چرا کیهان مقالات علیه منافقین را متوقف کرد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1393
بازدید : 876
نویسنده : مهدی
چرا کیهان مقالات علیه منافقین را متوقف کرد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
 
 
نظر به این که امام شرایط پذیرفتن کادر رهبری مجاهدین را اعلام کرد و با توجه به این که در این سخنان تاریخی حداکثر تفاهم و عطوفت پدرانه مشهود بود لذا کیهان سخنی مستقیم با هواداران مجاهدین خلق را به طور مشروط متوقف می‌کند.

رخدادهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰

چکیده
ذبیح الله یزدانفر مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی در گفت و گویی لیست نشریاتی که از طرف این وزارت خانه مجاز به انتشار هستند را اعلام کرد.
پیش از ظهر دیروز ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا پس از دیدار با امام خمینی رهبر انقلاب طی گفت و گویی در باره پاسخ ایران به غیرمتعهدها اطلاعاتی ارئه کرد.
آیت الله خامنه ای سخنگوی شورای عالی دفاع : باید متن پیشنهادات روشن باشد و در مواردی این صراحت وجود ندارد وقتی که مشخص شد آن وقت می توانیم دقیقا نظرمان را بگوئیم.
اولاف پالمه نخست وزیر سابق سوئد تلاش های خود را برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق از اواخر ماه میلادی جاری از سرخواهد گرفت.
مجلس شورای اسلامی امروز جلسه غیر علنی داشت .مسئله گروگان های آمریکایی و همچنین کلاهبرداری ۵۶ میلیون دلاری اخیر برای خرید اسلحه موضوع جلسه خواهد بود.
نخستین سری از مناظرات سیاسی و ایدئولوژیک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در قالب بحث آزاد روزهای یکشنبه ۲۷ و دوشنبه ۲۸ اردیبهشت از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران بعد از اخبار سراسری ۳۰ و ۸ پخش خواهد شد.
در بحث آزاد سیاسی آیات مصباح و بهشتی و نیز دکتر عبدالکریم سروش از یک سو و از طرف دیگر آقایان کیانوری ، طبری و فرخ نگهدار حضور خواهند داشت.
در کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی پس از هفت ماه بررسی و مذاکره طرح پیشنهادی وزارت کشور به نام طرح شوراهای کشوری تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
سمینار بررسی تکنولوژی ساخت نیروگاه هسته ای در ایران شنبه گذشته در مرکز تکنولوژی هسته ای اصفهان آغاز به کار کرد.
وزیرنیرو: چون لازم است به خود متکی باشیم و برای جلوگیری از وابستگی کشور تکمیل نیروگاه های اتمی در حال حاضر متوقف است چون نیروگاه های برق اتمی تا ۲۰ سال آینده مورد نیاز نیست و ایجاد آن به نفع کشور نمی باشد برنامه آن متوقف خواهد ماند.
روزنامه کیهان در شماره امروز خود دلایل متوقف کردن انتشار مقالاتی علیه مجاهدین خلق را توضیح داد.
نظر به این که امام شرایط پذیرفتن کادر رهبری مجاهدین را اعلام کرد و با توجه به این که در این سخنان تاریخی حداکثر تفاهم و عطوفت پدرانه که از مشخصات بارز رهبری امام است مشهود بود لذا کیهان سخنی مستقیم با هواداران مجاهدین خلق را به طور مشروط متوقف می کند.
ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا از گروه ها و احزاب خواست تا اسلحه را زمین گذاشته و وارد گفت و گو شوند.
آخرین آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی سپاه پاسداران ارومیه نشان می دهد که تعداد شهدای فاجعه سردشت ۸۰ نفر و تعداد مجروحین بیش از ۱۰۰ نفر بوده است .
ضیاء الرحمن رئیس جمهور بنگلادش و حبیب شطی دبیر کل کنفرانس اسلامی پیش از ظهر امروز به همراه هیئتی به منظور مذاکره پیرامون جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به تهران آمده و با بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا به گفت و گو نشستند.
هیئت سه نفری حل اختلاف دیروز تشکیل جلسه داد و چند مسئله که به این هیئت ارجاع شده بود را مورد بررسی قرار داد.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰

