‌فرمایند:« فرزندم گویی تو را می‌بینم هنگامی که نصرت خداوند برتو نازل شده و فرج هموار شده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته است. در این هنگام فجر دولت حق می‌دمد و تاریکی باطل از صحنه گیتی برچیده می‌شود و آفاق جهان را روشن می‌سازد و آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‌کند و اطراف و اکناف جهان سبز و خرم می‌شود و چهره دنیا خندان و قله‌های شرف و عظمت از تو شاداب و خرامان می‌شود».

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر(ع) اظهار داشت: از پیامبر اسلام(ص) نقل است که فرمود:« در امت من مهدی(عج) قیام کند و در زمان او مردم به نعمت‌هایی دست یابند که در هیچ زمانی دست نیافتند» البته تحقق این امر باحرکت شتابنده پیشرفت و آبادانی توأم با عدالت محقق می‌شود و این انقلاب اقتصادی به نحوی است که امام صادق(ع) فرمود:  «هنگام رستاخیز قائم ما، شما به جستجوی اشخاصی برمی‌آیید که مال یا زکات می‌گیرند و کسی را نمی‌یابید که از شما قبول کند و مردمان همه به فضل الهی بی‌نیاز می‌گردند».

رئیس مجلس اظهار داشت: ابن عباس از رسول خدا(ص) نقل می‌کند که فرمود در‌آسمان هفتم که عروج نمودند خداوند فرمود با مولود قائم زمین را آباد می‌گردانم و زمین را از دشمنان خود پاک نموده و اولیا را وارث زمین می‌کنم و به وسیله او شهرها را آباد می‌کنم و بندگانم را با دانشم زنده می‌نمایم و برای او گنج‌ها و ذخیره‌ها را آشکار می‌کنم.

لاریجانی یادآور شد: امیدواریم در سال رونق اقتصادی و فرهنگی از عنایت حضرت ولی عصر(عج) ملت ما بهره کافی ببرد همانگونه که در توقیع مبارک حضرت به شیخ مفید آمده است، همانا علم ما بر کارهایتان احاطه دارد و هیچ یک از اخبار شما برما پنهان نیست و ما شما را به حال خود وا نمی‌گذاریم و فراموشتان نمی‌کنیم و اگر چنین نباشد گرفتاری‌ها برشما نازل و دشمنان شما را نابود می‌کنند. امیدواریم ملت نستوه ما مشمول ادعیه آن حضرت قرار گیرد.

**اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی به مدت دو سال تمدید شد

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

مدت اجرای آزمایشی این قانون در بهمن ماه سال 92 به پایان رسیده بود و در واقع در این مدت 5 ماهه خلاء قانونی در این زمینه وجود داشت.

البته این موضوع در حالیست که دولت دهم در تاریخ 25 تیرماه 1392 لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مذکور را بنا به پیشنهاد وزارت کشور جهت تشریفات قانونی به مجلس تقدیم کرده بود، اما این لایحه حدود یک سال در مجلس معطل ماند و مورد بررسی قرار نگرفت.

تعلل مجلس در این یک سال سبب شده بود که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از حیث استخدامی حدود 5 ماه دچار خلاء قانونی باشد.

امروز این لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان بالاخره به مدت 2 سال دیگر قانون آزمایشی استخدام نیروی انتظامی را تمدید کردند.

البته این خلاء قانونی چند ماه اخیر مورد اعتراض برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، به طوری که احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکری با استناد به ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه 6 ماه قبل از پایان مدت اجرای آزمایشی قوانین دولت باید نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند، اما اکنون این قانون وجود ندارد که ما بخواهیم آن را تمدید کنیم چرا که حدود 5 ماه پیش زمان اجرای آن به پایان رسیده است.

وی بر همین اساس گفت: طبق آیین‌نامه باید مجددا برای این موضوع لایحه آورده شود تا ما بتوانیم آن را تعیین تکلیف کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: دستور هفتگی مجلس باید به ترتیب اعلام وصول طرح‌ها و لوایح باشد، اما اینگونه قوانین باید خارج از سیستم ارائه شود. البته بهترین مسئله این است که دولت هر چه زودتر این مسئله را تعیین تکلیف کند.

وکلای ملت کلیات این لایحه را با 153 رای موافق، 15 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 20 بهمن 1382 به مدت دو سال تمدید شد.

بهارستان‌نشینان در تبصره ماده واحده این لایحه دولت را موظف کردند برای دائمی شدن این قانون، اقدامات قانونی لازم را ظرف یک سال از تاریخ تصویب به عمل آورند.

