خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393
بازدید : 976
نویسنده : مهدی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی به محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با وقوع سرمای دیررس بهاره، بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل به بیش از ۵۲۳ هزارو ۸۸۶ تن از محصولات کشاورزی استان به ارزش ۸ هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال خسارت وارد شد.

تگرگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کریم مهری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان خسارت به واسطه بارش برف در روزهای 10 و 11 فروردین و همچنین بارش تگرگ و جاری شدن سیل در هفته نخست اردیبهشت ( یکم تا سوم اردیبهشت) به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده به محصولات کشاورزی استان بر اثر بارش تگرگ اخیر به مدیریت بحران استانداری گزارش شده است افزود: با توجه به برآورده‌ها 27هزار و 852 تن میزان خسارت وارده شده به محصولات کشاوزی آذربایجان‌شرقی  بر اثر بارش تگرگ بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بر اثر بارش تگرگ،  3 هزارو 893 هکتار از  اراضی زراعی و باغات استان با درصد 30 تا 80 خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی میزان محصولات خسارت دیده بر اثر تگرگ 337 میلیارد و 291 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی در استان آذربایجان‌شرقی همه ساله با وقوع عوامل خسارت زا مانند سرمای زودرس پاییزه، سرمای دیررس بهاره ، باران خارج از فصل،بارندگی سیل آسا، خشکسالی، تگرگ و... خسارات زیادی را متحمل می‌شود، افزود: در سال‌جاری با وقوع سرمای دیررس بهاره، بارش شدید تگرگ و جاری شدن سیل به بیش از 523 هزارو 886 تن از محصولات کشاورزی استان به ارزش 8 هزار و 632 میلیارد و 397 میلیون ریال خسارت وارد شد.

مهری با بیان اینکه برای مقابله با خسارت عوامل طبیعی ، سازمان جهادکشاورزی استان با انجام خدمات فنی و ارائه راهکارهای ترویجی و اطلاع رسانی به موقع تا حد امکان از وقوع خسارت هنگفت جلوگیری می‌کند، افزود: در این زمینه با استفاده از اهرم‌های فنی و حمایتی مانند توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، تعیین مناطق مناسب برای کشت و پرورش محصولات زراعی و باغی، ارائه روش‌های مناسب احداث باغ و کاشت مزارع در شیب های مختلف اراضی، مدیریت تاریخ کاشت و تاریخ شروع و قطع آبیاری محصولات زراعی و باغی ، استفاده از ارقام و واریته‌ها و پایه‌های متحمل به خسارت سرما، تغذیه مناسب باغات و مزارع با هدف القاء مقاومت به خسارت سرمای زمستانه، استفاده از روغن‌ها و ترکیبات ضدسرما و ایجاد کننده تاخیر در شروع رشد جوانه‌ها در بهار، ترویج استفاده از پلار باغی، چاهک معکوس، استفاده از مواد  دودزا و آتش زا، روش‌های آبیاری و استفاده از پنکه های باغی و دستگاه‌های ضدتگرگ از جمله روش‌های مقابله با خسارات عوامل طبیعی غیرمترقبه است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، هشت دستگاه توپ ضدتگرگ را در شهرستان‌های جلفا، اهر و مراغه نصب و راه‌اندازی کرده است، افزود: این دستگاه‌های الگویی نصب شده در جریان وقوع تگرگ در اردیبهشت ماه سالجاری قریب به یک هزار هکتار از باغات را از خسارت تگرگ مصون نگه داشتند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی با وجود تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، از همه متخصصان و کارشناسان مراکز علمی و پژوهشی شاغل در کشور در زمینه راهکارهای مقابله و کنترل خسارت سرمازدگی تقاضای همکاری و مساعدت را دارد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com