دواتگری: طرح جامع کاداستر بار مالی دارد/ دهقان: جامعه از لحاظ حدنگاری در شرایط خوبی نبوده و نیازمند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393
بازدید : 710
نویسنده : مهدی
موافق و مخالف طرح جامع کاداستر:
 
دواتگری: طرح جامع کاداستر بار مالی دارد/ دهقان: جامعه از لحاظ حدنگاری در شرایط خوبی نبوده و نیازمند تصویب قوانین در این حوزه است
دواتگری: طرح جامع کاداستر بار مالی دارد/ دهقان: جامعه از لحاظ حدنگاری در شرایط خوبی نبوده و نیازمند تصویب قوانین در این حوزه است
سرویس: صحن
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مخالف طرح جامع کاداستر کشور با بیان اینکه طبق اصل 75 قانون اساسی طرح هایی که بار مالی دارد باید محل تامین آن مشخص شود، گفت: محل تامین بار مالی طرح جامع کاداستر کشور مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی دواتگری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 21 خرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح کاداستر کشور گفت: این طرح با 4 اصل قانون اساسی مغایرت دارد از جمله در اصل 53 قانون اساسی عنوان شده است که کلیه دریافت ها و پرداخت های دولت باید در حساب خزانه داری کل کشور جمع شود، البته در ماده 16 این طرح مصوب کمیسیون حقوقی و قضایی آمده است که سازمان مکلف است در راستای اجرای وظایف محوله در این قانون اقدام به اصلاح ساختار و جذب نیروی انسانی مورد نیاز پس از تصویب رئیس قوه قضائیه نماید و کلیه ادارات ثبت را به فناوری نظام جامع مجهز کند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اصل 75 قانون اساسی نیز اشاره شده است که طرحهایی که بار مالی دارد باید محل تامین بار مالی آن مشخص شود که دراین طرح اینگونه نیست و این موضوع به معنای آن است که چک سفید امضایی را در اختیار قوه قضائیه قرار می‌دهیم تا هر میزان که نیاز است نیرو در این باره استخدام کنیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طبق اصل 126 قانون اساسی مسئولیت استخدام ها در کشور به عهده رئیس جمهور است و طبق اصل 158 قانون اساسی رئیس قوه قضائیه می‌تواند تنها در حوزه استخدام قضات دخالت کند و در رابطه با استخدام کارمندان نمی‌تواند هیچگونه عملی را انجام دهد از این رو نمایندگان به این طرح رای منفی دهند.

از سویی دیگر محمد دهقان به عنوان موافق این طرح گفت: طرح حد نگار از مجلس هشتم و دربین جمعی از نمایندگان مورد بحث قرار گرفت و فوریت آن با رای قاطعی به تصویب رسید با توجه به اینکه این طرح جدید بود و دیدگاههای متفاوتی در باره آن وجود داشت به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع داده شد و این طرح در حال حاضر پخته و کامل است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور از لحاظ حدنگاری در شرایط خوبی نیست و بسیاری از  دعاوی ناشی از نبود این قانون است هدف بسیار روشن است و بهتر است که این طرح به تصویب برسد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com