نمایندگان مجلس ماده واحده و تبصره این لایحه را با 135 رای موافق، 6 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

**کلیات طرح "کاداستر" به تصویب رسید

در ادامه کلیات طرح جامع کاداستر در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در صحن پارلمان مطرح شد و کلیات آن با رأی مثبت نمایندگان به تصویب رسید.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مخالفت با کلیات این طرح اظهار داشت: این طرح با 4 اصل 53، 75، 126 و 158 قانون اساسی مغایرت آشکار دارد و محل تأمین بار مالی این طرح مشخص نیست.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 16 این طرح ما یک چک سفید امضا در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم که خلاف قانون است و همچنین طبق اصل 158 قانون اساسی نیز استخدام قضات در اختیار رئیس قوه قضائیه است، اما طبق این طرح استخدام کارمندان نیز جزو اختیارات رئیس قوه قضائیه قرار داده شده است.

در ادامه محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با کلیات این طرح با بیان اینکه این طرح از مجلس هشتم مطرح شده است، گفت: روی این طرح 4،5 سال کار کارشناسی دقیق انجام شده است و نظرات دولت، قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌ها گرفته شده است.

وی ادامه داد: ما از لحاظ حدنگاری و کاداستر وضعیت خوبی در کشور نداریم و بسیاری از دعاوی و اختلافات نیز به‌دلیل نبودن این قانون در کشور است.

نماینده چناران خاطرنشان کرد: درآمدهای این طرح نیز خرج هزینه‌ها خواهد شد، لذا بار مالی ندارد.

در پایان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طرح کاداستر را طرح مهمی دانست که از مجلس قبل باقی مانده است و گفت: هزینه‌های این طرح از طریق درآمد حاصل از فروش نقشه‌هایی که تهیه می‌شود به دست می‌آید.

در ادامه علی لاریجانی کلیات این طرح را به رأی وکلای ملت گذاشت که آنها با 151 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

**نطق 31 دقیقه‌ای ناطقان میان دستور

مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اسامی ناطقان میان دستور امروز مجلس را قرائت کرد؛ براین اساس ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس، سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس، احمد مقیمی نماینده مردم بهشهر در مجلس، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناطقان امروز سخنرانی کردند.

**جراره: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نتیجه‌ای جز اقتصاد پویا نخواهد داشت

ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ای مسئولان جمهوری اسلامی؛ به هوش باشید و به مشکلات مردم رسیدگی کرده و از دعواهای سیاسی پرهیز کنید.

وی ادامه داد: آنچه مردم نیاز دارند، دعواهای سیاسی نیست؛ به دنبال تصاحب مسئولیت‌ها و کرسی‌های دولتی و پارلمانی نباشید. اگر برای خدا کار کنید این فرصت برای شما ایجاد خواهد شد، اگرچه تاکنون برایتان ایجاد شده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: قدر فرصت خدمتگذاری را بدانید و با مردم صادقانه رفتار کنید زیرا مردم هوشیار و نظاره‌گر رفتار و اعمال مسئولان خود هستند و بر آن قضاوت می‌کنند. آنچه وظیفه‌تان است را به خوبی انجام دهید؛ در آن صورت در دل و ذهن مردم ماندگار خواهیم بود همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدا که صادقانه و خالصانه کار کردند تا قیام قیامت ماندگار شدند.

جراره ادامه داد: دولتمردان؛ آنچه را در مذاکرات دنبال می‌کنید، عزت نظام باشد. آنچه وظیفه‌تان است را به خوبی انجام دهید و حفظ کیان، آرمان‌ها و ارزشهای اسلامی و ایرانی را پاس بدارید و بر اساس فرامین اسلامی حرکت کنید و زمینه تسلط بیگانگان بر امت اسلامی را فراهم نکنید و با اقتدار گام برداشته به دنبال نتیجه به هر قیمتی نباشید چرا که دستی که تاکنون این نظام را کمک کرده است بعد از این هم یاری خواهد داد.

وی خطاب به مذاکره کنندگان افزود: از چه می‌ترسید؟ اگر دلتان برای این نظام و کشور می‌سوزد با غیرت، مقاومت و مبارزه کنید چرا که این نظام با این مقاومت به پیروزی رسیده است. تاریخ را ورقی بزنید؛ آنها که ایستادگی کردند ماندگار شدند و رمز موفقیت این کشور خودباوری و اتکا به توان داخلی است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس خطاب به مسئولان کشور گفت:‌ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند را با تمام توان دنبال کنیم و بدانید که اگر درست عمل کنیم، نتیجه‌ای جز اقتصاد پویا و متکی بر ظرفیت‌های داخل نخواهد داشت و اگر به دنبال درمانی برای اقتصاد بیمار کشور هستیم آن اقتصاد مقاومتی است.

