بدعت جدید در وزارت خارجه! مصاحبه با دوویچه ووله‬!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393
بازدید : 1415
نویسنده : مهدی
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با اشاره به بیانیه حمایتی وزارت آموزش و پرورش از سرکنسول ایران در فرانکفورت گفت: ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش احساس می‌کنم بر اثر فشار افکار عمومی و این که وزارت امور خارجه هیچ‌گونه پاسخی نسبت به این اقدام سخیف سرکنسول ایران در فرانکفورت ندارد ناگزیر شده با فشار وزارت امور خارجه یا دولت بیانیه دهد.
بدعت جدید در وزارت خارجه! مصاحبه با دوویچه ووله‬!

به گزارش افکارنیوز، مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجیب‌شیر با اشاره به بیانیه حمایتی وزارت آموز و پرورش از سرکنسول ایران در فرانکفورت گفت: وزیر آموزش و پرورش و مجموعه ستاد این وزارتخانه در طول دوره درمان "سایه مقدسی" همکاری‌های لازم را انجام دادند و حتی بعد از خبر فوت خانم مقدسی مسئول مجتمع آموزشی ایران در فرانکفورت به نمایندگی از آموزش و پرورش پیگیری‌های انتقال جنازه این نخبه ایرانی به ایران را هموار کردند، چه در فرودگاه "فرانکفورت" و چه در استانبول.

وی افزود: این در حالی است که این اقدامات وظیفه "وزارت امور خارجه" بوده و این وزارتخانه هیچ‌گونه اقدامی در این مورد انجام نداده است و معاون امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در تبریز و در مراسم تحویل جنازه مرحوم سایه مقدسی به خانواده‌اش حضور پیدا کرد. نهایتا مراسم تشییع و تدفین انجام شد و از وزارت آموزش در این رابطه تقدیر و تشکر دارم.

نماینده مردم مراغه و عجیب‌شیر در ادامه به صدور بیانیه وزارت آموزش و پرورش در پی فوت سایه مقدسی که در آن از "سرکنسول ایران در فرانکفورت" آلمان قدردانی شده بود، اشاره کرد و گفت: انتظار این بود وزارت امور خارجه جوابگو باشد، ولی تا این لحظه وزارت امور خارجه هیچ‌گونه جوابی ارائه نکرده و پاسخی نداده است. نکته جالب این که همزمان با تشییع جنازه سایه مقدسی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مراغه صورت گرفت معاون حقوقی و امور کنسولی وزارت امور خارجه در شهرستان بناب که با مراغه ۱۰ کیلومتر فاصله دارد حضور داشت. سوال این است آیا امکان نداشت وی حتی برای حضور و تسلیت به خانواده داغ‌دیده در این مراسم حضور یابد؟

وی تصریح کرد: بعضی از مسایل فراتر از همکاری است بحث اول این که چرا همکاری نشده و بحث دوم این که اقدامات سرکنسول ایران در فرانکفورت خلاف شئونات دیپلماتیک است. آیا مصاحبه یک سرکنسول با کانال "دویچه‌وله" آلمان توجیه‌پذیر است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنده معتقدم مصاحبه سرکنسول ایران با دویچه‌وله آلمان هیچ توجیهی ندارد، جای تاسف دارد که وزارت امور خارجه هیچ گونه نظارتی بر عملکرد دیپلمات‌ها ندارد.

وی ادامه داد: علی‌رغم این که ۴۰ روز از زمان اطلاع این مصاحبه به وزیر امور خارجه می‌گذرد ولی هیچ پاسخی به من نداده‌اند که این سرکنسول با چه مجوزی چنین مصاحبه‌ای را انجام داده است؟

نماینده مردم مراغه و عجیب شیر اظهار داشت: سرکنسول ایران در فرانکفورت به "بیمارستان گوته" آلمان نامه نوشته و گفته امکان بستری سایه مقدسی در تهران وجود دارد و نیازی به درمان در آلمان نیست. آیا وظیفه سرکنسول ما پیگیری حقوق شهروندان ایرانی است یا تقابل با شهروندان ایرانی؟

وی گفت: باید وزارت امور خارجه در این رابطه پاسخگو باشد ولی تا به حال هیچ پاسخی ارائه نکرده است.

دواتگری تاکید کرد: ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش احساس می‌کنم بر اثر فشار افکار عمومی و این که وزارت امور خارجه هیچ‌گونه پاسخی نسبت به این اقدام سخیف سرکنسول ایران در فرانکفورت ندارد ناگزیر شده با فشار وزارت امور خارجه یا دولت بیانیه دهد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش معتقد است نباید رابطه‌اش با وزارت امور خارجه تیره شود چرا که به این رابطه در حوزه‌های مختلف نیازمند است و ما هم دوست نداریم دو وزارتخانه به خاطر یک موضوع روابط تیره‌ای داشته باشند ولی باید به تخلفات جواب داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: البته معتقدم در این قضیه وزیر آموزش و پرورش بیشتر برای حفظ تعامل با وزارت امور خارجه این بیانیه را صادر کرده و ما انتظار داریم پس از گذشت حدود ۵ روز از فوت سایه مقدسی پاسخی دریافت کنیم ولی تا به حال پاسخی دریافت نکرده‌ایم. کسی که باید پاسخگو باشد وزارت امور خارجه است نه وزارت آموزش و پرورش.

