رییس منابع طبیعی مراغه: کوچ عشایر آذربایجان به دامنه سهند آغاز شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393
بازدید : 659
نویسنده : مهدی

رییس منابع طبیعی مراغه: کوچ عشایر آذربایجان به دامنه سهند آغاز شد

مراغه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: کوچ ییلاقی عشایر استان های آذربایجان شرقی و غربی به مراتع ییلاقی دامنه های سهند آغاز شد.

 

میرحسین رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز 750 خانوار عشایری به همراه 105هزار راس جمعیت دامی برای ییلاق گذرانی به سمت این کوه حرکت می کنند.

وی اظهار کرد: دامنه های سهند هر سال پذیرای عشایر شهرهای مختلف شمالغرب کشور از جمله مهاباد، میاندوآب، ملکان، بناب، اسکو، میانه و آذرشهر است.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری مراغه بااشاره به اینکه این عشایر تا 15 شهریور درمراتع سهند به دامپروری، تولید گوشت، لبنیات و دیگر فرآورده های دامی می پردازند، ادامه داد: دامنه های سهند حدود 129 هزار هکتار مراتع ییلاقی دارد که هر سال پذیرای 127 یورد عشایر است.

رضوی یادآوری کرد: شیر، گوشت و پشم عمده تولیدات عشایر دامنه های سهند در طول تابستان بوده و مراتع سهند به خاطر داشتن آب و هوای خنک و علوفه مناسب از مهم ترین مناطق ییلاقی عشایر درشمالغرب کشور به شمار می رود.

وی گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری بسیج سازندگی در این محل ها حضور یافته و از ورود مرتع دارانی که فاقد پروانه مرتع داری هستند به مراتع جلوگیری می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه خاطرنشان کرد: رعایت ظرفیت مراتع، به همراه داشتن پروانه مرتع داری، امتناع از آتش زدن گونه های گیاهی ملی از جمله گون و اصول مرتع داری باید از سوی عشایر رعایت شود.

رضوی از عشایر خواست با توجه به اینکه مراتع سهند ظرفیت چرای دام اضافی را ندارد نهایت همکاری را در زمینه حفظ تعادل دام و مرتع با کارشناسان این اداره انجام دهند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 790
بازدید ماه : 6760
بازدید کل : 206359
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com