جراره یادآور شد: اگر همه مسئولان دست در دست هم بدهند و سیاست‌های ابلاغی را اجرایی کنند نتیجه‌بخش خواهد بود. پس به دنبال ایجاد حاشیه نباشید. جمهوری اسلامی ایران کشوری جوان و پویا است؛ نگذاریم این جوانی و سرزندگی را از دست بدهیم.

وی در ادامه گفت: ارتباط با خدا و خشوع در برابر پروردگار از پایه‌های اصلی حرکت و مدیریت جهادی است و اگر این روحیه به وجود آمد در مدیریت علمی، سیاسی و اجتماعی و تعاملات جهانی به ما کمک خواهد کرد بنابراین مسیر درست و صراط مستقیم، مسیر اسلام است و جهت‌گیری باید جهت‌گیری انقلابی و اسلامی باشد.

**تذکر جدی زاهدی به فرجی‌دانا درباره انتصابات در وزارت علوم

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ضمن حمایت از مذاکره‌ و گفت‌وگو در خصوص انرژی هسته‌ای، از مذاکره‌کنندگان انتظار داریم در لحظه لحظه مذاکرات، منافع ملی و خطوط قرمز را در نظر داشته باشند. چرا که طرف مقابل تلاش دارد از این لحظات سوءاستفاده کند و برخی خواسته‌های ناحق خود را به تیم مذاکره‌کننده تحمیل کند. زیرا آنان به ویژه آمریکا همواره نشان داده که قابل اعتماد نیست و همواره زیاده‌خواهی می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا از رژیم صهیونیستی جنایتکار که دارای کلاهک‌های اتمی زیادی است حمایت می‌کند، اما ما که به دنبال تسلیحات نظامی نبوده‌ایم و به فرمایش رهبر معظم انقلاب تولید و استفاده از آن را حرام می‌دانیم، اینگونه تحت فشار آمریکا و عیادی او قرار می‌گیریم. لذا تیم مذاکره‌کننده از لحظه لحظه مذاکرات بایستی حداکثر بهره‌برداری را بکند و مراقب توطئه‌های آمریکا باشد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: حضور گروه‌های تندروی تکفیری در منطقه و تحرکاتی که این گروهکها در منطقه نظیر سوریه و عراق داشتند و برخی اقدامات تروریستی آنها روی جنایتکاران بزرگ تاریخ را سفید کرده است. متأسفانه این گروه‌ها تحت حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و برخی کشورهای منطقه قرار دارد و  کشورهای منطقه بدانند که اگر با این گروهک مقابله نشود، یقیقاً دامن آنها را خواهد گرفت و آنان سرنوشتی بدفرجام را در آینده‌ای نزدیک خواهند داشت.

زاهدی با اشاره به اقدامات گروهک‌های تروریستی در عراق گفت:‌ در روزهای گذشته به دنبال شکست گروهک تروریستی داعش در سوریه این گروهک در عراق فعال شده و تلاش کرده است که انتقال سوریه را در عراق جبران کند؛ همه می‌دانند که بدنه اصلی داعش بقایایی از حزب بعث عراق و بعثی‌های ارتش صدام است. انشاءالله دولت مالکی که در انتخابات اخیر نشان داده است از پشتوانه عظیم مردم عراق برخوردار است به کمک مردم و ارتش عراق این تروریستها را سرکوب خواهد کرد و توطئه‌های خارجی را نقش بر آب خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ در کشور گفت: موضوع فرهنگ مقوله‌ اساسی است که باید در تمامی برنامه‌ها لحاظ شود. اما به نظر می‌رسد که این روزها برخی از دست‌اندرکاران دولتی تسامح و تساهل در حوزه فرهنگ پیش گرفته‌اند که این برخلاف رفتار، گفتار و مشی امام راحل و امام خامنه‌ای است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: تذکر جدی به مسئولان فرهنگی داده شده بود. بویژه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ آنها باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند چرا که این روزها دغدغه اصلی برای مردم متدین و علما و مراجع این موضوع شده است.