لیست نشریات مجاز اعلام شد

ذبیح الله یزدانفر مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی در گفت و گویی لیست نشریاتی که از طرف این وزارت خانه مجاز به انتشار هستند را اعلام کرد. چندی پیش وزارت ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه ای از کلیه صاحبان امتیاز نشریات خواست با مراجعه به این وزارت خانه و بررسی پرونده امتیازشان گواهی انتشار اخذ کنند. از چاپخانه های سراسر کشور نیز خواسته شده بود تا از چاپ نشریاتی که گواهی انتشار از این وزارت خانه ندارند خودداری کنند.

مدیر کل مطبوعات وزارت ارشاد با اعلام این مطلب ادامه داد : بعد از انتشار این اطلاعیه پرونده تعدادی از نشریات بر اساس ماده ۱۱۰ قانون مطبوعات خود به خود باطل شد و گواهی انتشار نیز برای تعدادی دیگر از نشریات صادر گردید . (۱)

پاسخ قطعی ایران به غیرمتعهدها منوط به رفع ابهامات شد

پیش از ظهر دیروز ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا پس از دیدار با امام خمینی رهبر انقلاب طی گفت و گویی در باره پاسخ ایران به غیرمتعهدها اطلاعاتی ارئه کرد. بنی صدر گفت : موفقیت هیئت عدم تعهدها بستگی به برآورده شدن هدف هایی است که مورد نظر ما است و اگر این هدف ها را برآورده کنند از نظر ما سفر آنها موفقیت آمیز است . وی در مورد انتخابات فرانسه نیز گفت : انتخاب میتران نشان دهنده میل شدید مردم فرانسه برای زندگی بدون سایه دو ابرقدرت می باشد.

خبر دیگر این که جلسه فوق العاده شورای عالی دفاع به ریاست بنی صدر رئیس جمهور تشکیل شد و در این جلسه طرح پیشنهادی هیئت منتخب جنبش غیرمتعهدها که صبح دیروز توسط بنی صدر در حضور امام خمینی مطرح شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان این دیدار آیت الله خامنه ای سخنگوی شورای عالی دفاع گفتند : باید متن پیشنهادت روشن باشد و در مواردی این صراحت وجود ندارد وقتی که مشخص شد آن وقت می توانیم دقیقا نظرمان را بگوئیم.

ایشان ادامه دادند : به هر حال ما مرتبا نظر خودمان را تکرار کردیم و الان هم می گوئیم چون ما

شروع کننده جنگ نبودیم بنابراین به ادامه جنگ هم اصراری نداریم ولی ما حاضر نیستیم یک سازش و صلح غیرمنطقی را بپذیریم وقتی که این را بفهمند و نیت یک دستگاه و دولت و رهبران ایران را بدانند طبعا برای آن ها موفقیت آمیز است . (۲)

پالمه تا هفته آینده مجددا به ایران می آید

خبر دیگر این که اولاف پالمه نخست وزیر سابق سوئد تلاش های خود را برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق از اواخر ماه میلادی جاری از سرخواهد گرفت. سخنگوی سازمان ملل متحد این مطلب را پس از مذاکرات سه ساعته پالمه با والدهایم دبیر کل سازمان ملل متحد که روز گذشته از لیسبون وارد ژنو شد بیان داشت. (۳)

طرح مسائل گروگان ها در جلسه سری امروز مجلس

مجلس شورای اسلامی امروز جلسه غیر علنی داشت . در جلسه یکشنبه گذشته هاشمی رئیس مجلس اعلام کرد که جلسه ۲۲ اردیبهشت بنا به دعوت بهزاد نبوی وزیر مشاور در امور اجرایی سری خواهد بود . وی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در مورد دستور این جلسه اظهار داشت که مسئله گروگان های آمریکایی و همچنین کلاهبرداری ۵۶ میلیون دلاری اخیر برای خرید اسلحه موضوع جلسه خواهد بود.

