آلودگی مزارع غلات در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1393
بازدید : 734
نویسنده : مهدی

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

آلودگی مزارع غلات در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری تسنیم: مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ریزش سن مادری و آلودگی مزارع غلات در ۱۲ شهرستان سن خیز استان گفت: عملیات مبارزه با سن مادری گندم در ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان انجام شد.

سن گندم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمود کیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه خسارت سن گندم از نظراقتصادی همواره در کشور ما مطرح بوده وتوجه ویژه به مبارزه با این آفت همیشه باید مد نظر گندم کاران استان باشد ، اظهار کرد: میزبان اصلی این آفت گندم و جو است.

وی با بیان اینکه پوره های سن گندم بیشتر عمرشان را روی خوشه غلات سپری می کنند و از دانه های گندم و جو تغذیه می کنند، افزود: پنج مرحله سن پورگی وجود دارد و حشرات کامل جدید به چربی بیشتر نیاز داشته و پوره های سنین آخر تحرک کمتری دارند و دراین مرحله اگر گندم ها زود برداشت شوند این حشرات قادر نخواهند بود به میزان کافی چربی ذخیره کنند و این مسئله در بقای آنها در آینده اثر می گذارد.

کیا با بیان اینکه وقتی حشرات کامل برای پرواز آماده شدند و در عین حال شرایط در مزارع مناسب باشد شروع به پرواز مهاجرتی می کنند و به اماکن زمستان گذران می روند خاطرنشان کرد: ازاین رو مبارزه جدی با سن گندم جهت جلوگیری ازخسارت کمی و کیفی اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به ریزش سن مادری و آلودگی مزارع غلات در 12 شهرستان سن خیز استان گفت : ستاد مبارزه همگانی با سن غلات استان با بسیج بیش از30 دستگاه سمپاش400، 700 و2 هزار لیتری پشت تراکتوری، با مشارکت مردمی جهت مبارزه همگانی با سن غلات در 14هزار و961 هکتار از مزارع گندم و جو، علیه این آفت در مرحله مادری مبارزه شده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان با بیان اینکه مرحله دوم مبارزه در زمان پورگی است که این اقدام نیزبا جدیت پیگیری می شود افزود: درصورت عدم مبارزه بموقع با این آفت سطح وسیعی از مزارع گندم وجو از نظرکمی وکیفی خسارت خواهد دید.

وی با بیان اینکه شهرستان میانه با 5 هزار و 804 هکتار سطح مبارزه و شهرستان هشترود با 3هزارو 120 هکتار سطح مبارزه زمینی با سن مادر بیشترین مناطق و کانون های آلوده به سن مادر را تشکیل داده اند تصریح کرد: شهرستانهای ملکان ، مراغه، اهر، چاراویماق، تبریز، مرند و بستان آباد به ترتیب با 1600،1600،1150،800 ،267 ، 250 و 200 هکتار سطح مبارزه زمینی با سن مادر را انجام داده‌اند که در آنها کل کانون‌های آلوده شناسایی و مبارزه صورت گرفته و عملیات مبارزه در مناطق سردسیر همچنان ادامه دارد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 807
بازدید ماه : 6777
بازدید کل : 206376
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com