عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
بازدید : 1950
نویسنده : مهدی

22 هزار و 750 تن سوخت در گمرک مراغه تخلیه و بارگیری شد

مراغه - ایرنا - رییس اداره گمرک مراغه گفت: در سال گذشته حدود 22 هزار و 750 تن سوخت از نوع نفت کوره در این گمرک طی عملیات ترانشیپمنت تخلیه و بارگیری شد.

 

حیدر جلال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان سوخت پس از تخلیه و بارگیری به گمرکات خروجی کشور ارسال شده است.

وی اظهار کرد: این میزان سوخت از گمرک مبدا به صورت زمینی به گمرک مراغه حمل و پس از انتقال به تانکرهای ریلی و صدور مجوز حمل، از طریق مرزهای مجاز به خارج از کشور صادر شده است.

رییس گمرک مراغه ادامه داد: در این مدت 259 دستگاه خودرو سواری نیز طی عملیات کاپوتاژ از این گمرک پروانه خروج موقت برای تردد در کشورهای دیگر دریافت کرده است.

جلال زاده یادآوری کرد: ماموران این اداره با همکاری نیروی انتظامی، نسبت به ارزیابی پرونده های قاچاق مشروبات الکلی و تجهیزات دریافت امواج ماهواره ای اقدام کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
بازدید : 1920
نویسنده : مهدی

مسئول مناطق ویژه اقتصادی کشور خبر داد

ایجاد 30 منطقه ویژه اقتصادی در کشور

مسئول مناطق ویژه اقتصادی کشور از ایجاد 30 منطقه اقتصادی جدید در کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: ایجاد 30 منطقه ویژه اقتصادی در کشور
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، جعفر آهنگران صبح امروز در بازدید از محل منطقه ویژه اقتصادی مراغه اظهار کرد: هم اکنون در کشور 28 منطقه ویژه اقتصادی فعال و عملیات اجرایی مناطق جدید امسال و سال آیند آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای منطقه ویژه مراغه به طور کامل مشخص شده است، افزود: با توجه به موقعیت خوب زمین‌های منطقه مراغه این طرح تا 6 ماه آینده اجرایی می‌شود.

مسئول مناطق ویژه اقتصادی کشور در ادامه افزود: با حجم بالای تولیدات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی این منطقه می‌تواند به منطقه ویژه صنایع تبدیلی کشاورزی در کشور تبدیل شود.

آهنگران گفت: ایجاد منطقه ویژه در مراغه علاوه بر تولید و صادرات در حل مشکل اشتغال استان نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان 570 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

ظفرمحمدی افزود: با استقبال سرمایه‌گذاران این زمین‌ها به 2 هزار هکتار قابل افزایش است.

وی افزود: موقعیت قرار گرفتن منطقه اقتصادی مراغه در نزدیک‌ترین نقطه به شهر و همچنین تمام امکانات زیربنایی با کمترین هزینه در این منطقه قابل بهره‌برداری است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
بازدید : 1828
نویسنده : مهدی

در گفت‌وگو با تسنیم عنوان شد

آخرین وضعیت از بلاتکلیفی "سایه" دانش‌آموز ایرانی در فرانکفورت

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مراغه در رابطه با آخرین وضعیت دانش‌آموز سایه مقدسی که با دستور رئیس‌جمهور برای درمان سرطان خون به آلمان رفته بود، گفت:‌ با وجود عدم همکاری کنسولگری ایران در آلمان، مشکلات به وجود آمده برای این دانش‌آموز حل شد.

سایه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سایه مقدسی دانش‌آموز مراغه‌ای به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون با دستور ‌حسن روحانی رئیس‌جمهور‌ زمستان سال 92 برای مداوا به آلمان اعزام شد.