وی در ادامه به بحث طرح سوال از وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: سوال از وزیر امور خارجه را فردا - یکشنبه ۱۴اردیبهشت ماه- تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهم کرد و این سوال ۴ محور دارد.

دواتگری افزود: محور نخست این است که چرا سرکنسول ایران در فرانکفورت از حقوق یک شهروند ایرانی در آلمان دفاع نکرده است. بنابراین چون نمی‌توانم از آقای عبداللهی سرکنسول ایران در فرانکفورت سوال کنم از آقای ظریف که مسئول این شخص است سوال خواهم کرد.

وی ادامه داد: محور دوم چرا سرکنسول ایران در فرانکفورت اطلاعات خلاف واقع به وزیر امورخارجه ارائه کرده است به طوری که بیمه آلمان از پدر و مادر سایه مقدسی برای بحث درمان معرفی‌نامه می‌خواستند ولی کنسولگری از ارائه معرفی نامه خودداری می‌کرد و در تلکس‌هایی که به وزیر امور خارجه زده بود می‌گفت آن‌ها تضمین می‌خواهند، تضمینی که یک میلیون یورو است و ما این پول را نداریم تا وزارت امور خارجه در پاسخ قانع شود و بگوید این مبلغ را نداریم. من صراحتا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه تضمینی نمی‌خواستند بلکه معرفی‌نامه لازم بود.

دواتگری افزود: چرا وزیر امور خارجه به گزارش‌های کذب سرکنسول اعتماد می‌کند؟ حدود ۲ ماه پیش به آقای ظریف گفتم شما در برلین سفارتخانه دارید و سرکنسول ایران در فرانکفورت می‌گوید معرفی نامه لازم است ولی من معتقدم ضمانت‌نامه نمی‌خواهد پس شما یک شخصی را بفرستید تا صحت و سقم حرف‌های بنده و سرکنسول فرانکفورت را بررسی کند تا ببیند کدام درست است.

وی گفت: اگر مشکل ما با یک معرفی نامه حل می‌شود چرا باعث مرگ یک نخبه شویم؟ ولی متاسفانه آقای وزیر گوش نکرد و حاضر نشد صحت و سقم ادعاهای سرکنسول را بررسی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به محور سوم گفت: محور بعدی مربوط به مصاحبه سرکنسول ایران در فرانکفورت با تلویزیون دویچه‌وله آلمان است که پس از پیروزی ۳۵ ساله انقلاب اسلامی تاکنون اولین مسئولی است که در جایگاه رسمی چنین مصاحبه‌ای انجام می‌دهد. بله ما کسانی را داشتیم که از کشور فرار کرده و به دامن ضد انقلاب و دشمنان نظام روی آوردند و در رسانه‌های خارجی علیه ملت ایران اراجیف گفتند. این در حالی است که در عمر انقلاب ما کسی را سراغ نداریم که در مقام رسمی با یک رسانه ضد انقلاب مصاحبه کند و این بدعت جدیدی است از وزارت امور خارجه.

وی تصریح کرد: از وزارت اطلاعات انتظار پیگیری داریم و یک موضوع جداگانه‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم مراغه و عجیب‌شیر با اشاره به محور چهارم تصریح کرد: علی‌رغم این که پیش از اعزام سایه مقدسی به آلمان مدارکی وجود دارد مبنی بر این که بیمارستان شریعتی تهران رسما اعلام کرده که این دختر نخبه قابل درمان در ایران نیست و تنها جایی که امکان درمان وجود دارد بیمارستان گوته آلمان است با این وضع سرکنسول ایران در فرانکفورت به بیمارستان مذکورنامه زده و گفته این خانم نیازی به درمان در آلمان ندارد و به ایران برگردد.

وی افزود: متاسفانه سرکنسول ایران در فرانکفورت نه تنها هیچ‌گونه همکاری نکرده بلکه کتبا علیه یک شهروند ایرانی نامه‌نگاری کرده است و این‌ها مواردی است که باید پیگیری شود.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس خاطر نشان کرد: قطعا طرح سوال از وزیر امور خارجه را پیگیری خواهم کرد. هم به این دلیل که حقوق یک شهروند ایرانی در خارج از کشور ضایع شده است هم از جهت این که رفتارهای سرکنسول ایران در فرانکفورت آلمان خلاف شئونات دیپلماتیک و وظیفه سازمانی ایشان بوده است.

دواتگری در ادامه به موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این رابطه اشاره کرد و گفت: هر نماینده‌ای به تنهایی حق پیگیری این موضوع را دارد و پیگیری بنده تا این لحظه چون مجلس تعطیل بوده یک بحث مستقل بوده است.

وی افزود: از ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز پیگیری این موضوع را خواهم خواست و آقای بروجردی از این موضوع مطلع بودند و قبل از فوت سایه مقدسی از اظهارات سرکنسول ایران در فرانکفورت اظهار شگفتی کردند.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس تاکید کرد: معتقدم باید موضع‌گیری شفاف داشته باشیم.

دواتگری ادامه داد: به جز از آقای بروجردی هیچ یک از همکاران ما از این موضوع اطلاع نداشتند و ما انتظار داریم در این زمینه واقعیت‌ها در نظر گرفته شود و پیش از آن که سعی کنیم بر برخی اقدامات خلاف واقع سرپوش بگذاریم حقیقت را روشن کنیم تا درس عبرتی برای کسانی باشد که از حقوق ملت ارتزاق می‌کنند ولی حقوق آن‌ها را نادیده می‌گیرند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com