از نمایش «سوگ» تا گردهمایی سالانه فیلم‌سازان و...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 1019
نویسنده : مهدی

از نمایش «سوگ» تا گردهمایی سالانه فیلم‌سازان و...

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر

فیلم سینمایی – ویدیویی «ارثیه پر ماجرا» با بازی سام درخشانی کلید خورد.

 

به گزراش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم سینمایی – ویدیویی «ارثیه پرماجرا» با موضوع طنز اجتماعی برای پخش در رسانه خانگی کشور پس از پشت سر گذاشتن مراحل پیش تولید، روز گذشته، 13 اردیبهشت‌ماه در تهران وارد مرحله تصویربرداری شد.

 

فیلمبرداری این فیلم به تهیه‌کنندگی علی بهادر و کارگردانی رسول محمدی طی روزهای آینده در تهران و لواسان انجام می‌شود.

 

سام درخشانی، سحر قریشی، نرگس محمدی، آتش تقی‌پور، ارژنگ امیر فضلی، مهرداد نظری، هایده حائری و… در این پروژه ایفای نقش می‌کنند.

 

فیلمنامه این فیلم که توسط سینا سعید وزیری و آسا سالیانی نوشته شده، ماجرای ارثیه‌ای است که فرخ‌خان برای نوه‌هایش در نظر می‌گیرد. سهیل و کامران دو باجناق با سبقت از یکدیگر و تصاحب ارثیه نسبت به خواسته فرخ خان اقدام می ورزند، اما....

 

 

 

 

«ارثیه پرماجرا»

 

هم‌چنین دیگر عوامل این پروژه عبارتند از: علی بهادر: تهیه کننده، رسول محمدی: کارگردان، سید محسن اورنگ: مجری

 

طرح و مشاور کارگردان، سینا سعیدوزیری : نویسنده، بابک بذرافشان : مدیر تصویربرداری، هادی قالی خانی: طراح گریم، امین محمودی: برنامه ریز و دستیاراول کارگردان، جعفر علیان: مدیر صدابرداری، رستم ایران نژاد: طراح صحنه و لباس، مهدیه بهادر: تدوین، آرین غلامعلی: جانشین تولید ، عباس خدادادی: مدیر تدارکات ، مجید جلالی: دستیار ۲ کارگردان، آرزو قربانی: منشی صحنه، مهدی حقگو، محمد بیاتی و محسن مهاری: گروه تدارکات، مهرداد یاری و مهرداد محمودی: عکاس و تصویربردار پشت صحنه.

 

 

********

 

فیلم سینمایی «سوگ» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

 

چهارمین برنامه فصل بهار سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم «سوگ» ساخته مرتضی فرشباف اختصاص دارد.

 

در این برنامه که دوشنبه 15 اردیبهشت از ساعت 17 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود، پس از نمایش دو نسخه کوتاه و بلند این فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور مرتضی فرشباف؛ کارگردان، امیر پوریا؛ منتقد و ارتباط تصویری با آناهیتا قزوینی‌زاده؛ نویسنده فیلمنامه برگزار می‌شود.

 

«سوگ» پیش از این در سینماهای آمریکا، فرانسه، مجارستان و سایر کشور‌های اروپایی اکران شده است. اولین تجربه کارگردانی مرتضی فرشباف در شانزدهمین دوره جشنواره پوسان کره، جوایز بخش موج نو و فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینمایی) را از آن خود کرده است. این فیلم همچنین جایزه نوعی نگاه جشنواره شب سیاه (Black night) استونی و جوایز بهترین فیلم (LOTUS DU MEILLEUR FILM) و نگاه ویژه (Mention spéciale) جشنواره دوویل فرانسه را گرفته است.

 

فیلمنامه «سوگ» را مرتضی فرشباف و آناهیتا قزوینی‌زاده به طور مشترک نوشته‌اند و کیومرث گیتی، شراره پاشا و امیرحسین ملکی در آن بازی کرده‌اند.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «نیمه شب دعوای شدیدی میان زن و شوهری در می‌گیرد. آن‌ها که در خانه یکی از نزدیکان هستند، شبانه بیرون می‌زنند، اما فرزندشان را همراه خود نمی‌برند. اتفاق بدی می‌افتد که... »

 

******

 

گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان برگزار می‌شود

شهرهای تالش، مراغه، خمینی شهر و ایلام «گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان» را طی روزهای شانزدهم تا هجدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرهای ایلام، تالش، کاشان و مراغه «گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان» را از تاریخ 16 الی 18 اردیبهشت ماه آغاز خواهند کرد.