اما چندی پیش خبرهایی مبنی بر آوارگی این دختر دانش‌آموزان در شهر آلمان به گوش رسید به گونه‌ای که او به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم و عدم همکاری کنسولگری برای ادامه درمان دچار مشکل شد و کار به جایی رسید که مهدی دواتگری، عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی شنبه 24 اسفند 92 مجلس در بخشی از تذکری شفاهی به وزیر امور خارجه، خطاب به رییس‌جمهور درباره هزینه درمان "سایه مقدسی"، گفته بود: این دانش‌آموز نخبه با دستور رییس‌جمهور به کشور آلمان اعزام شده است اما در معرض آسیب‌های جسمی و سیاسی قرار دارد، از این رو انتظار می‌رود از طریق وزارت خارجه نسبت به تضمین هزینه‌های درمان ایشان اقدام عاجل معمول شود.

برای پیگیری آخرین وضعیت این دانش‌آموز با مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو نشستیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1861
نویسنده : مهدی

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

دیناروند گفت:بیمه‌ها افزایش اعتبار قابل ملاحظه‌ای دارند لذا وضع بیمه‌ها در سال ۹۳ نسبت به سال قبل آن بهتر خواهد بود.
دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، در پاسخ به پرسش گشودن چتر حمایتی "بیمه‌ها" در سال ۹۳ گفت: مطمئنا این چتر حمایتی که در سال ۹۳ گسترده‌تر از سال ۹۲ خواهد بود. 

وی ادامه داد: ما در سال ۹۲ حدود ۲۰۰ قلم دارو تفاهم کردیم، سال آینده با توجه به مطالعه صورت گرفته بسیار بیشتر خواهد بود و در تفاهم نامهٔ جدید برخی از بیماری‌های مزمن که حتی داروهای آن‌ها ممکن است خیلی گران نباشد اما دورهٔ درمان آنها طولانی است و هزینهٔ بالایی را متحمل می‌شوند نیز در این چتر حمایتی قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص تعداد این دارو‌ها خاطرنشان کرد: تعداد را اجازه دهید تا در زمان مناسب و بعد از مطالعه صورت گرفته رسانه‌ای کنیم زیرا تعدادی که ما در نظر داریم ممکن است با بیمه‌ها به توافق برسیم ممکن است متفاوت باشد. 

وی افزود: بیمه‌ها مشکلات خودشان را دارند اما وظیفهٔ ما تامین این هزینهٔ دارو‌ها می‌باشد و در سال ۹۳ "اعتبارات بیمه‌ها" از محل بودجهٔ عمومی بسیار افزایش پیدا کرده و ما امیدوار هستیم تعاملات ما در سال ۹۳ نسبت به امسال بهتر گردد. 

دکتر دیناروند گفت: به عنوان مثال درصد افزایش بیمه سلامت ایرانیان ۶۶ درصد است و از محل هدفمند سازی یارانه‌ها مطمئنا کمک‌هایی به بیمه‌ها خواهد شد بنابراین وضع بیمه‌ها در سال ۹۳ نسبت به سال قبل آن خیلی بهتر است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1919
نویسنده : مهدی

رئیس قوانین مجلس خبر داد

امیدوار رضایی گفت: با وجود ۱۷ صندوق بیمه گر باید بگوییم پراکندگی بین این صندوق‌ها وجود دارد که اگر همه آن‌ها یکی شوند هزینه‌های بهداشت و درمان کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دیشب در برنامهٔ نبض امیدوار رضایی رئیس قوانین مجلس گفت: طبق قانون در مادهٔ ۳۸ همه بیمه‌های درمانی باید یکی شوند و در قانون پنج توسعه به تدریج از سال اول مقدماتش فراهم شود. 
 
وی افزود: با وجود ۱۷ صندوق بیمه گر باید بگوییم پراکندگی بین این صندوق‌ها وجود دارد که اگر همهٔ آن‌ها یکی شوند هزینه‌های بهداشت و درمان کاهش می‌یابد. 
 
