دو رقم جدید گندم و جو معرفی شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 1115
نویسنده : مهدی

دو رقم جدید گندم و جو معرفی شد

مراغه - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: این موسسه دو رقم جدید گندم دیم و جو را برای افزایش میزان تولید به کشاورزان داخلی و کشورهای منطقه معرفی کرده است.

 

عبدالعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارقام شامل گندم دیم به نام باران و جو دیم به نام انصار است.

وی با اشاره به اینکه این ارقام در مناطق مختلف دیم کشور مورد آزمایش قرار گرفته ، اظهار کرد: این ارقام پرمحصول و مقاوم در برابر بلایای طبیعی است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: مقاومت به سرما، خشکی، تحمل بیماری ها و برتری نسبت به ارقام بومی از ویژگی های رقم های جدید است.

غفاری یادآوری کرد: رقم گندم دیم باران از سوی مظفر روستایی و جوی دیم انصار از سوی یوسف انصاری پس از سال ها تحقیق و پژوهش بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات دیم کشور به مرکزیت مراغه در استان های دیم خیز کشور در زمینه غلات، حبوبات، دانه های روغنی، علوفه و مدیریت منابع کارهای تحقیقاتی انجام می دهد و در این راستا تاکنون 35 رقم جدید دیم در محصولات مختلف به کشاورزان داخل کشور و کشورهای همجوار معرفی کرده است.

غفاری خاطرنشان کرد: 16 رقم گندم، هفت رقم جو، چهار رقم نخود، سه رقم عدس، سه رقم جدید گلرنگ و دو رقم ماشک علوفه ای ارقام معرفی شده این مرکز تحقیقاتی است.

مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور مستقر در مراغه فعالیت های تحقیقاتی خود را از سال 1371 در پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی در مناطق مختلف اگروکلیمایی، سردسیری، گرمسیری، نیمه سردسیری و معتدل دیم کشور انجام می دهد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com