مراغه

بنابراین گزارش تالار «عبدالقادر مراغی» و نگارخانه «مهر» مجتمع فرهنگی و هنری مراغه میزبان هنرجویان و علاقه‌مندان طی روزهای 16 الی 18 اردیبهشت خواهد بود و فیلم‌ها از ساعت 17 الی 20 در سه سانس به نمایش می‌رسند.

 

محل برپایی نمایشگاه عکس در دهمین گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان شهر مراغه نگارخانه «مهر» مجتمع فرهنگی و هنری خواهد بود ضمن آنکه موضوع عکس‌ها آزاد است.

کاشان

همچنین این گردهمایی در شهر کاشان طی روزهای17 الی 19 اردیبهشت ماه در تالار فرهنگ برگزار می‌شود. زمان نمایش فیلم‌های کوتاه مستند در شهر کاشان در 4 سانس 13:30 الی 14 و 16 الی 21:30 خواهد بود.

نمایشگاه عکس نیز با ارائه 40 عکس از عکاسان کاشان نیز در تالار فرهنگ این شهر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. اختتامیه گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان به همراه تقدیر از فعلان عرصه فیلم کوتاه و عکاسی نیز روز هفدهم اردیبهشت ماه خواهد بود.

 

بنابراین گزارش در خمینی شهر با 43 فیلم از 33 فیلمساز طی 16 الی 18 اردیبهشت ماه گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان برگزار می‌شود. هر روز و سانس از ساعت 15 لغایت 16:30 و 19 الی 20:30 اکران و مورد بررسی اساتید و کارشناسان را نیز خواهند داشت.

این گزارش می‌افزاید: کارگاه نقد و تحلیل فیلم نیز هفدهم این ماه با حضور «زاوین قوکاسیان» منتقد سینما برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس همراه با نشست عکاسان و کارگاه نقد عکس با حضور اساتید عکاسی بخشی دیگر از برنامه‌های انجمن سینمای جوانان خمینی شهر در گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان را تشکیل می‌دهد.

 

بنابراین گزارش، انجمن سینمای جوان تالش قصد دارد در گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان نمایش فیلم و نمایشگاه عکس را در سالن اجتماعات و سالن‌های نمایشگاه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسامیی تالش بر پا کند. در این مراسم اساتید و منتقدان تحلیل و بررسی فیلم‌ها و عکس‌های هنرمندان جوان را بر عهده دارند و برای هنرجویان ورکشاپ آموزشی گذاشته خواهد شد.

اختتامیه این مراسم در شهر تالش هجدهم از ساعت 16 الی 20 با تقدیر از فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود.

 

 

 

 

********

 

سید غلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طی حکمی داود امینی را به عنوان رئیس مرکز مشارکت های فرهنگی هنری تهران منصوب کرد.

 

داود امینی از جانبازان سرافراز دفاع مقدس و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تهران است و تا امروز به عنوان مشاور وزیر کشور و مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت کشور مشغول به خدمت بوده است.

 

مرکز مشارکت های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر فعالیت های مشارکتی سازمان، فعالیت های مردمی و اجرای برنامه های مشارکتی، ارائه خدمات و تولید محصولات فرهنگی را به عهده دارد.

 

این مرکز در بخش اداره کانون‌ها، اداره مراکز مشارکتی و اداره همکاری های فرهنگی هنری، مسئولیت ساماندهی و نظارت بر کمیت و کیفیت کانون های مردم نهاد تحت پوشش سازمان در قالب باشگاه های شهروندان، فرهنگ و اندیشه، ادب و هنر، سبک زندگی و علم و فناوری را به عهده دارد.

 

 

این اخبار در حال بروز رسانی است.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سینما و تئاتر ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com