۷۵ درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند
عبدی نمایندهٔ مجلس گفت: وضعیت بیمه به گونه‌ای است که صندوق‌های بیمه باعث بالا رفتن هزینه‌های مردم شده‌اند و ۷۵ درصد هزینهٔ درمان رامردم پرداخت می‌کنند؟، شرکتهای بیمه‌ای بیماری‌های ساده را سرپایی پوشش می‌دهند اما برای بیماری‌های مزمن پوشش بیمه‌ها ناکارآمد است. 
 
وی افزود: قانون پنجم توسعه بیمهٔ سلامت ایرانیان را طراحی کرده تا کارآمدی بیمه را بالا ببرد چون بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی علاقه‌ای به قرار داد بستن با این بیمه‌ها ندارند و دولت ممکن است دفترچه‌های همسان به مردم بدهد. 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1966
نویسنده : مهدی

مدیر عامل بیمه سلامت ایران خبر داد

با توجه به این که رهبر به بحث پیشگیری در حوزه سلامت تاکید داشته است، طی تفاهمی بین "سازمان بیمه سلامت" و "معاونت بهداشت وزارت بهداشت" بودجه پیشگیری رشدی 300 درصدی داشته است.
 انوشیروان محسنی بندی پی مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با توجه به این که یکی از سیاست‌های ابلاغی رهبر در حوزه سلامت تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات پیشگیری است. برای اولین بار امسال طی تفاهمی که بین معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت صورت گرفت، اعتبارات حوزه پیشگیری رشدی تقریبا 300 تا 400 درصدی داشت.
 
وی در خصوص تدابیر صورت گرفته برای کاهش پرداخت از جیب مردم افزود: برای این منظور تولید ملی را لحاظ کردیم، به طوری که 23 میلیون جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر در زمان بستری در بیمارستان‌های دولتی حداکثر 5 درصد فرانشیز پرداخت کنند.
 
محسنی بندی پی خاطرنشان کرد: کار گروهی در سازمان بیمه سلامت برای اجرایی شدن هرچه بهتر سیاست‌های ابلاغی تشکیل شده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 2121
نویسنده : مهدی

رییس بیمه سلامت خبرداد

محسنی بندپی گفت: بیمه دندانپزشکی از اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۳ اعمال خواهد شد.
دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رییس بیمه سلامت درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: بیمه سلامت ایرانیان در طرح معاینه و درمان دندانپزشکی، ویزیت دندانپزشکی را جزء پوشش بیمه‌ای قرار خواهد داد. 
 
وی عنوان کرد: از اوایل اردیبهشت ماه قرار است که ویزیت دندانپزشکی تحت حمایت بیمه‌ای قرار بگیرد.
 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 2053
نویسنده : مهدی

رییس بیمه سلامت ایرانیان:

افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند می تواند از شنبه برای بیمه ثبت نام کنند.
دکتر انوشیروان محسنی بندپی، رئیس بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:کلیه آمار جامعه که فاقد پوشش هستند تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌گیرند به طوریکه مقدمات و منابع مالی این کار فراهم شده است و از روز شنبه ثبت نام افراد صورت می گیرد. 
 
وی گفت: همه افرادی که فاقد پوشش بیمه به هر دلیلی هستند که طبق آمار غیر رسمی  بیست و دو درصد جمعیت شهری و چهار درصد جمعیت روستایی که شامل حدود ده میلیون نفر می شوند می توانند ثبت نام کنند. 
 
رئیس بیمه سلامت افزود: افراد فاقد پوشش بیمه با مراجعه به سایت‌ها، بدون هزینه ثبت نام کنند. 
 
وی در ادامه افزود: این بیمه هم مانند سایر بیمه‌هاست و هیچ فرقی با بیمه‌های دیگر ندارد. 
 
