یک مقام شرکت آب منطقه ای: حجم آب ورودی به سدهای آذربایجان شرقی کاهش یافته است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393
بازدید : 934
نویسنده : مهدی

یک مقام شرکت آب منطقه ای: حجم آب ورودی به سدهای آذربایجان شرقی کاهش یافته است

تبریز - ایرنا - مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به کاهش بارش در ماه های اخیر، حجم آب ورودی تعدادی از سدهای استان کاهش یافته است.

 

امیر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ورودی آب به سد علویان مراغه از ابتدای سال آبی جاری (مهر 92) تاکنون را 34.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: ورودی این سد نسبت به سال گذشته 32 درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه حجم مخزن این سد در زمان حاضر29.3 میلیون متر مکعب است، گفت: در مقایسه با سال گذشته 31 درصد کاهش یافته است.

محمدی در خصوص وضعیت سد قلعه چای مراغه نیز افزود: ورودی این سد در سال آبی جاری 23.3 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش یافته است.

وی حجم مخزن این سد را در هشتمین ماه سال آبی جاری 31.7 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در مقایسه با سال گدشته 22 درصد کاهش نشان می دهد.

محمدی ورودی سد ستارخان اهر در سال آبی جاری را 34 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ورودی این سد نسبت به سال آبی گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر حجم مخزن این سد 57.2 میلیون متر مکعب است، گفت: حجم کل مخزن در مقایسه با سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است.

محمدی ورودی آب به سد نهند تبریز در سال آبی جاری را 9.9 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: ورودی این سد نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

وی حجم کل مخزن این سد را در زمان حاضر 10.5 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته 47 درصد کاهش نشان می دهد.

محمدی با توجه به کاهش بارش های جوی در حوزه بالادست سد نهند در ماه های اخیر و در صورت تداوم کاهش روند بارش ها، پیش بینی کرد: ورودی های این سد و حجم مخزن آن در ماه های آتی در مقایسه با سال های گذشته به شدت کاهش یابد.

وی با توجه به نقش این سد در تامین نیاز آب آشامیدنی مصرفی کلانشهر تبریز، به منظور جلوگیری از تنش آبی صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست.

محمدی با توجه به اینکه آب این چهار سد علاوه بر مصرف آشامیدنی، در بخش کشاورزی نیز استفاده می شود، بر مصرف بهینه و جلوگیری از کشت محصولات پرمصرف تاکید کرد.

به گزارش هواشناسی آذربایجان شرقی در هفت ماه سال آبی زراعی جاری (از اول مهر سال 92 تا آخر فروردین ماه 93) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان 185.2میلی متر بوده است که با توجه به دوره آماری بلند مدت 11.5درصد کاهش نشان می دهد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com