بهره‌گیری صحیح از منابع آب لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393
بازدید : 1126
نویسنده : مهدی

نماینده مردم مراغه :

بهره‌گیری صحیح از منابع آب لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی ، مهدی دواتگری در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به اینکه کشاورزی از قابلیت های مهم کشور در راستای توسعه اقتصادی است ، افزود: با توجه به کاهش میزان بارش در سال های اخیر ، مدیریت صحیح آب ، اقدامی ثمر بخش برای توسعه این عرصه است.

 

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی و تولید 30 درصد از محصولات سردرختی استان در این شهرستان اظهار کرد: مراغه دارای بیشترین سطح باغ های سنتی نسبت به وسعت باغ ها بوده و باید با مساعدت ویژه مسئولان محلی و استانی ، باغداری و کشاورزی سنتی این شهرستان به سمت باغداری و کشاورزی مدرن و مکانیزه سوق یابد.

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه مکانیزه کردن باغ ها در ردیف طرح های ملی قرار دارد و دولت در این راستای تسهیلات ویژه ای اعطا می کند ، تلاش مسئولان در راستای افزایش سطح آبیاری قطره ای و تحت فشار و پوشش انهار در این شهرستان ضروری است.

 

دواتگری یادآوری کرد: در خصوص افزایش سطح آبیاری قطره ای و تحت فشار محدودیتی وجود نداشته و انتظار می رود کشاورزان و بهره‌برداران از این فرصت استفاده کرده و سطح تولید باغ های این شهرستان را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر لازمه های موفقیت در این عرصه است ، گفت: در این زمینه در این شهرستان برخی اقدام ها انجام شده ولی این اقدامات برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، کافی نیست.

 

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای این منظور اهتمام و همکاری جدی بانک کشاورزی باید دوچندان شود.

 

دواتگری بر تاسیس مرکز تحقیقات باغبانی و گیاهان دارویی در این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد این مرکز و وجود مرکز تحقیقات دیم کشور در این منطقه موجب گسترش کشاورزی اقتصادی شده و صنایع تبدیلی کشاورزی این شهرستان را سرعت می دهد.

 

وی از تخصیص دو هزار و 700 میلیارد ریال از سوی وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به اشتغال آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این میزان برای سه ماه اول سال جاری تخصیص یافته و برای شهرستان های مراغه و عجبشیر در این خصوص سقفی تعیین نشده است.

 

دواتگری تعیین نشدن سقف برای این شهرستان ها را فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و حمایت از دانش آموختگان کشاورزی اعلام کرد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com