وی عنوان کرد: هدف این است که سرانه بیمه بالا برود و با پوشش فراگیر و حفاظت‌ مالی افزایش پیدا کند. 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1727
نویسنده : مهدی

هشدار جدی درباره فرم ثبت‌ نام یارانه نقدی

 
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها نسبت به خرید وفروش فرم‌های کاغذی ثبت نام یارانه نقدی هشدار داد و گفت: ثبت نام در این مرحله اینترنتی است و فرم‌های کاغذی مد نظر ما نیست.
 
خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها نسبت به خرید وفروش فرم‌های کاغذی ثبت نام یارانه نقدی هشدار داد و گفت: ثبت نام در این مرحله اینترنتی است و فرم‌های کاغذی مد نظر ما نیست.

نرگس نجفی با اعلام اینکه 6 درگاه معرفی شده برای ثبت نام متقاضیان یارانه نقدی از جمله پلیس + 10، مراکز کمیته امداد، پیشخوان دولت و سایر مراکز  در روز جمعه و ایام تعطیل به صورت شبانه روزی باز و آماده ثبت نام است، گفت: مردم هیچگونه دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی در مورد خرید وفروش کاغذ فرم های ثبت نام یارانه گفت: متأسفانه این موضوع به ما هم گزارش شده که فرم های کاغذی به قیمت های بالا ممکن است خرید و فروش شود. بر این اساس به مردم توصیه می کنم که با توجه به اینکه ثبت نام در این مرحله صرفاً اینترنتی است و اگر بعضی ها فرم کاغذی به فروش می رسانند، فرم های کاغذی مد نظر ما نیست.

مدیر دفتر امور بانک اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها ادامه داد: افراد در مهلت مقرر ثبت نام کنند و مردم از اینکه کافی نت مربوطه اطلاعات را به صورت نهایی ثبت کرده باشد، اطمینان حاصل نمایند، درغیر اینصورت مسئولیت بر عهده افراد و کافی نت مربوطه است.

وی در مورد هزینه های مردم شامل اقساط و بدهی ها در فرم های ثبت نام عنوان کرد: مردم از این بابت که هزینه های آنها مدنظر دولت است، نگران نباشند، در این مرحله از ثبت نام اطلاعات مربوط به درآمد خانوار، دارا بودن ملک مسکونی را دریافت می کنیم اما سایر اطلاعات در پایگاه های اطلاعاتی تجمیع شده در سازمان هدفمندی یارانه ها موجود است و هزینه های خانوار را لحاظ می کنیم.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها تصرح کرد: 24 پایگاه اطلاعاتی داریم که در دو تا سه سال اخیر از دستگاه های مربوط جمع آوری کردیم و با استفاده از این پایگاه های اطلاعاتی، عملیات راستی آزمایی را روی اطلاعات ثبت شده انجام می دهیم.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1852
نویسنده : مهدی

تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار

 
خانوارها باید مجموع درآمد همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشی از سود سهام، سود سپرده و عایدی از مستغلات را محاسبه و تقسیم بر 12 ماه کنند.
 
خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تشریح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار، گفت: روستاییان و عشایر پس از رویت معرفی نامه ماموران پست، اطلاعات خانوار را جهت ثبت نام کنند.

نرگس نجفی در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، درمورد محاسبه مجموع درآمد خانوار برای ثبت نام از متقاضیان یارانه ، اظهار داشت: خانوارها باید مجموع درآمد همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشی از سود سهام، سود سپرده و عایدی از مستغلات را محاسبه و تقسیم بر 12 ماه کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که این امکان وجود داشت که درآمد خانوار در یک ماه خاص کمتر یا بیشتر از سایر ماه ها باشد، برای جلوگیری از اجحاف قرار شد میانگین درآمد ماهانه در طی یک سال در نظر گرفته شود.