بر اساس همین گزارش جلسه مذکور قرار بود در هفته گذشته انجام گیرد ولی به علت طولانی شدن بررسی طرح بنیاد امور جنگ زدگان تا به امروز به تعویق افتاد. بر اساس اصل ۶۹ قانون اساسی مذاکرات مجلس شورای اسلامی بایستی علنی باشد در شرایط اضطراری در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند به تقاضای نخست وزیر یا یکی از وزرا یا ده نفر از نمایندگان جلسه غیرعلنی تشکیل می شود . گزارش مصوبات این جلسات باید پس از برطرف شدن شرایط اضطراری برای اطلاع عموم منتشر گردد. (۴)

اولین بحث آزاد سیاسی و ایدئولوژیک از صدا و سیما پخش می شود

نخستین سری از مناظرات سیاسی و ایدئولوژیک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در قالب بحث آزاد روزهای یکشنبه ۲۷ و دوشنبه ۲۸ اردیبهشت از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران بعد از اخبار سراسری ۳۰ و ۸ پخش خواهد شد. گفتنی است در بحث آزاد سیاسی آیات مصباح و بهشتی و نیز دکتر عبدالکریم سروش از یک سو و از طرف دیگر آقایان کیانوری ، طبری و فرخ نگهدار حضور خواهند داشت. (۵)

طرح شوراهای کشوری تقدیم مجلس شد

در کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی پس از هفت ماه بررسی و مذاکره طرح پیشنهادی وزارت کشور به نام طرح شوراهای کشوری تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. براساس این طرح شوراها موظفند کمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، فرهنگی آموزشی و رفاهی را در سطح کشور شناسایی کرده و پس از بررسی تصمیم لازم را در جهت رفع اتخاذ نمایند. (۶)

وزیر نیرو : تکمیل نیروگاه های برق اتمی تا ۲۰ سال متوقف می شود

سمینار بررسی تکنولوژی ساخت نیروگاه هسته ای در ایران شنبه گذشته در مرکز تکنولوژی هسته ای اصفهان آغاز به کار کرد. این سمینار که با حضور مهندس عباس پور وزیر نیرو و ۱۴۰ نفر از کارشناسان سازمان انرژی اتمی سراسر کشور تشکیل شد به مدت سه روز ادامه یافت و طی آن پیرامون ضرورت ساخت نیروگاه های هسته ای در ایران در رابطه با تکنولوژی هسته ای ، بررسی مسائل چرخه سوخت هسته ای و کارایی سازمان انرژی اتمی کشور در این زمینه و ...بحث و تبادل نظر شد .

وزیرنیرو در مصاحبه ای گفت : چون لازم است به خود متکی باشیم و برای جلوگیری از وابستگی کشور تکمیل نیروگاه های اتمی در حال حاضر متوقف است چون نیروگاه های برق اتمی تا ۲۰ سال آینده مورد نیاز نیست و ایجاد آن به نفع کشور نمی باشد برنامه آن متوقف خواهد ماند. (۷)

کیهان : چرا مقالات مربوط به مجاهدین را متوقف کردیم ؟

روزنامه کیهان در شماره امروز خود دلایل متوقف کردن انتشار مقالاتی علیه مجاهدین خلق را توضیح داد. در بخشی از توضیح کیهان آمده است : نظر به این که امام شرایط پذیرفتن کادر رهبری مجاهدین را اعلام کرد و با توجه به این که در این سخنان تاریخی حداکثر تفاهم و عطوفت پدرانه که از مشخصات بارز رهبری امام است مشهود بود لذا کیهان سخنی مستقیم با هواداران مجاهدین خلق را به طور مشروط متوقف می کند.

