عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی: تربیت و اصلاح رفتار مجرمان باید مهمترین اولویت مسوولان زندان باشد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393
بازدید : 956
نویسنده : مهدی

عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی: تربیت و اصلاح رفتار مجرمان باید مهمترین اولویت مسوولان زندان باشد

مراغه - ایرنا - عضو هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی شمال غرب کشور گفت: تربیت و اصلاح رفتار مجرمان مهمترین هدف از زندانی کردن این افراد در حقوق اسلامی بوده و باید این کار در اولویت برنامه های مسوولان زندان باشد.

 

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در حقوق اسلامی بر آگاه سازی و ایجاد پشیمانی در مجرمان از عمل به خلاف تاکید شده است.

وی اظهار کرد: برخی از افراد جامعه که به عنوان مخل جامعه شناخته می شوند باید در قانون اسلامی و مدنی، مدتی را در حبس سپری کنند تا امنیت جامعه به خطر نیافتد.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه در حقوق اسلامی به زندانی کردن کمتر تاکید شده است، ادامه داد: قوه قضاییه در زمان کنونی سیاست خود را بیشتر به سمت اعمال مجازات های غیر از زندان از جمله بازپروری افراد معطوف کرده است.

حجت الاسلام پورمحمدی یادآوری کرد: حمایت از زندانیان در قالب آموزش اشتغال و حمایت از خانواده های آنان به منظور جلوگیری از بزهکاری توسط انجمن حمایت از زندانیان از مهمترین سیاست های این قوه است.

وی با اشاره به اینکه در قانون تاسیس انجمن حمایت از زندانیان فقط در شهرهایی که اداره زندان در آن ها وجود داشته باشد امکان پذیر شده است، گفت: تاسیس این انجمن به منظور رسیدگی به امورزندانیان در هر شهر و تغییر این قانون ضروری است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در زندان مراغه زندانیان شهرستان های ملکان، بناب و عجبشیر نیز حضور دارند، ادامه داد: تامین نیازهای معنوی و مادی خانواده این زندانیان به عهده انجمن حمایت از زندانیان مراغه است.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: خیران شهرهای عجبشیر، بناب و ملکان با این انجمن همکاری نداشته و این موضوع موجب عدم ارایه خدمات بهتر به تمام خانواده های این زندانیان می شود.

وی با تاکید بر تاسیس انجمن حمایت از زندانیان در این شهرستان ها گفت: با تاسیس این انجمن، خیران این شهرستان ها نیز می توانند از خانواده های زندانیان خود حمایت کنند.

رییس دادگستری مراغه نیز در این آیین گفت: در مقررات شرع اسلام و در موارد نادر به حبس اشاره شده است و به عنوان مجازات برای اصلاح مسلمانان و یا بازداشتن آن ها از ارتکاب جرایم حقوق جزایی عرفی پیش بینی شده است.

اسماعیل خیرالهی افزود: بازداشتن مجرم از ارتکاب مجدد به عمل خلاف و اصلاح بزهکاران از عمده اهداف زندانی کردن بزهکاران است.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی مجرمان، در زندان به این افراد امکانات تربیتی، اشتغال و آموزش کار فراهم شده است.

رییس دادگستری مراغه ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان مراغه در این راستا با ایجاد کارگاه های آموزشی، اقدام به بازآموزی و کارآموزی زندانیان می کند.

خیرالهی از انجمن حمایت از زندانیان به عنوان نهاد مبارزه با بزهکاری در جامعه یاد کرد و گفت: تمام تلاش های آن ها حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها در راستای کاهش بزهکاری توسط خود زندانیان و برخی از خانواده های آن ها است.

در این آیین کریم اصغری وند و مرتضی باستانی به عنوان بازرسان این انجمن انتخاب شدند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com