وی گفت: به عنوان مثال در روزهای گذشته برخی خانوارهایی که دارای دو فرد شاغل بوده اند مجموع درآمد را تقسیم بر دو کرده اند که این روش محاسبه اشتباه است یا اینکه برخی خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسیم بر تعداد اعضای خانوار کرده اند که این روش هم اشتباه است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اقتصادی ,
تاریخ : جمعه 22 فروردين 1393
بازدید : 1996
نویسنده : مهدی

مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از دریافت یارانه انصراف دادند

تبریز - ایرنا - مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با انتشار اطلاعیه ای انصراف خود را از نامنویسی برای دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

 

مجموعه مدیران ارشد اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل دارایی و گمرکات آذربایجان شرقی شامل این انصراف هستند. 

شهرداران، معاونان شهردار، اعضای شورای شهر تبریز، شهرستان های مراغه و اهر نیز از انصراف دهندگان از دریافت یارانه هستند. 

21 فرماندار آذربایجان شرقی، دانشگاهیان دانشگاه تبریز و قضات استان از جمله دیگر منصرفان دریافت یارانه نقدی هستند که پیش از این اعلام شده بود. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1733
نویسنده : مهدی

پاسخ 10 پرسش کليدی درباره ثبت‌نام يارانه

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه فرایند ثبت نام دریافت یارانه نقدی فردا ( جمعه) نیز ادامه دارد ، گفت : فردا نوبت سرپرستان خانوارهایی است که اولین رقم سمت راست کارت ملی انها 2 است.

خانم نرگس نجفی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر به ده پرسش کلیدی هم به این شرح پاسخ داد:

1) ممکن است در روز جمعه مراکز کمیته امداد، بهزیستی، پلیس 10+، پیشخوان دولت و دیگر مراکز ثبت نام دریافت یارانه نقدی تعطیل باشند، متقاضیان چه کنند؟

ج- 6 درگاه معرفی شده آمادگی انجام ثبت نام را دارد و با هماهنگی های انجام شده در روزهای تعطیل هم این درگاه ها به صورت شبانه روزی فعال است و مردم دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

2- زوج های جوان که می خواهند مستقل ثبت نام کنند آیا به مشکل برخورد می کنند؟

ج- در این 10 روز ثبت نام، فضایی برای جداسازی اطلاعات اعضای خانوار از خانوار اصلی نداریم. آن دسته از خانوارهایی که به خاطر تغییرات ناشی از 4 واقعه حیاتی اعم از تولد، ازدواج، فوت و طلاق، اطلاعات خود را تا 22 اسفند در سامانه رفاهی و مرکز آمار از طریق پلیس 10+ درج کردند می توانند در قالب خانوار جدید ثبت نام خود را به عمل آورند. اما اگر این اطلاعات تا 22 اسفند در سامانه ها درج نشده باشد اکنون این خانوارها در قالب خانوار قبلی خود همچنان باید ثبت نام کنند. بعد از این 10 روز به آنها فرصت داده می شود که جداسازی اعضای خانوار را انجام دهند.

3- اگر شخصی بخواهد به هر دلیلی در زمره خانواده اصلی نباشد و مستقل ثبت نام کند ، امکان ثبت نام وجود دارد؟

ج- در حال حاضر چنین امکانی نیست. فقط آن دسته از سرپرستان خانوار می توانند مراجعه کنند که یارانه اسفند سال گذشته و فروردین امسال را با آن عنوان سرپرست دریافت کرده اند یعنی در این مرحله، سرپرست جدید ثبت نام نمی کنیم.

4- آیا شماره تلفنی برای پاسخگویی به پرسش های مردم معرفی نمی کنید؟

ج- سامانه را طوری طراحی کردیم که با حداقل سواد اینترنتی هم ثبت نام امکان پذیر باشد و اطلاعات پیچیده ای از افراد خواسته نشده است.

شماره ملی، شماره حساب یارانه، درآمد و اینکه ملک مسکونی دارند یا خیر ، را بنویسند، اطلاعات خارق العاده ای از مردم نخواستیم که مشکلات خاصی پیش بیاید. اما به هر حال در سامانه برای پرسش های متداول که ممکن است پیش بیاید بخشی را در نظر گرفتیم با عنوان «پرسش های متداول» که مردم اگر سؤالی داشتند می توانند به آن قسمت مراجعه و پاسخ پرسش خود را پیدا کنند.

