صادرات مراغه به سایر کشور های جهان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 31 فروردين 1393
بازدید : 1584
نویسنده : مهدی

 

صادرات مراغه

 
 

بیشتر فعالیت شهرستان مراغه بر پایه تولیدات كشاورزی و صنایع دستی استوار است كه همه سالانه  علاوه بر تأمین نیازهای داخلی مقدار متنابهی از تولیدات كشاورزی و صنعتی خود را به سایر نقاط كشور صادر می‌نمایند.

 

شهرستان مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف كشاورزی، صنعتی و معادن و ...  تولیدات مازاد بر مصرف خود را به كشورهای مختلف جهان صادر می‌كردند.  بطوریكه ویلسون از سیاحان آمریكائی در سال 1894  میلادی به هنگام بازدید از شهرستان مراغه خاك این خطه را از لحاظ زمین‌شناسی بسیار جالب تشخیص داده و با اشاره به كثرت جمعیت آن زمان به صدور 990  تن كشمش از راه آستارا به كشورهای اطراف ایران مركب از پنجاه هزار اسب و فعالیت 14  هزار نفر فقط در امر جعبه‌سازی، صادرات كشمش و فراوانی نعمت در منطقه اشاره داشته است.  قسمتی از تولیدات شهرستان مراغه به صورت خشكبار از قبیل انواع كشمش، قیسی، برگه زردآلو، آلوچه، مغز گردو، مغز تلخدانه مغز بادام و قسمتی از تولیدات كشاورزی از جمله سیب درختی، پیاز، عسل، سالامبور گوسفند و تخم‌مرغ و از صنایع دستی فرش ابریشم و مرینوس را به كشورهای شوروی سابق، تركیه، رومانی، لهستان، انگلستان، فرانسه، كانادا، هلند، بلژیك، آلمان، مقدونیه، اكراین، مراكش، كویت، عراق، امارات متحده عربی و جامائیكا و ...  صادر می‌شود.

 

حجم وزنی صادرات در شش ماه سال دوم سال گذشته 5000  تن و میزان صادرات برابری نرخ ارز با ریال 000/000/000/20  (بیست میلیارد ریال)  می‌باشد.  گندم و نخود بیشترین قسمت تولیدات زراعی مراغه را تشكیل می‌دهد.

 

بیشترین قیمت سیب تولیدی مراغه در حاشیه رودخانه مردق و مغانجق و سراجو و گردو و بادام و انگور در حاشیه رودخانه صافی چای و چكان و چوان تولید می‌شود.  كل اراضی آبی و دیمی قابل كشت شهرستان مراغه 7/99629  هكتار می‌باشد.

 

منبع:http://farabiauoob.mihanblog.com





:: موضوعات مرتبط: اطلاعات درباره مراغه , ,
:: برچسب‌ها: سوغاتی مراغه ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 803
بازدید ماه : 6773
بازدید کل : 206372
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com