کیهان در ادامه با اشاره به توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی تاکید کرده است مجاهدین خلق آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر براندازی قرار گرفته است سخنان دیروز امام به این دسته از گروه ها فرصت داد که درباره عملکردهای خود بیاندیشند و صلاح انقلاب و خلق را بر تمایلات شخصی و گروهی خود ترجیح دهند. کیهان در ادامه به مجاهدین خلق فرصت محدودی داد تا در بیانیه ای مواضع خود را درباره سخنان امام اعلام کنند(۸)

۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰

بنی صدر : گروه ها اسلحه را زمین بگذارند و اگر حرفی دارند بزنند

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا از گروه ها و احزاب خواست تا اسلحه را زمین گذاشته و وارد گفت و گو شوند. بنی صدر در حاشیه دیدار از اردگاه جنگ زدگان استان لرستان گفت : ما جنگ را شروع نکردیم بلکه صدام شروع کننده این جنگ تحمیلی بوده و باید مجازات بشود جواب این همه جنگ زده و خرابی ها را باید بدهد و تا زمانی که خواست های ما عملی نشود ما همچنان با روحیه و تحرک نیروهای نظامی و مردمی خود با آن ها می جنگیم و حکومت او را ساقط خواهیم کرد و پیروزی از آن ما است.

بنی صدر در مورد اظهارات اخیر امام خمینی نیز گفت : امام فرمودند در جمهوری اسلامی باید تمام گروه ها اسلحه ها را کنار بگذارند و منظور امام گروه خاصی نبوده بلکه تمام گروه ها که اسلحه دارند این اسلحه ها غیرقانونی است پس بهتر است گروه ها اسلحه خود را زمین بگذارند و اگر حرفی دارند آن را بیان کنند زندگی آرام خود را پیش بگیرند و مردم هم انتخاب خودشان را می کنند. (۹)

اسرار تازه ای از بمباران اسیران دموکرات ها توسط رژیم بعث افشا شد

آخرین آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی سپاه پاسداران ارومیه نشان می دهد که تعداد شهدای فاجعه سردشت ۸۰ نفر و تعداد مجروحین بیش از ۱۰۰ نفر بوده است . در پی این فاجعه خونین روز گذشته پیکر ۱۳ شهید از شهدای بمباران غیرانسانی زندان های حزب دمکرات توسط رژیم بعث عراق با هلیکوپتر به سقز و از این شهر به مراغه انتقال یافت تا برای دفن به شهرستان های محل سکونتشان فرستاده شوند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب در اطلاعیه ای همچنین اعلام کرد پیش از وقوع این حادثه قاسملوی فاسد به همراه فردی به نام رسول دهقان تعدادی از برادران اسیر ما را به عراق برده و به صدام تقدیم می کنند و در آن جا این عده اعدام و به شهادت می رسند و این موضوع باعث رسوایی حزب دمکرات می شود و برای این که رسوایی تحویل اسرای ایرانی به عراق علنی نشود با رژیم بعث هماهنگ می کنند که زندانی که در آن برادران پاسدار اسیر حزب دمکرات بودند بمباران می شود تا این گونه القا گردد که همه اسرا یک جا به شهادت رسیده اند !