احیاناً اگر هم در آن بخش نتوانستند به پاسخ پرسش خود برسند ، استانداری ها در ارتباط مستمر با سازمان هدفمندی یارانه ها هستند و به طور مستمر مشکلاتی که در هر نقطه از کشور برای مردم پیش می آید از طریق سازمان هدفمندی و استانداری های مربوط رفع می شود. فعلاً شماره تلفنی نداریم.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اجتماعی ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1805
نویسنده : مهدی

افزایش 34 درصدی صادرات غیر نفتی شهرستان مراغه

تبریز- خبرگزاری مهر: رئیس گمرک مراغه از افزایش 34 درصدی صادرات غیر نفتی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر جلال زاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صادرات غیر نفتی شهرستان مراغه در سال 92 نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن، 34 درصد افزایش وزنی و 15 درصد افزایش ارزشی داشته است.

وی در همین راستا ابراز داشت: مجموع ارزش کالاهای صادراتی از شهرستان مراغه به خارج از کشور در سال 92، مبلغی بالغ بر 28 میلیون و 900 هزار دلار بوده که بیش از 21 نوع کالای صادراتی در میان این اقلام بوده است.

جلال زاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال 92 حدود 64 هزار تن محموله صادراتی شهرستان مراغه به بیش از 21 کشور جهان صادر شده است.

رئیس گمرک شهرستان مراغه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محصولات صادراتی شامل دو گروه صنایع و کشاورزی بود اظهار داشت: بیشترین صادرات این شهرستان به کشورهای عراق ، ارمنستان و گرجستان بوده است.

وی در خاتمه سخنان خود ابراز داشت :صادرات گمرک مراغه در بخش صنعتی شامل شیشه، آیینه، کربنات سدیم، کود شیمیایی، آبگرمکن، مصنوعات فلزی، سنگ و قطعات نیمه ساخته فلزی  و در بخش کشاورزی  شامل کشمش، سوسیس خام، آرد، گندم، خرما، بادام هندی و زمینی بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1855
نویسنده : مهدی

شهردار و اعضای شورای اسلامی مراغه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند

مراغه - ایرنا - رییس و اعضای شورای اسلامی و شهردار مراغه انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

 

سیدجواد عطار موسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تصمیم با همکاری شهردار و 11 نفر از اعضای شورای اسلامی این شهر اتخاذ شده است.

وی افزود: کمک به ارتقای بهداشت و درمان جامعه، حمایت از قشرهای آسیب پذیر و کم درآمد و توزیع عادلانه درآمدهای کشور از اهداف اقدام شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر است.

عطارموسوی از مردم و شهروندانی که از تمکن مالی مناسب برخوردارند خواست برای کمک به نیازمندان از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1778
نویسنده : مهدی

برنامه پنج ساله شهرداری مراغه در حال تدوین است

مراغه - ایرنا - شهردار مراغه گفت: برنامه پنج ساله شهرداری و شورای اسلامی این شهر در حال تدوین است.

 

نادر ابراهیمی روز چهارشنبه در دوره آموزشی آشنایی با دستورالعمل نحوه و تدوین برنامه پنج ساله شهرداری و جایگاه سرمایه گذاری در توسعه پایدار شهری 15 شهر آذربایجان شرقی افزود: تدوین این سند از دی سال گذشته آغاز شده و تاکنون 50 درصد از کارهای آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: این سند به عنوان چراغ راه شهرداری در مسیر خدمت رسانی در بخش های عمران، حمل و نقل عمومی، فرهنگی اجتماعی، خدمات و فضای سبز و اداری، مالی و پشتیبانی تدوین می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1744
نویسنده : مهدی
اجرای طرح هدفمندی یارانه ها با شیوه فعلی قابلیت ریسک اقتصادی ندارد
 
تبریز- خبرگزاری مهر: نماینده سابق مراغه، عجب شیر و خداجو در مجلس شورای اسلامی گفت:
اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط رکود تورمی و شتاب رشد تورم هوشمندانه نیست
و اجرای آن براساس طرح قبلی، قابلیتریسک اقتصادی ندارد .
 