زاهدی گفت:‌ سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در 29 بهمن سال گذشته ابلاغ شد هنوز پس از 4 ماه در هاله‌ای از ابهام جهت تحرک‌بخشی به آن است و ما همچنان شاهد رکود و بیکاری در کشور هستیم و روز به روز بیکاری افزایش پیدا می‌کند؛ تیم اقتصادی دولت متأسفانه همراه و یکدل نیستند و برخی از مشکلات به واسطه این عدم همراهی بین تیم اقتصادی دولت است. به عنوان یک مثال کوچک، یکسال است که شرکت بوتیای فولاد کرمان در تلاش است مبلغی پول را فاینانس کند، اما بین دستگاه‌های مختلف در رفت‌ و آمد است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در کشور هزاران معدن را افراد سودجو ثبت کرده‌اند و بدون بهره‌برداری و فقط و فقط در فضای دلال‌بازی با آنها معامله می‌کنند؛ از وزارت صنعت انتظار است با این افراد برخورد شود و حق بیت‌المال را از آنان پس بگیرند و باید با پدیده رانت‌خواری و مافیای معدن برخورد انقلابی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خطاب به وزارت علوم تأکید کرد: به وزارت علوم تذکر جدی داده می‌شود که از تندروی در انتصابات و حمایت از برخی از افراد مسئله‌دار و فتنه‌گر پرهیز کند و رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها لحاظ کرده و مشی اعتدال اعلام شده توسط آقای روحانی ریاست جمهوری را پیاده کند.

**جعفری: خاک عراق قبرستان ابدی گروهک تروریستی داعش خواهد شد

قاسم جعفری نماینده جاجرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: برای رسیدن به جامعه مهدوی با همه ویژگی‌های آرمانی‌اش که غبطه و آمال همه انبیاء بوده است، باید با درک درست و اقدام به موقع و به اندازه و توام با روحیه جهاد و مبارزه‌طلبی در کنار پایبندی به اصول و معارف قرآنی و اهل‌بیتی، در میدان پای بگذاریم.

وی افزود: تهدیدها و فرصت‌ها، عوامل و موانع، دوستان و دشمنان را باید شناخت و توجه داشته باشیم که راهی جز عمل هوشیارانه، بصیرت‌مند و سراسر همت در پیش رو نداریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در همین‌جا می‌گویم که گروهک تروریستی داعش بداند که به جایی آمده است که در تله دام الهی گرفتار می‌شود و عراق برای همیشه مقبره آنها خواهد شد.

جعفری در ادامه اظهار داشت: امروز باید با بهره‌گیری از تکنولوژی و فضاهای ایجاد شده پیام اسلام و انقلاب، امام و شهیدان را نه تنها به مغز و گوش مخاطبان بلکه به قلب و دل آنان برسانیم. پیام انقلاب اسلامی، پیام سلامت و صلح است اما این پیام توام با هوشیاری و روحیه مبارزه تا هنگام گذر از دزدان به ظاهر متشخص و مسلح به سلاح علم است که نباید از آنها غافل شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره کننده کشورمان با اعضای گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز باید بر همین منطق قوی استوار باشد. ما باید خودمان باشیم و هویت اسلامی ایرانی‌مان را با تمام عزت به دنیا عرضه کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: ما باید اعتدال را بر محور و زمینه عدالت پیگیری کنیم و فرهنگ را نیز با فعالیت‌های ایجابی و دفاعی مبتنی بر اندیشه ناب دینی و قرین به عمل فرهنگی و هنر دینی عرضه کنیم.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که دانشگاه و وزارت مربوطه در این معنی که اقتصاد مقاومتی را باید به گفتمان رایج تبدیل کنند، یا اراده جدی ندارند و یا در عمل موفق نبوده است.

نماینده مردم جاجرم در مجلس با بیان اینکه وزرای اقتصادی و زیرمجموعه آنها بیان کنند که چند گام عملی فراتر از ستایش در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته‌اند، افزود: آنها می‌گویند تورم مهار شده است. صاحبنظری می‌پرسید که آیا شاخص‌ها نیز همین ادعا را تایید می‌کند؟

جعفری اضافه کرد: ما نگرانیم که طرح بیمه سلامت با توجه به هزینه‌های بالا استمرار نیابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جوانان یک فرصت بزرگ وجود دارد و آن هم وجود جوانان عزیز است، افزود: این جوانان همواره مورد مدح و محبت امام و رهبری معظم بوده‌اند که باید به آنها توجه شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: یک خلاء‌ اساسی که متولیان امور در چند وزارتخانه و ده‌ها سازمان نه خدمت‌رسانی مطلوب به جوانان داشته‌اند و نه در حد مقبول زمینه شکوفایی و رشد این آینده‌سازان را مهیا کرده‌اند. خدا نبخشد کسانی را که در پرداخت وام ازدواج جوانان اهمال می‌کنند.

