تولید 3500 تن عسل در‌ مراغه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1393
بازدید : 701
نویسنده : مهدی

تولید 3500 تن عسل در‌ مراغه

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه زنبورداران مراغه‌ای 25 درصد عسل آذربایجان شرقی را تولید می‌کنند، گفت: ‌سال گذشته سه هزار و 340 تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، محمدنریمانی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از زنبورداران مراغه پاییز هرسال پس از برداشت عسل به مناطق گرمسیری استان خوزستان و آذربایجان‌غربی و شرقی کوچ می‌کنند، افزود: همه ساله از نیمه دوم اردیبهشت کوچ زنبورداران مراغه‌ای با بیش از 212 هزار کلنی کندوی بومی مدرن به مراتع ییلاقی سهند در آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود.

نریمانی گفت: میانگین تولید عسل در کندوهای مدرن و بومی مراغه به ترتیب 20 و 7.5 کیلوگرم است و 70 درصد عسل تولیدی این شهرستان در دیگر شهرهای استان و تهران عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از تلفات 50 درصدی زنبورهای عسل این شهرستان در اثر سرما و یخبندان زمستان گذشته و بهار امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 20 میلیارد ریال به زنبورداران مراغه‌ای خسارت وارد آمده است، خواستار اختصاص تسهیلات کم‌بهره و استمهال وام زنبورداران این شهرستان شد.

آذربایجان شرقی دومین قطب تولید عسل در کشور است و سالانه در این استان بیش از 13 هزار تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهرستان‌های مراغه، کلیبر، سراب و تبریز قطب‌های تولید عسل در آذربایجان شرقی هستند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 816
بازدید ماه : 6786
بازدید کل : 206385
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com