شهردار: 23 میلیاردریال برای احداث و خرید تجهیزات کارخانه کمپوست مراغه صرف شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393
بازدید : 1481
نویسنده : مهدی

شهردار: 23 میلیاردریال برای احداث و خرید تجهیزات کارخانه کمپوست مراغه صرف شد

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه گفت: 23 میلیارد ریال برای احداث و خرید تجهیزات کارخانه کمپوست این شهر از سوی بخش خصوصی و شهرداری صرف شد.

 

نادر ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای احداث این طرح هشت میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و شهرداری نیز علاوه بر مطالعه طرح و تحویل زمین، حدود 15 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آن هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این کارخانه با رعایت استانداردهای زیست محیطی به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، اظهار کرد: شهرداری و سرمایه گذار این طرح به دنبال اخذ مجوزهای انشعاب آب، برق، گاز و تلفن هستند.

شهردار مراغه ادامه داد: این کارخانه در زمینی به مساحت شش هکتار در روستای اکیز قره ناز و دور از محل مسکونی در حال احداث است.

ابراهیمی یادآوری کرد: طی مذاکراتی که با بخش خصوصی انجام شده، زمین این کارخانه و تمام تجهیزات زیرساختی آن از سوی شهرداری و مراحل احداث شامل حصارکشی، فضای سبز ، سیلوهای مورد نظر و همچنین نیروی انسانی توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه باید با همکاری شهرداری، بخشداری مرکزی مراغه و برخی شهرهای همجوار زباله ها را جمع آوری و تبدیل به کود گرانوله کند.

وی افزود: با توجه به حجم روزانه زباله های تولیدی در این مناطق امحای آن باید از روش سنتی به مدرن و بر اساس پارامترهای زیست محیطی تغییر یابد چراکه حدود 70 درصد زباله های تولیدی در این منطقه قابل تبدیل به کمپوست (کود) است.

شهردار مراغه با اشاره به اینکه این طرح در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد، گفت: شهرداری در نظر دارد طرح تفکیک زباله از محل را از تیر ماه سال جاری در این شهر آغاز کند.

ابراهیمی، ادامه داد: این اقدام علاوه بر حفاظت از محیط زیست موجب برگشت مواد بازیافتی به چرخه اقتصادی کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه شیرآبه زباله ها برای آب های زیرزمینی و چرخه محیط زیست بسیار زیان آور است، گفت: در مطالعات این طرح، شیرآبه زباله ها به روش های مدرن و با رعایت موارد استاندارد امحا می شود.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com