شاخص ابتلا به بیماری تب مالت در مراغه به 1.5 برابراستان آذربایجان شرقی رسیده است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 31 فروردين 1393
بازدید : 1510
نویسنده : مهدی

 

شاخص ابتلا به بیماری تب مالت در مراغه به 1.5 برابراستان آذربایجان شرقی رسیده است

مراغه - ایرنا - معاون بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: شاخص مبتلایان به تب مالت در این شهرستان در سال گذشته به 1.5 برابر میانگین استان آذربایجان شرقی رسید.

 

احمد مجتهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود 280 نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده که با کمک پزشکان و متخصصان مراحل درمان آن ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: میانگین ابتلا به این بیماری در آذربایجان شرقی 35 نفر به ازای 100 هزار نفر است، در حالی که میانگین ابتلا به این بیماری در این شهرستان 52 نفر به ازای هر 100 هزار نفر رسیده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مراغه با اشاره به اینکه افزایش این آمار نگران کننده بوده و نیازمند توجه جدی مردم در امر خود مراقبتی است، ادامه داد: مسوولان باید در این راستا همکاری خود را افزایش دهند و در مایه کوبی به موقع دام ها و آموزش مردم در پیشگیری از این بیماری، توجه جدی داشته باشند.

مجتهدی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مستمر دام ها در زمان خاص و پرهیز از مصرف لبنیات تازه و فرآورده های خام دامی از عمده ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار از تعداد مبتلایان این شهرستان 88 درصد در مناطق روستایی و 12 درصد در مناطق شهری ساکن هستند، گفت: بیشترین میزان مبتلایان به تب مالت را مردان و در گروه سنی 13 تا 43 سال تشکیل می دهند.

معاون بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه خودمراقبتی مردم بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، ادامه داد: هزینه درمان این بیماری بالا بوده و به قشر کاری جامعه آسیب وارد می کند.

مجتهدی یادآوری کرد: این مدیریت در این راستا طی سال گذشته بیش از هفت کارگروه با حضور مسوولان استان و شهرستان و 10 کارگاه آموزشی در شهر و روستاها و نقاط متمرکز این بیماری برگزار کرده و هم اکنون این بیماری تا حدودی کنترل شده است.

تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بر اثر ورود باکتری بروسلا از دام های آلوده به انسان ایجاد و این بیماری در گوسفند و گاو شیوع زیادی دارد و باعث تلف شدن و سقط جنین در دام ها می شود.

خوردن شیر غیرپاستوریزه دام آلوده و لبنیاتی که از شیر خام به دست می آید از جمله خامه، پنیر و بستنی موجب ابتلا به تب مالت می شود.




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com