در این اطلاعیه همچنین آمده است : در حالی که بمباران ساعت ۱۱ صبح روز ۱۷ اردیبهشت روی داده است و در این ساعت همه اسرا در حیات زندان مشغول بیگاری بوده اند لحظاتی پیش از بمباران اسرا را به داخل سلول هایشان منتقل می کنند تا همه این برادران یک جا به شهادت برسند! (۱۰)

هیئت اعزامی کنفرانس طائف بار دیگر به تهران آمد

ضیاء الرحمن رئیس جمهور بنگلادش و حبیب شطی دبیر کل کنفرانس اسلامی پیش از ظهر امروز به همراه هیئتی به منظور مذاکره پیرامون جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به تهران آمده و با بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا به گفت و گو نشستند. (۱۱)

آیت الله یزدی: تضعیف شورای نگهبان جایز نیست

هیئت سه نفری حل اختلاف دیروز تشکیل جلسه داد و چند مسئله که به این هیئت ارجاع شده بود را مورد بررسی قرار داد. در پایان این جلسه آیت الله یزدی سخنگوی هیئت گفت : در جلسه اخیر شکایتی که در رابطه با مطالب اظهار شده توسط جناب آقای هادوی عضو شورای نگهبان در جریان استعفای ایشان و پس گرفتن آن از طرف روابط عمومی نخست وزیری شده بود بررسی شد .

وی ادامه داد : همه می دانند که شورای نگهبان بالاترین مرجع حفاظت از قانون اساسی است . بر اساس اصل ۹۱ قانون اساسی اعضای این شورا فقهای عادلی هستند که مستقیما توسط شخص رهبر انتخاب شده اند و نیز دیگر متخصصینی که از طریق دستگاه قضایی و مجلس یعنی مردم انتخاب شده اند به این ترتیب موقعیت این

سخنگوی هیئت افزود : در این رابطه قرار شد از جناب آقای هادوی هم دعوتی بشود و با ایشان هم گفت و گو کنیم . (۱۲)

پی نوشت:

۱- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۲- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۳- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحع ۱

۴- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۵- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۶- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۱

۷- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۳ ، زمانی که وزیر نیروی وقت این سخنان را می گفت نزدیک سه سال از پیروزی انقلاب می گذشت . نظام جمهوری اسلامی کشوری را با شهدای فراوان از رژیم طاغوت تحویل گرفته بود که در جمیع جهات نیازمند کشورهای دیگر بود از مواد خوراکی گرفته تا صنعتی و پیشرفته و مسئولان با توجه به عمق خرابی ها هرگز گمان نمی کردند زمانی برسد که ایران خود تولید کننده بوده و در زمره کشورهایی باشد که بتواند فراورده ای را صادر کند . امروز به مدد تلاش های دانشمندان جوان کشورمان و به برکت خون های پاک به ناحق بر زمین ریخته شده جمهوری اسلامی به حدی از پیشرفت رسیده است که قدرت های زورگو و سلطه گر دور هم می نشینند تا پیشرفت ایران را متوقف کنند و اجازه ندهند ایران به الگوی دیگر کشورهای ضعیف و خواهان استقلال تبدیل شود . آمریکا تلاش دارد ایران از ادامه سیر به سمت استقلال دست بردارد ولی هیهات که جوانان ایرانی از راه رفته بازگردند...

۸- کیهان ، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۱

۹- کیهان ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۲، ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت که در این برهه با منافقین متحد شده بود خود را به ندانستن زده و سخنان امام را تحریف می کند . در حالی که مخاطب اظهارات روز گذشته حضرت روح الله به صورتی واضح مجاهدین خلق بودند بنی صدر تلاش دارد این خطاب را به نهادهای انقلابی چون سپاه که وظیفه حراست از کشور را بر عهده دارند تسری دهد تا بتواند به اهداف خاص سیاسی دست یابد . از سوی دیگر بنی صدر می گوید داشتن اسلحه از سوی گروه ها و احزاب غیرقانونی است ولی همزمان با یک گروهک مسلح پیمان دوستی بسته است گروهکی که به سمت براندازی می رود و اندکی بعد در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ به نظام اسلامی اعلان جنگ مسلحانه می کند ...در روزهای آینده در این زمینه بیشتر خواهیم نوشت...

۱۰- کیهان ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۲

۱۱- کیهان ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۱

۱۲- کیهان ، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۱

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 795
بازدید ماه : 6765
بازدید کل : 206364
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com