کاهش هزینه‌های درمان در گرو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1886
نویسنده : مهدی

رئیس قوانین مجلس خبر داد

امیدوار رضایی گفت: با وجود ۱۷ صندوق بیمه گر باید بگوییم پراکندگی بین این صندوق‌ها وجود دارد که اگر همه آن‌ها یکی شوند هزینه‌های بهداشت و درمان کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دیشب در برنامهٔ نبض امیدوار رضایی رئیس قوانین مجلس گفت: طبق قانون در مادهٔ ۳۸ همه بیمه‌های درمانی باید یکی شوند و در قانون پنج توسعه به تدریج از سال اول مقدماتش فراهم شود. 
 
وی افزود: با وجود ۱۷ صندوق بیمه گر باید بگوییم پراکندگی بین این صندوق‌ها وجود دارد که اگر همهٔ آن‌ها یکی شوند هزینه‌های بهداشت و درمان کاهش می‌یابد. 
 
۷۵ درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند
عبدی نمایندهٔ مجلس گفت: وضعیت بیمه به گونه‌ای است که صندوق‌های بیمه باعث بالا رفتن هزینه‌های مردم شده‌اند و ۷۵ درصد هزینهٔ درمان رامردم پرداخت می‌کنند؟، شرکتهای بیمه‌ای بیماری‌های ساده را سرپایی پوشش می‌دهند اما برای بیماری‌های مزمن پوشش بیمه‌ها ناکارآمد است. 
 
وی افزود: قانون پنجم توسعه بیمهٔ سلامت ایرانیان را طراحی کرده تا کارآمدی بیمه را بالا ببرد چون بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی علاقه‌ای به قرار داد بستن با این بیمه‌ها ندارند و دولت ممکن است دفترچه‌های همسان به مردم بدهد. 
 
 تجمیع بیمه‌ها متضرر شدن صندوق تامین اجتماعی را به دنبال دارد
درخشان مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اجرای قانون همهٔ کسانی که کار‌شناس موضوع بیمه‌ها و سلامت هستند باید همکاری کنند، برای ادغام بیمه‌ها ۳ کار باید صورت بگیرد وگرنه دچار چالش خواهیم شد، 1-یکسان سازی پرداخت حق بیمه مثلا در سازمان بیمهٔ سلامت ۵ درصد است در تامین اجتماعی ۷ درصد 2- تعریف بیمهٔ پایه برای کلیه اقشار و مشخص شدن ضوابط آن 3- منابع هزینه‌ای باید تعریف شوند به خصوص منابع پایدار. 
 
وی افزود: نگرانی صاحبان صندوق تامین اجتماعی که بیش از سایر صندوق‌ها حق بیمه از آن‌ها کسر می‌شود این است که در صورت تجمیع بیمه‌ها این صندوق ضرر خواهد کرد. 
 
 فراهم کردن مکانیسم بیمهٔ اجباری برای افراد فقیر و دارا
 برزگر نمایندهٔ بیمه سلامت ایرانیان گفت: ما در نظام سلامت ۴ رکن داریم تولیت، ارائه خدمات، تجهیزات و تامین مالی که در تامین مالی با چالشهای کمبود منابع، پرداخت مستقیم و استفادهٔ نادرست از منابع روبرو هستیم. 
 
وی افزود: تجمیع بیمه‌ها وظیفهٔ پاسخ به پرداخت مستقیم را بر عهده می‌گیرد یعنی یکی را دولت پرداخت می‌کند دیگری را بیمه و بعدی پرداختی از جیب مردم است. 
 
وی ادامه داد: ما باید بتوانیم برای افراد فقیر و دارا مکانیسم بیمهٔ اجباری را فراهم کنیم یعنی ریسک ناشی از بیماری را بپذیریم. 
 
 تجمیع منابع کیفیت بیمه‌ها را بالا می‌برد
 امیدوار رضایی گفت: سیستم سلامت مریض است و پول از جیب مردم به شدت می‌رود منابع پایین هستند و باید گفت یکی از ارکانی که کیفیت را بالا می‌برد تجمیع منابع است. 
 
