اعتصاب تجار بازار خشکبار مراغه را به تعطیلی کشاند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393
بازدید : 1418
نویسنده : مهدی

اعتصاب تجار بازار خشکبار مراغه را به تعطیلی کشاند

اعتصاب تجار بازار خشکبار مراغه را به تعطیلی کشاند

تجار خشکبار مراغه در اعتراض به مالیات در نظر گرفته شده دست به اعتصاب و تعطیلی بازار خشکبار زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از رصد مراغه , صبح امروز سرای خامنه مراغه که بعنوان مرکز خشکبار شهرستان شناخته شده و یکی از بازارهای قدیمی مراغه بشمار می رود شاهد تعطیلی غیرمرسومی بود.

حاضرین در محل نیز که از دیدن درهای بسته سرای خامنه متعجب بودند دلیل این تعطیلی را اعتصاب تجار مراغه که خود را مالک این سرای می دانند عنوان کردند.

حاضرین در محل در گفتگو با رصد مراغه اعتصاب تجار را صدور دوباره مالیات بر درآمد سال 91 آنها عنوان کردند.

تجار مراغه که چند روزی بود با مراجعه به فرمانداری و اداره دارایی و امور مالیاتی مراغه اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده بودند اما وقتی جوابی قانع کننده از سوی آنها نیافتند چاره را در تعطیلی بازار قدیمی خشکبار مراغه دیدند.

تجار خشکبار معتقد هستند که با وجود پرداخت مالیات بر درآمد سال 91 خود، اداره دارایی و مالیات در اقدامی تامل برانگیز مجدداً برای در آمد سال 91 آنها مالیات در نظر گرفته است.

بازار خشکبار مراغه که به سرای خامنه معروف است با مباشرت اسماعیل خامنه در حدود سال 1300 ه.ش احداث گردیده است. سرای خامنه مراغه یکی از مراکز مهم معاملات خشکبار بوده که محصولات خشکبار از این مرکز به کشورهای روس و گرجستان و کشورهای غربی صادر می شده است.

سرای خامنه هم اکنون بافتی بسیار قدیمی و فرسوده دارد. این سرای که در مرکز شهر در کنار سرای میتولار مراغه -محل کسب و کار بزازان و پارچه فروشان - واقع گشته است، علاوه از فرسودگی و فضای کوچک آن، محل نامناسب و سختی در تردد برای دسترسی به آن و همچنین جابجایی بار مشکلاتی برای کشاورزان و تجار بهمراه دارد.

گفتنی است چندین مکان مختلف در طول چند سال اخیر برای انتقال این مکان در نظر گرفته شده که در سایه بی توجهی های صورت گرفته بلا تکلیف مانده است.

در آخرین مورد نیز شهرداری در مکانی دور افتاده از شهر و در کمربندی غربی مراغه که از میدان بسیج تا بیمارستان امیرالمومنین در حال احداث است مکانی را برای بازار خشکبار مراغه در نظر گرفته که حتی سال گذشته نیز افتتاحی برای عملیاتی کردن احداث آن صورت گرفت اما آنچه که به نظر می آید بعید است حداقل تا چند سال آینده در این خصوص اتفاق دیگری بیافتد.

تصاویر اعتصاب و تعطیلی بازار خشکبار مراغه را در زیر میبینید:

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com