مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی: نمایشگاه دایمی خوشه های صنعتی کشور در تبریز ایجاد شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393
بازدید : 1082
نویسنده : مهدی

مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی: نمایشگاه دایمی خوشه های صنعتی کشور در تبریز ایجاد شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: نخستین نمایشگاه دایمی خوشه های صنعتی کشور در زمینه کفش و مبلمان در تبریز ایجاد شده و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی عسگری روز شنبه در تشریح روند پیشرفت فیزیکی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در این چارچوب با همکاری اداره کل پست استان سالنی به مساحت چهار هزار و 600 متر مربع برای این نمایشگاه اختصاص یافته که نیمی از آن برای خوشه کفش و بخش دیگر آن به خوشه مبلمان اختصاص می یابد.

وی گفت: همچنین بخشی از این سالن برای اتاق های جانبی اختصاص می یابد و مقرر شده تمام انجمن های یازده گانه خوشه های صنعتی استان اتاق های مجزا داشته باشند.

عسگری با بیان اینکه واحدهای صنعتی عضو خوشه های صنعتی استان می توانند در این نمایشگاه شرکت داشته باشند، گفت: این روند موجب ایجاد ارتباط خوب بین تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود.

وی اظهارکرد: در نمایشگاه دایمی خوشه های صنعتی کفش و مبلمان، 30 غرفه برای واحدهای بزرگ تولیدی کفش آذربایجان شرقی که اغلب دارای اعتبار و برند هستند، اختصاص یافته است.

عسگری افزود: 60 غرفه کوچک نیز برای نمایش عمومی به عنوان ویترین محصولات خوب حوزه کفش و 16 غرفه برای خوشه مبلمان در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای خوشه های صنعتی استان بیش از 15 میلیارد ریال هزینه شده است، یادآوری کرد: ایجاد نمایشگاه های دایمی برای دیگر خوشه های صنعتی نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ادامه داد: این ایده نوین به شرکت شهرک های صنعتی ایران انتقال یافته و قرار است برای اجرا به دیگر نقاط کشور نیز تسری یابد تا شرایط مناسب برای توسعه فعالیت های خوشه های صنعتی ایجاد شود.

عسگری با اشاره به اینکه ایجاد خوشه های صنعتی از سال 84 در کشور آغاز شده است، گفت: تاکنون 33 خوشه صنعتی در آذربایجان شرقی شناسایی و چهار خوشه لوازم خانگی، کفش، سنگ و قطعات خودرو در به مرحله پایانی و تحویل به انجمن های مربوط قرار دارد.

وی ادامه داد: مراحل ایجاد دو خوشه صنعتی چرم و مبلمان نیز وارد مراحل اجرایی شده و طرح ایجاد خوشه صنعتی شیرینی و شکلات مراحل مطالعه و امکان سنجی آن سپری می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهارکرد: همچنین طرح خوشه های صنعتی فرش دستبافت، تابلو فرش تبریز، آجیل و خشکبار تبریز، سبزه و کشمش بناب، ملکان و مراغه و خوشه صنعتی لاستیک و پلاستیک تبریز نیز در دست مطالعه است.

عسگری فلسفه و معیار انتخاب این 11 خوشه صنعتی را توانمندی ها و ظرفیت های صنعتی استان عنوان و اضافه کرد: هدف از ایجاد این خوشه ها افزایش زمینه همکاری های صنعتی و استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های منطقه است تا بتوان با هم افزایی نیروها، فرایند توسعه صنعتی استان را شتاب بخشید.

وی با بیان اینکه نزدیک به 10 درصد واحدهای صنعتی کشور در آذربایجان شرقی مستقر است، گفت: معیار انتخاب و ایجاد خوشه های صنعتی استان نیز از این مولفه ها تبعیت می کند.

عسگری با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان تاکنون عملکرد قابل قبولی نسبت به دیگر استان ها در خصوص ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی از خود نشان داده است، افزود: در این زمینه همواره فراتر از سهم خود پیشرفت داشتیم و رقم قابل قبولی از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای این منظور تامین شده است.

وی با بیان اینکه اغلب واحدهای صنعتی کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد، یادآوری کرد: در این عرصه می توان با استفاده از تجربه کشورهایی همچون ایتالیا، هند و مالزی به نتایج خوبی دست یافت.

وی ادامه داد: خوشه های صنعتی به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر باید ردیف بودجه جداگانه ای داشته باشد که این موضوع به عنوان پیشنهاد به شهرک های صنعتی ایران ارایه شده است.

عسگری اظهار کرد: توسعه خوشه های صنعتی امری مهم برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود، به همین منظور رسالت خود را پس از واگذاری خوشه های صنعتی به انجمن های صنعتی، تمام شده ارزیابی نمی کنیم و در ادامه موضوع تقویت بازار فروش محصولات خوشه های صنعتی در دستور کار این شرکت قرار می گیرد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 796
بازدید ماه : 6766
بازدید کل : 206365
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com