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نجفی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی در شرایط رکود تورمی و شتاب رشد تورم هوشمندانه نیست، اظهار داشت: اجرای مرحله دوم هدفمندی در شرایط رکود تورمی و شتاب رشد تورم هوشمندانه نیست و اجرای آن براساس طرح قبلی، قابلیت ریسک اقتصادی ندارد.

وی با انتقاد از باز توزیع درآمد‌ها در قالب کمک‌های نقدی اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در شرایط فعلی اقتصاد چندان مناسب نیست.

رئیس کمیته پولی- مالی و بیمه دوره هشتم مجلس و استاد فعلی دانشگاه با پیشنهادی به دولتمردان گفت:



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1852
نویسنده : مهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، عیسی هاتفی عصر امروز در جمع شهردار و شوراهای این شهرستان اظهار کرد: امنیت زمینه‌ساز اقتصاد و فرهنگ پویا را در پی خواهد داشت پس بیاییم با یک‌رنگی، یکدلی و وحدت همه جانبه یک بار دیگر میثاقی پایدار و قانونمند برای برقراری نظم و امنیت که زمینه‌ساز اقتصاد و فرهنگ پویاست گام برداریم. خبرگزاری فارس: امنیت مهمترین شاخص زیرساخت اقتصاد و فرهنگ است

وی افزود: شناسایی عوامل آسیب‌زای محلی در وهله اول توسط مردم و معتمدین محلی صورت می‌گیرد و پلیس با مشارکت معتمدان که شوراها و دهیارها در رأس آنها قرار دارند برای رفع این آسیب گام مؤثرتری برای حذف آنها برداشته شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1930
نویسنده : مهدی

مراغه - ایرنا - رییس اداره ورزش شهرداری مراغه گفت: رقابت های دور برگشت فوتسال لیگ دسته دوم بانوان کشور در این شهرستان برگزار می شود.

 

فرهاد آقایی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت ها از 31 فروردین ماه جاری در سالن دو هزار نفری این شهرستان به مدت یک هفته به صورت دوره ای برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این رقابت ها، تیم شهرداری مراغه با سه تیم حاضر در گروه D لیگ دسته دوم شامل تیم های پرنیان رودسر، شهرداری قروه و هیات فوتسال لرستان به رقابت می پردازد.

رییس اداره ورزش شهرداری مراغه گفت: میزبانی دور برگشت این رقابت ها مانند دور رفت به دلیل میزبانی مناسب به این شهرستان از سوی فدارسیون فوتبال تعلق گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
تاریخ : پنج شنبه 21 فروردين 1393
بازدید : 1794
نویسنده : مهدی

مراغه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: افراد متمکن و بی نیاز به پول یارانه ها با انصراف از دریافت یارانه های نقدی می توانند شرایط خدمت دولت به مردم نیازمند و آبادانی کشور را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها فراهم ساختن زمینه خدمت به کشور و مردم است، افزود: توزیع یارانه در بین همه مردم مانع از تحقق این هدف می شود.

وی با بیان اینکه شایسته است افراد متمکن این فرصت را برای دولت و مسوولان فراهم کنند، اظهار کرد: دریافت یارانه های نقدی ویژه قشر آسیب پذیر جامعه بوده و در شایستگی و منزلت فرد بی نیاز نیست که خود را با این افراد کم توان در دریافت یارانه نقدی شریک کند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: دولت تلاش می کند با کم کردن تعداد یارانه بگیران



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ,
................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 90
بازدید هفته : 104
بازدید ماه : 4502
بازدید کل : 210899
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com