 هم افزایی در بخش بیمه نقطهٔ قوت تامین اجتماعی است
درخشان گفت: در سازمان تامین اجتماعی یکی از نقاط قوت هم افزایی در بخش بیمه است یعنی هرجا که بخش درمان دچار مشکل می‌شود بخشهای دیگر به کمک می‌آیند به عنوان مثال هنگامی که در کشور دارو دچار مشکل شد تامین اجتماعی پولی را از بخش اقتصادی و بیمه‌ای وارد درمان کرد و داروخانه‌های را به روز رساند و پول شرکتهای شخصی را دادند و وضعیت دارو تکان خورد. 
 
 یکسان سازی خدمات بیمهٔ سلامت برای همه افراد
 برزگر گفت: در بودجهٔ سال ۹۳ سرانه هر بیمهٔ بیمه شده ۸۳۳۰ تومان است که اگر تجمیع بیمه‌ها صورت بگیرد، ۹۱۱۰ تومان می‌رسد و این یک عدم رویکرد یکسان در تامین مالی است. 
 
 وی افزود: در بند ج ۳۸ به دولت اجازه داده می‌شود که خدمات بیمهٔ سلامت برای همه یکسان بشود ما حدودا بالای ۲۰ سازمان بیمه‌ای داریم برخی از منافع افرادی که در این حوزه بالا‌تر خدمت دریافت می‌کنند در این صورت خدمت کمتری می‌گیرند یعنی وقتی همه خدمات یکسان شود هزینه‌ها زیاد می‌شود. 
 
 اختصاص یک درصد افزایش افزوده در خدمت سازمان‌های بیمه گر
 عبدی گفت: مجلس امسال یک درصد افزایش افزوده در خدمت سازمانهای بیمه گر قرار داد و ما اعتقاد داریم باید منابع را از طریق بیمه‌های پایه به سیستم بهداشت و درمان بدهیم. 
 
وی افزود: تجمیع به فراوانی منابع می‌انجامد اگر قانون تجمیع انجام شود کارایی منابع بالا‌تر می‌رود و سازمان‌هایی که خدمات بیشتر انجام می‌دهند آن را از طریق بیمهٔ تکمیلی انجام دهند. 
 
 وزارت بهداشت کالاهای ضد سلامت را باید مشخص کند
امیدوار رضایی گفت: تدبیری که در قانون برنامه است می‌گوید ستاد‌ها را بردارید و سیستم ارجاع را پیاده کنید و بیمهٔ سلامت را ایجاد کنید. 
 
وی افزود: ۳ عامل مرگ و میر در کشورما بیماری‌های قلب و عروق، تصادفات و فشار خون است که وزارت بهداشت موظف است کالاهای ضد سلامت را مشخص کند و بیمه‌ها باید کمک کنند و وارد سلامت و پیشگیری شوند. 
 
 کاهش هزینه‌های درمان با درمان مستقیم تامین اجتماعی
 درخشان گفت: تامین اجتماعی به دو شیوه خدمت می‌دهد مستقیم و غیر مستقیم. 
 
وی افزود: در درمان مستقیم تامین اجتماعی با تمام اشکالاتش یک محلی است که از هزینه‌های کمر شکن جلوگیری می‌کند و تمام هزینه‌ها رایگان است. 
 
وی ادامه داد: در وضعیت فعالی بحث تجمیع از نظر کلی کسی با آن مخالفت نمی‌کند و مشکل اصلی مشکل اجرایی است. 
 
 با بودجهٔ ۹۳، ۲۰ درصد خدمات را افزایش می‌دهیم
عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عدالت در برخورداری با رعایت حق مردم محقق می‌شود و با بودجهٔ ۹۳، ۲۰ درصد خدمات را افزایش می‌دهیم و هدف برنامه کاهش پرداختی از جیب مردم است و فقط با تجمیع بیمه‌ها تحقق پیدا می‌کند. 
 
وی افزود: با تجمیع ۱۷ صندوق بیمه‌گر حقوق‌های بالای مدیر عامل‌ها کاهش پیدا می‌کند در این صورت خدمات بهتری ارائه می‌شود. 
 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com