جعفری در ادامه تصریح کرد: اشتغال، کشاورزی، صنعت و علم و پیشرفت واقعی و ده‌ها دغدغه دیگر ذهن ما را به خود مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه انتقادناپذیری مسئولان و برخورد قهرآمیز با رسانه‌های منتقد و بحران موسوم به 3 هزار و دو بورسیه و مسائل حاشیه‌ای مانند آنچه به نام اقوام اصیل و مومن و متنوع غیور ملت ایران عزیز که همه گرد اسلام و ولایت جمع شده‌اند، حقیقتا دور از تدبیر و امید است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بحران آب و تدبیرهای کم‌تر دیده شده در این وادی، تشنگی ماه رمضان در تابستان داغ را در همه کشور و از جمله خراسان شمالی تداعی می‌کند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: معلوم نیست بود و نبود بیمه‌های کشاورزی تفاوتی می‌کند یا خیر. کشاورزان این را احساس نمی‌کنند. مدارس تخریبی در خراسان شمالی، جاده‌های ساخته نشده و روستاهای فاقد راه دسترسی، طرح‌های هادی روستایی آغاز نشده و یا نیمه تمام مانده در شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان و شبکه آبیاری فرسوده روستایی ما را بر آن می‌دارد که بگوییم آقای رئیس جمهور مکرم، اولویت ما فضای مجازی و پهنای باند نیست، گرچه آن هم اگر مبتنی بر اینترنت ملی و اشراف داخلی باشد، مفید است.

**فصل اول طرح جامع "کاداستر" تصویب شد

در ادامه و پس از سخنرانی ناطقان میان دستور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به جزئیات طرح جامع حدنگار (کاداستر) کشور را آغاز کردند و فصل اول که به تعاریف می‌پردازد را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده یک این قانون اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌رود:

1- حدنگار (کاداستر): فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه‌، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.

2- حدنگاری (عملیات کاداستر): مجموعه فعالیت‌های مرتبط با حدنگار (کاداستر) است که شامل تهیه نقشه با استفاده از تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه‌برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی، توصیفی و کنترل نهایی و بروز رسانی آن است.

3- نظام ارجاع: نظام جامع اطلاعات املاک و حدنگار (کاداستر) کشور و سامانه اطلاعات رایانه‌ای مکان محوری که کلیه اطلاعات نقشه‌ها و اسناد حدنگار و سایر اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی کلیه املاک و عارضه‌های طبیعی کشور در آن ثبت می‌شود.

4- نقشه حدنگار: نقشه‌ای است که بر اساس حدنگاری تهیه می‌شود.

5- سند مالکیت حدنگار: سند مالکیتی است که بر اساس حدنگاری و تحت نظام جامع تهیه می‌شود.

7- سازمان: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

8- منطقه: حوزه ثبتی است که به تشخیص سازمان در آن (تا حدنگاری اجرا شده یا می‌شود)

9- مرکز داده: مرکز ملی داده‌های ثبتی موضوع بند م ماده 211 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بند 6 این ماده به منظور بررسی بیشتر و ارائه تعریف دقیق‌تر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد.

ماده اول طرح جامع حدنگار کشور با 142 رای موافق، بدون رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

**قیمت تضمینی گندم بالای 1300 تومان شود

در ادامه تذکرات شفاهی نمایندگان مطرح شد.

پیش از پایان جلسه علنی امروز مجلس حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به داد صیفی کاران مهاجر و کشاورزان برسید و به داد کسانی برسید که به خاطر نبود آب در شهرستان خود حاضر شدند رنج سفر را بپذیرند.

وی ادامه داد: به داد کسانی برسید که امروز به همه بدهکارند و دیروز زکات دهنده بودند و امروز زکات گیرنده شده‌اند.این کشاورزان در شهرستان ما بیش از 60 میلیارد تومان بدهکار شدند و خسارت دیدند؛ علت اصلی این موضوع نیز این بود که فاز دوم هدفمندی اجرا شد و هم‌اکنون به خاطر اینکه حمل و نقل بار سه برابر سال گذشته شده است ورشکسته شده‌اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خواستار طرح موضوع در دولت  و تأمین مابه‌التفاوت کرایه‌های خودورهای حمل صیفی به مراکز توزیع شد.

