۷۴۰ جلد کتاب خطی و سنگی مراغه در معرض نابودی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 19 ارديبهشت 1393
بازدید : 1083
نویسنده : مهدی

رئیس کتابخانه‌های عمومی مراغه هشدار داد

۷۴۰ جلد کتاب خطی و سنگی مراغه در معرض نابودی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کتابخانه‌های عمومی مراغه گفت:نگهداری گنجینه ۱۸۷ جلد کتاب خطی و ۵۵۳ جلد کتاب سنگی مناسب نبوده و استاندارد سازی محل نگهداری نیازمند تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار است.

کتابخانه

فرحناز خوان‌خواجه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مراغه، اظهار کرد: نگهداری کتاب های خطی و سنگی مراغه نیازمند تخصیص اعتبار بوده و در حال حاضر شرایط نگهداری این کتاب‌ها نامناسب است.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اقدام به احداث کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی در محلات محروم این شهرستان کرده است، افزود: با احداث کتابخانه عمومی در منطقه پهرآباد با دو محوریت فرهنگسرا و کتابخانه عمومی در دو مرحله کاری احداث و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی مراغه  افزود: شهرداری این شهرستان  طرح کتابخانه عمومی مراغه را  در زمینی به مساحت 750 مترمربع با چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار احداث می کند که تا پایان سال این کتابخانه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرحناز خوان‌خواجه  خواستار همکاری بیشتر شهرداری و شورای شهر در خصوص ساماندهی و افزایش سرانه کتابخانه عمومی این
شهرستان شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از  187 جلد کتاب خطی و 553 جلد کتاب چاپ سنگی به زبان های عربی و فارسی در زمینه های علوم قرآنی، حدیث و کلام، طب، اصول فقه، لغت، ادعیه، تفسیر، عرفان، نحو، شعر، تاریخ ائمه، بلاغت، منطق، حساب، اخلاق در کتابخانه عمومی مراغه نگهداری می شود که نیازمند همراهی مسئولان این شهرستان و استان در تامین مالی برای ساماندهی شرایط نگهداری کتاب های تاریخی و ارزشمند مراغه است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی مراغه اظهار کرد: دستگاه ویژه نگهداری کتاب های تاریخی  در کشور موجود نیست و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت وارد شدن این نوع دستگاه ها، برای خرید آن ها اقدام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، برای نگهداری کتاب های خطی و سنگی تاریخی مراغه در کتابخانه عمومی مرکزی این شهرستان نیازمند دو میلیارد ریال اعتبار بوده و مسئولان در جهت تامین منابع مالی و ساماندهی محل نگهداری کتاب های تاریخی در مراغه تلاش کنند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com