اعلام یافتن درمان قطعی برای این بیماران بدون تایید وزارت بهداشت ظلم در حق این قشر است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 2 خرداد 1393
بازدید : 652
نویسنده : مهدی

نایب رییس انجمن ام .اس ایران:

اعلام یافتن درمان قطعی برای این بیماران بدون تایید وزارت بهداشت ظلم در حق این قشر است

تبریز - ایرنا - نایب رییس انجمن ام .اس ایران گفت: ایجاد امید واهی با اعلام یافتن درمان قطعی برای بیماران ام .اس بدون تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظلم در حق این قشر است.

 

دکتر محمد علی صحراییان شامگاه پنجشنبه در همایش ملی بیماران ام. اس در تبریز افزود: متاسفانه درسال های اخیر در مناطق مختلف افرادی با اعلام اینکه درمان قطعی بیماری ام. اس را یافته اند و پوشش خبری این ادعا توسط صدا و سیما و دیگر رسانه ها موجب بروز مشکلات عدیده ای برای این بیماران شده است.

وی گفت: این اخبار که هر از چند گاهی در روزنامه ها و سایت های خبری منتشر می شود، موجی از شادی را در دل مبتلایان به ام. اس ایجاد می کند که با از بین رفتن و نابود شدن این امیدهای واهی فرد ام. اسی بیش از پیش سرخورده و دچار مشکلات روحی و روانی می شود.

وی اظهارکرد: ضروری است بیماران در مواجه با این گونه اخبار و شایعات با پزشک متخصص خود قبل از روی آوردن به درمان های دیگر مشورت کنند تا مورد سوءاستفاده افراد متخلف قرار نگیرند.

دکتر صحراییان با بیان اینکه نوع درمان در هر فرد متفاوت است، گفت: بیماران هرگز داروهای مصرفی خود را به سایر دوستان خود که مبتلا به ام. اس هستند، توصیه و تجویز نکنند.

وی با اشاره به اینکه ام. اس بیماری پیچیده ای است که تمام ابعاد روحی، جسمی، فکری و عاطفی فرد را درگیر می کند، ادامه داد: متاسفانه این بیماری در سه دهه اخیر روند رو به رشدی داشته است.

نایب رییس انجمن ام .اس ایران اظهار کرد: فرد در مواجه با این بیماری ابتدا به مرحله انکار وارد می شود و بعد از آن ممکن است مدتها در مرحله افسردگی پس از پذیرش قرار گیرد که خانواده ها نقش مهمی برای گذر از این دو مرحله ایفا می کنند.

وی ادامه داد: مبتلایان به ام. اس با پذیرش بیماری خود راحت تر می توانند در جامعه زندگی کرده و از توانایی های خود بهره مند شود.

صحراییان با بیان اینکه بیماری ام. اس درمان قطعی ندارد، افزود: روش های درمانی وجود دارد که سیر بیماری را به تاخیر می اندازد.

مدیر عامل انجمن ام. اس آذربایجان شرقی نیز گفت: بر اساس آمارها تهران، اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری ام.اس را در کشور به خود اختصاص داده اند.

علی هاشمی افزود: سه هزار بیمار عضو انجمن ام.اس در استان وجود دارد که از این تعداد 850 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی گفت: شهرستان مراغه با 150 نفر بیمار در استان پس از تبریز بیشترین مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: انجمن ام.اس استان با کمک خیران در خصوص تهیه دارو و ارایه تمهیدات درمانی به مبتلایان یکی از شاخص ترین انجمن ها در کشور است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com