در ادامع کمال علی‌پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به مسئولان ستاد بحران و وزارت کشور و با اشاره به سیل رخ داده در این شهرستان خواستار اقدام عاجل برای جبران خسارت به کشاورزان و باغداران ماکو شد.

در ادامه خان محمدی نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: از رئیس جمهور می‌خواهم نسبت به رعایت قانون و عدالت در افزایش حقوق کارکنان دولت توجه کند.

سید محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی گفت: علی رغم سه ماه از سال 1393 تا کنون پروژه‌های راه در شهرها و روستاهای این شهرستان آغاز نشده است در حالی که زمان مفید برای این کار با توجه به سردسیر بودن تا پایان فصل تابستان است؛ لذا درخواست دارم به این موضوع رسیدگی ویژه شود. همچنین راه بیجار همدان با وجود 35 سال از شروع این پروژه به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه قیمت خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت یعنی یک هزار و 50 تومان با قیمت تمام شده آن تناسبی ندارد؛ از رئیس جمهور درخواست داریم قیمت تضمینی گندم بالای 1300 تومان شود چون قیمت تمام شده آن بالای 1300 تومان است.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به تالاب‌های بین المللی در استان حوزه انتخابیه خود شد.

در ادامه حجت‌الاسلام سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی را قرائت کرد.

**طرح اجازه به دستگاه‌های دولتی برای استفاده از انرژی خورشیدی اعلام وصول شد

مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان موارد اعلام وصولی از سوی هیئت رئیسه را قرائت کرد.

به گفته وی، طرح قانونی اجازه به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی برای استفاده انرژی خورشیدی که به امضای 19 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است، اعلام وصول شد.

**تقدیر نمایندگان مجلس از برگزاری همایش تجلیل از مادران جاویدالاثر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، 160 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از برگزاری همایش تجلیل از مادران جاویدالاثر تقدیر و تشکر کردند.

متن کامل این بیانیه‌ که از سوی ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تجلیل از مادران و همسران و دیگر اعضای محترم خانواده‌های شهدای جاویدالاثر در سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) ادای دینی بود که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بانی برگزاری آن بود.

تجلیل از مادران و خانواده‌هایی که پاداش تحمل‌شان جز رضوان الهی و بهشت جاودانش نیست.

تجلیل از خانواده‌هایی که مسئولان کشور پیام مقاومت و استقامت در برابر شیاطین عالم را می‌دهند و  از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند در ازای این صبر و استقامت و پایداری افتخارآفرین و عزت‌بخش در ترویج فرهنگ مقاومت، شهادت و ایثار پایدار باشند و راه شهدا که در تبعیت از شهدا تجلی پیدا می‌کند، پاس بدارد.

**انتقاد نماینده رشت از نحوه قرائت تذکرات کتبی

غلامعلی جعفرزاده امین‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز پارلمان، طی تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس نسبت به نحوه قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان دولتی انتقاد کرد و گفت: هیئت رئیسه و همه نمایندگان قسم خورده‌اند تا عدالت را رعایت کنند اما متاسفانه دیروز در مجموعه هیئت رئیسه و در جریان قرائت تذکرات کتبی اتفاقی رخ داد که چندان خوب نبود.

وی ادامه داد: رویه این است که نمایندگان تذکراتی را خطاب به هیئت رئیسه می‌نویسند و از سوی هیئت رئیسه قرائت می‌شود، اما متاسفانه در شرایطی که تذکرات همه نمایندگان یکسان خوانده می‌شود اما دیروز قرائت تذکر یکی از اعضای هیئت رئیسه با سایر نمایندگان تفاوت داشت.

این نماینده مجلس بر همین اساس گفت: روال این است که تیتر تذکر کتبی قرائت می‌شود که فلان نماینده به فلان وزیر درباره چه موضوعی تذکر داده اما دیروز تذکر کتبی یکی از اعضای هیئت رئیسه خطاب به یک وزیر به صورت کامل خوانده شد. بنابراین اینکه با اینگونه رفتارها احساس شود تبعیضی وجود دارد، درست نیست.

**پایان جلسه علنی/جلسه یکشنبه هفته آینده

جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس به پایان رسید و وی اعلام کرد که نشست علنی بعدی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 25 خرداد ماه برگزار می‌شود.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سیاسی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 766
بازدید ماه : 6736
بازدید کل : 206335
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com